Vad tyckte ni om "Dragonborn-DLC:n"?

Permalänk
Inaktiv

Vad tyckte ni om "Dragonborn-DLC:n"?

Då har jag spelat "Dragonborn" ett tag och tyvärr så tyckte jag verkligen inte om det. Jag tyckte inte att det blev någon riktig "Skyrim-känsla" över det hela. Dawnguard-DLC:n var underbar men nu tycker jag att det gått lite för långt.
Det var min åsikt som sagt. Vad tycker ni andra?

Permalänk

Har inte spelat den själv än, men är lite nyfiken på vad som gått för långt? Jag är inte direkt rädd för spoilers gällande den, men om du kan beskriva utan att spoila något stort är det såklart trevligt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem

Det utspelar sig ju inte i Skyrim, så hur ska det då kunna bli den känslan? Jag trodde det var avsikten, att bryta från det "vanliga" liret. Nu har jag bara precis börjat spela Dragonborn, så kanske lite tidigt att uttala sig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Det utspelar sig ju inte i Skyrim, så hur ska det då kunna bli den känslan? Jag trodde det var avsikten, att bryta från det "vanliga" liret. Nu har jag bara precis börjat spela Dragonborn, så kanske lite tidigt att uttala sig.

Så sant, men det är ju ändå en del av spelet "Skyrim". Men tyvärr så tycker jag ändå att tentakelmonster inte hör hemma någon annan stans än i japansk hentai.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Så sant, men det är ju ändå en del av spelet "Skyrim". Men tyvärr så tycker jag ändå att tentakelmonster inte hör hemma någon annan stans än i japansk hentai.

Nu har jag inte lirat det men tentakelmonster finns ju även i västerländsk mythologi, Kraken någon?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Har inte kommit dit ännu, startade en ny female warrior för ett tag sen. Var å tjuvkikade med en äldre "save" för ett tag sen, som "hängde" sig då å då.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrNeikter:

Så sant, men det är ju ändå en del av spelet "Skyrim". Men tyvärr så tycker jag ändå att tentakelmonster inte hör hemma någon annan stans än i japansk hentai.

Det finns ju tentakelmonster i King's Bounty (skitkul spelserie för övrigt), så det verkar vara populärt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Det finns ju tentakelmonster i King's Bounty (skitkul spelserie för övrigt), så det verkar vara populärt.

+ Witcher 2.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.