Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Jag rekommenderade Untrusted Hosts Blocker (inte light-versionen, den vanliga) och använder det själv. Har ingen reklam någonstans, varken i Safari, Chrome eller YouTube. Tweaket har inga inställningar, den går in i /etc/hosts och lägger till svartlistade hosts.

Testa att avinstallera det (även Adblocker om du har det kvar) och installera Hosts Cleaner från samma repo. Efter det: respring, avinstallera Hosts Cleaner och installera Untrusted igen.

Här kan du läsa lite http://www.reddit.com/r/jailbreak/comments/2lkng4/adblocker_2...

Kort sagt så döljer Adblocker annonser, men de ligger fortfarande och rullar i bakgrunden. Med Untrusted Hosts Blocker så förhindras annonser att ens starta i bakgrunden.

Tack för tipset!
Nu väntar vi bara in så att Springtomize blir kompatibelt med Iphone 6.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Avstängd

Funderar på om man orkar? Känns ju lite kul men när man tänker efter längre känns de meeh.

Permalänk
Avstängd

Jag jailbreakade jag med, haha oväntat..

Släng in lite tiips nu. ;D

Permalänk
Skrivet av baxee:

Jag jailbreakade jag med, haha oväntat..

Släng in lite tiips nu. ;D

Något jag vet finns är ibox (typ som springtomize) anledningen till varför jag inte vill ha den är för att jag fortfarande gillar springtomize av någon anledning.

tweaks jag har nu är:
StatusWeather - visar temperaturen ute på statusbaren, kan dubbelklicka för att få reda på plats, fuktighet och vad det egentligen känns som.

Powertap - du kan klicka på Shutdown sliderm för att tex gå in i safe mode, reboota, respringa och stänga av mobilen.

Noslowanimations - ja.. Namnet säger allt. Kommer jag ta bort när springtomize kommer.

Nitrous - gör nånting med javascript som gör att safari och andra appar som använder sig av javascript går snabbare (tror jag?)

Icaughtupro - älskar säkerheten i den, tar foto vid fel vid lösenkod/touch id och skickar till din mail med foto och plats.

Disabled - stoppar så att när du trycker in fel kod för många gånger så slipper du vänta i 5 minuter osv

Curiosa - meddelar dig om det finns uppdatering av en tweak du har installerad.

Barrel - olika animations när du ändrar springboard sida.

Alarmnotifier - räknar ut hur mycket tid du har kvar att sova, kul grej så jag slipper räkna ut det själv

Och activator

Permalänk
Medlem

Det är svårt att hålla sig ifrån att jailbreaka, sa själv att jag inte skulle göra det på min 6 Plus, men ah, the hype is real. Här är vad jag kör på min 6 Plus:

- f.lux - varma färger på kvällen, skönare att kolla på när du är trött (kör det även på datorn)
- Scrobbl - scrobblar till last.fm
- Activator - four-finger pinch och four-finger spread gör Activate Switcher resp Home button, som en iPad typ
- betterFiveIcondock - fem ikoner i dockan, passar bra på en 6 Plus
- Nitrous - ger 3dje-parts appar tillgång till samma javascript motor som används i safari, vilket är snabbare
- NoSlowAnimations - satt på 0.00 = inga animationer. telefonen känns rappare
- PowerSoundDisabler - så det inte låter eller vibrerar när man kopplar in telefonen för att ladda
- ShowCase - stora bokstäver när shift/caps lock är på, och små när det inte är det, på tangentbordet alltså
- Speedy Homey - minskar delayen mellan hemknapps tryck -> hemskärm, då den stänger av dubbelklickning för switcher (så du får lägga det någon annanstans). gör det snabbare att ta sig från app -> hemskärm -> annan app
- Tinybar - notifikationer tar inge extra plats, utan endast lika mkt plats som statusbaren, skönt så att inte appar täcks för
- WiCarrier - visar Wifi nätverket där det annars står Telia/Halebop/Tele2/whatever, visar även lokala IP-addressen om du trycker där sedan

Några andra saker jag testat, inte själv gillat men tror att andra kan göra:
- Eclipse 2 - gör istort sett allt vitt till svart eller annan mörk färg. riktigt snyggt och ser fräscht ut, men inte appar har perfekt support för det, därför gillar jag inte det (funkar dock med det mesta, testa själv!)
- Virtual Home - om du har en iPhone/iPad med TouchID så behöver du bara nudda hemknappen istället för att klicka ner knappen för att gå till hemskärmen, håller du ner fingret så öppnas switcher. Funkar bra men gör så att man inte kan använda TouchID till att köpa appar i App Store, och det känns bättre med ett mekaniskt klick

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Kom på när ovanstående skrev att vissa tweaks inte syns i inställningar haha

Jag har flex 2 också (icaughtupro och denna är i beta för tillfället)

Battery percentage only - tar bort batteri bilden

Dismissmykeyboard - kolla du, vet inte riktigt hur jag ska formulera mig här haha

Foldercloser - stänger mappen när du öppnar en app i en app

Noiconlables - inga namn på appar

Tabless, wifipasswords och superrecorder (spela in samtal, du kan ändra röst osv)

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande på iOS 7 JB'd, är jailbreaken till 8 stabil och värd att uppgradera till?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Skrivet av TroubleBaker:

Kör fortfarande på iOS 7 JB'd, är jailbreaken till 8 stabil och värd att uppgradera till?

