Iphone 5 - bytt operatör, mobildatainställningar blir fel

Permalänk
Medlem

Iphone 5 - bytt operatör, mobildatainställningar blir fel

Hej!
Jag har haft en iphone 4, låst till telia.
Jag har nu skaffat mig en Iphone 5, olåst från apple store.

När jag fick den nya telefonen så återställde jag den med en backup från min gamla så ja fick min sms-historik, bilder, inställningar m.m.

Problemet är att jag inte kör telia längre utan Verizon, detta innebär att nu och då så får jag helt plötsligt telias mobildatainställningar.
Får manuellt gå in och ändra till Verizons, kan fungera i några dagar -> några veckor och vips är det telias inställningar igen och inget fungerar.

Kan jag på nått sätt få den att fatta att Verizoninställningarna är rätt?

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem förut, dock inte med telia verizon .även inställningarna finns ju med i backup'en så att köra den som "ny iphone" efter en återställning och sedan synca anteckningar, kontakter och sådant via icloud skulle kunna fungera. it did for me

Visa signatur

Stationär: Intel® Core™ i5-2400/ 3.1 GHz | Radeon HD 5850 1 GB | 8 GB RAM 1333MHz | 8TB - 4 TB Internt (4TB Externt) | Windows 8 Pro x64 | 60GB Kingston SSD |
Övrigt: Canon EOS 60D | Xbox 360 Slim 250GB | AppleTV 3 |

Permalänk
Medlem

Har sett att mobilsvarsnkappen också pekar på fel nr, telias istället för verizon.
Nu i samband med ios6.1 uppdateringen så åteställde den nätverksinställningarna till telia igen :/

Permalänk
Medlem

Uppdaterade du direkt i telefonen eller via itunes?
Gjorde du en återställning samtidigt eller bara en uppdatering?

Visa signatur

Stationär: Intel® Core™ i5-2400/ 3.1 GHz | Radeon HD 5850 1 GB | 8 GB RAM 1333MHz | 8TB - 4 TB Internt (4TB Externt) | Windows 8 Pro x64 | 60GB Kingston SSD |
Övrigt: Canon EOS 60D | Xbox 360 Slim 250GB | AppleTV 3 |