Funkar bra för mig! har inte hört några klagomål från andra heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Kör fortfarande på iOS 7 JB'd, är jailbreaken till 8 stabil och värd att uppgradera till?

Just nu skulle jag säga att iOS 7 JB är bättre än iOS 8 JB, då t.ex. Winterboard inte är uppdaterat. Men med tiden så blir nog 8 lika bra eller bättre, så det kan vara värt att uppdatera nu innan de stänger 8.1 uppgraderings fönstret.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Just nu skulle jag säga att iOS 7 JB är bättre än iOS 8 JB, då t.ex. Winterboard inte är uppdaterat. Men med tiden så blir nog 8 lika bra eller bättre, så det kan vara värt att uppdatera nu innan de stänger 8.1 uppgraderings fönstret.

winterboard är väll ändå uppdaterat eller?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

winterboard är väll ändå uppdaterat eller?

Okej, jag rättar mig. Tydligen så fungerar grunderna i Winterboard med iOS 8 så det är väl OK då antar jag.

Bra att läsa http://www.reddit.com/r/jailbreak/comments/2l9o63/its_best_to...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Var ett tag sen jag Jailbreakade nu (Androidlurarna har tagit hand om behovet av att pula ) men hur är det, hävdar Apple även i Sverige att garantin inge gäller vid Jailbreak? Och hur är det med möjligheten att göra reverse på Jailbreak, går det, t.ex. genom att göra nån factory reset eller motsvarande på telefonen? Eller är det bättre att köra en backup via iTunes och vid behov göra restore på den?

Permalänk
Skrivet av improwise:

Var ett tag sen jag Jailbreakade nu (Androidlurarna har tagit hand om behovet av att pula ) men hur är det, hävdar Apple även i Sverige att garantin inge gäller vid Jailbreak? Och hur är det med möjligheten att göra reverse på Jailbreak, går det, t.ex. genom att göra nån factory reset eller motsvarande på telefonen? Eller är det bättre att köra en backup via iTunes och vid behov göra restore på den?

Garantin slutar gälla men det går att återställa.

Vet inte men Pangu för iOS 8 kan spara data om du ska återställa och gör det via deras program, vet inte vad dem sparar för dig dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Var ett tag sen jag Jailbreakade nu (Androidlurarna har tagit hand om behovet av att pula ) men hur är det, hävdar Apple även i Sverige att garantin inge gäller vid Jailbreak? Och hur är det med möjligheten att göra reverse på Jailbreak, går det, t.ex. genom att göra nån factory reset eller motsvarande på telefonen? Eller är det bättre att köra en backup via iTunes och vid behov göra restore på den?

Är du från Swedroid? PM:ade jag dig för en timme sen?
Garantin är iaf körd vid jailbreak om dom upptäcker det. Men i dom flesta fall så går det att återställa luren och då syns det inget om luren varit jailbreakad.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Springtomize 3 är live nu! äntligen

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Är du från Swedroid? PM:ade jag dig för en timme sen?
Garantin är iaf körd vid jailbreak om dom upptäcker det. Men i dom flesta fall så går det att återställa luren och då syns det inget om luren varit jailbreakad.

Nä, jag är från planeten jorden

Bra att det fortfarande verkar gå att återställa JB, var ett tag sen jag gjorde det nu så saker och ting kunde ha förändrats.

Permalänk
Medlem

Ni som har jailbreakat era enheter, har ni haft några problem med frysningar? Tex i sms appen.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Ni som har jailbreakat era enheter, har ni haft några problem med frysningar? Tex i sms appen.

njae, inte jag som har jailbreakat men sambon som inte har jailbreakat har problem med frysningar. Men det gäller de flesta appar.

Däremot så fick jag lära mig den hårda vägen nu att se efter ordentligt vilka tweaks som är anpassade efter IOS 8 eller iphone6.
Suttit o lekt med 3 olika enheter samtidigt och installerat saker och glömde bort vilken enhet jag satt på, lockinfo7 på en iphone 6 med IOS8.1.... det sket sig totalt
kan jag säga (inte ett dugg konstigt) Har äntligen fått igång luren efter 8 timmar och fått göra en total återställning.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Skrivet av Timpppa:

Ni som har jailbreakat era enheter, har ni haft några problem med frysningar? Tex i sms appen.

Det enda jag märkt är att den blir lite segare ibland på vissa ställen, lite lägre fps om man säger så

Ett tips är WiFi Booster, den tar bort spärren som Apple har satt dit tydligen.
Lite nyfiken varför man ens sätter en sån gräns när inte t.ex Android har sån? (Iaf frivilligt är det).
Kan det vara så att det drar mer batteri kanske?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

njae, inte jag som har jailbreakat men sambon som inte har jailbreakat har problem med frysningar. Men det gäller de flesta appar.

Däremot så fick jag lära mig den hårda vägen nu att se efter ordentligt vilka tweaks som är anpassade efter IOS 8 eller iphone6.
Suttit o lekt med 3 olika enheter samtidigt och installerat saker och glömde bort vilken enhet jag satt på, lockinfo7 på en iphone 6 med IOS8.1.... det sket sig totalt
kan jag säga (inte ett dugg konstigt) Har äntligen fått igång luren efter 8 timmar och fått göra en total återställning.

Skrivet av juniorjesper:

Det enda jag märkt är att den blir lite segare ibland på vissa ställen, lite lägre fps om man säger så

Ett tips är WiFi Booster, den tar bort spärren som Apple har satt dit tydligen.
Lite nyfiken varför man ens sätter en sån gräns när inte t.ex Android har sån? (Iaf frivilligt är det).
Kan det vara så att det drar mer batteri kanske?

Tack för svar. Undrar om det jailbreaket eller om det finns i omoddad mjukvara också?
Fler som har frysningar?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Tack för svar. Undrar om det jailbreaket eller om det finns i omoddad mjukvara också?
Fler som har frysningar?

Har inte haft något strul, varken med Apples appar eller grejer från Cydia. Det enda är App Store-problemet, att man inte kan uppdatera eller ladda ner appar. Har inte hittat någon annan lösning än att byta språk och sedan byta tillbaka, men problemet uppstår igen så fort en respring/reboot görs. Någon annan som också upplever detta?

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Har inte haft något strul, varken med Apples appar eller grejer från Cydia. Det enda är App Store-problemet, att man inte kan uppdatera eller ladda ner appar. Har inte hittat någon annan lösning än att byta språk och sedan byta tillbaka, men problemet uppstår igen så fort en respring/reboot görs. Någon annan som också upplever detta?

Jag fick upp det här problemet när jag återställde min 5S som ska säljas. Gjorde dock en ny återställning och då var problemet borta. Nått med IOS8!?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Jag fick upp det här problemet när jag återställde min 5S som ska säljas. Gjorde dock en ny återställning och då var problemet borta. Nått med IOS8!?

Hände det utan jailbreak också? Då är det ju katastrof...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Hände det utan jailbreak också? Då är det ju katastrof...

Japp på en helt ren telefon...
Men problemet var borta efter ytterligare en återställning.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Här är vad jag kör på min 6 Plus:
- Nitrous - ger 3dje-parts appar tillgång till samma javascript motor som används i safari, vilket är snabbare

En av ändringarna med IOS 8 var just att 3dje-parts appar får använda sig av JIT javascript motorn. Så fungerar Nitrous ens på IOS8, när den inte längre behövs?

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Skrivet av svolter:

En av ändringarna med IOS 8 var just att 3dje-parts appar får använda sig av JIT javascript motorn. Så fungerar Nitrous ens på IOS8, när den inte längre behövs?

Jag tror appar måste omkompileras med iOS 8 api's för att det ska gälla. Skadar iaf inte att ha installerat Nitrous.

---

Tänker även upplysa er om en bugg jag stötte på: jag tog bort jailbreaket från min telefon och återställde telefonen (och la tillbaka en backup). Alla spår av jailbreaket försvann, förutom att Settlngs.app krashar när man försöker byta bakgrundsbild.

Googlade lite på det och tydligen så var felet att Cydia stashar filer eller nåt. Problemet går att fixa om man fortfarande är jailbreaket igenom att ta bort någon fil via SSH, men eftersom jag redan återställt var mitt enda val att återställa telefonen igen och inte återställa en backup.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Fattar ändå inte vad det är för kul med jailbreak... Jag menar, det roliga med ett spel är väl att låsa upp grejerna???

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ossibossen:

Fattar ändå inte vad det är för kul med jailbreak... Jag menar, det roliga med ett spel är väl att låsa upp grejerna???

Skickades från m.sweclockers.com

Smaken är som baken. Det jag gillar med jailbreak är friheten att ändra lite grann mest i UI:it. Vill ha mindre ikoner och en till både i höjd och i bredd samt ta bort den gräsliga bakgrunden till dom fyra ikonerna i dockan. Samt att snabba upp lite saker genom att minska på animationerna. Plus mycket mer men det här är nog det viktigaste för mig.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ossibossen:

Fattar ändå inte vad det är för kul med jailbreak... Jag menar, det roliga med ett spel är väl att låsa upp grejerna???

Skickades från m.sweclockers.com

vad menar du nu?
små jailbreak tweaks kan göra hur stor skillnad som helst te.x swipeselection som gjort skrivande på min iphone 5 mycket bättre

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ossibossen:

Fattar ändå inte vad det är för kul med jailbreak... Jag menar, det roliga med ett spel är väl att låsa upp grejerna???

Skickades från m.sweclockers.com

Om du måste påpeka att du inte fattar, så är det ingen idé att "gnälla" överhuvudtaget.
Hur kommer spelreferensen in i det hela?

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W