World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

World of tanks-tråden

Här startar jag en tråd där man kan fråga om olika tanks. Tänker mig ex frågor om hur de bör köras eller vilket träd som är bäst för en viss spelstil osv. Eller olika svagheter styrkor med en viss tank.
Så man slipper smutsa ner andra trådar pga sådana småfrågor.

Kan börja med en liten fråga.
Jag tänte skaffa mig en tx amerikansk heavy och är just nu på T1 Ht och funderar på om jag ska köra på nästa (m6) eller köra vidare på t1 o fixa free xp. Har nämligen fått intrycket av att M6 inte alls är lika bra för sin tier som t1an. Kanske är så enkelt som att de spelare jag kollat på som kör m6 är dåliga helt enkelt eller vad tycker ni som kört den?
Det som gör att jag gillar T1 är att den tar mycket stryk i fronten, skjuter fort och hyfsad fart när man väl kommer upp i topfarten.

#wot

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ja tyckte faktiskt M6an var ganska ok, förutsatt att du får på 90mm kanonen.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag tyckte varken om t1 eller m6, men att gulda till free xp skulle vara lite för dyrt för min smak så jag skulle ändå kört på m6. Den är inte så jättebra men den var mer eller mindre uthärdlig

Permalänk
Medlem

Ett lyft från den innan iaf, men hela trädet är verkligen värt mödan när man kommer till T29 och uppåt iaf

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag tyckte M6an var bra när man fick den uppgraderad, som med de flesta tanksen.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Ok så m6 känns samma fast bättre på allt alltså? Får man mycket steelwall med den som på t1 om man hamnar bland toptier? Tar la o köper den då

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ok så m6 känns samma fast bättre på allt alltså? Får man mycket steelwall med den som på t1 om man hamnar bland toptier? Tar la o köper den då

Den är bättre än t1an på allt då t1an är ganska kass.
T29an är en helt ny upplevelse men skaffa 90 på m6an annars får du grinda med en 76a på tier 7.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Den är bättre än t1an på allt då t1an är ganska kass.
T29an är en helt ny upplevelse men skaffa 90 på m6an annars får du grinda med en 76a på tier 7.

Har maxat t1 på allt utan radio och får rätt ofta rundor med över 1000xp på random (har premium) (idag tror jag det blev 3 av 5.) så skulle inte säga att den är kass eller så är det att den passar mig riktigt bra, det fina med den är att den tar mycket stryk o skjuter fort. Vann nästan 1 mot 1 mot en panter förut (han var la kass men ändå). har dock bara kört 25 matcher så kanske ändrar mig men byter ändå till m6 snart.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Amerikanska heavies är bra. T29 och 32 är fina, vekt skrov som man måste vinkla men hårt turret och du kan få ur bra prestanda från dem. M103 och T110 är mosnter. Veka sidor men bra front och grym pipa, agila för att vara heavies men så har de inte heller sido pansar. Hur som är T110 en klar favorit för mig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har maxat t1 på allt utan radio och får rätt ofta rundor med över 1000xp på random (har premium) (idag tror jag det blev 3 av 5.) så skulle inte säga att den är kass eller så är det att den passar mig riktigt bra, det fina med den är att den tar mycket stryk o skjuter fort. Vann nästan 1 mot 1 mot en panter förut (han var la kass men ändå). har dock bara kört 25 matcher så kanske ändrar mig men byter ändå till m6 snart.

Bra exp gör man på allt amerikanskt.
Pga att dem har alla hög dpm för sin tier.

Vilket... ger bra efficency!

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ok så m6 känns samma fast bättre på allt alltså? Får man mycket steelwall med den som på t1 om man hamnar bland toptier? Tar la o köper den då

Tror den är något svårare att få steel wall med då den matchas mot mycket bättre tanks som har bättre penetration än de tanks man möter i T1:an men utan att ha så hemskt mycket mer armor.

Permalänk
Medlem

håller med om att M6an va bättre än T1, dock när T29an kommer och man får tier 8 kanonen så blir det mycket kanonmat Har en maxad T32 men T29an är roliigare

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk

jag körde 25 matcher i T29 sedan fick jag nog, gjort över 300 matcher i T32an rena drömmen jämfört

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk

Diggade T29, men gillar T32 mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av F@|)€r/\/:

Diggade T29, men gillar T32 mer

T32an är underbar!
Många säger den är dålig pga kanonen, Men den är ju hur fin som helst den behöver ingen mer pen då skulle den bli op.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

T32an är underbar!
Många säger den är dålig pga kanonen, Men den är ju hur fin som helst den behöver ingen mer pen då skulle den bli op.

Jo, tycker den är helt lagom Möjligtvis lite mer accuracy skulle den kunna ha, är lite ryssbössa över den

Permalänk

jag använde T32:an mycket som sniper när jag hade den och den var jäkligt go då med men de tunga tyska tanksen nog fått ett litet ansikts lyft på sina kanoner( kanske jag som har fel) känns det som. jag gör bättre skada med dem nu även på långt håll. blir jag extra aggresiv när jag kör någon av mina tiger tanks så puttar jag alltid ut den som jag skjuter på så andra i mitt lag kan döda honom haha

Permalänk

Gick direkt från T29 till M103 då jag hade en del "free exp" som låg ( 800k;)) och skräpade... Men som det låter så ska man kanske köpa T32 o köra lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Gick direkt från T29 till M103 då jag hade en del "free exp" som låg ( 800k;)) och skräpade... Men som det låter så ska man kanske köpa T32 o köra lite..

Sålde min T29 igår som jag har hat väldigt länge för att köpa T32an, första rundan fick jag 5900 xp med 3x.
Den känns direkt bättre än T29an så jag kommer verkligen att ha roligt med den tanken.

Permalänk
Medlem

Står i valet mellan Ferdinand och JagdPanther II. Är någon utav dom bättre än den andra eller faller valet på spelstil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Gick direkt från T29 till M103 då jag hade en del "free exp" som låg ( 800k;)) och skräpade... Men som det låter så ska man kanske köpa T32 o köra lite..

Nja, jag vet inte det. Jag spelar i alla fall inte den för att den är rolig! Hur är M103an då? Tycker tornet har lite kass armor, mycket mindre än T32an..

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Skrivet av Nerus:

Nja, jag vet inte det. Jag spelar i alla fall inte den för att den är rolig! Hur är M103an då? Tycker tornet har lite kass armor, mycket mindre än T32an..

M103 har lite klent torn (och stort tycker jag), men den vinner på att den är ganska "rullvänlig". Använder den ganska offensivt
när jag kör den.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

M103 har lite klent torn (och stort tycker jag), men den vinner på att den är ganska "rullvänlig". Använder den ganska offensivt
när jag kör den.

Har du uppgraderat tornet? Det blir bättre då.

Dock så är M103 och T110 helt skiljda från de tidigare tanksen. Dålig gun depression, har nästan alla T9-T10, rätt hård front overall, inte samma behov av hulldown. De har bägge grym pipa. Riktigt bra och roliga, mobila heavies.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

T110E5 är överlägset bästa heavy-tanken. Bäst armor, bäst kanon, bäst motor (bäst allt).
Ryska och tyska är rena skämten i jämförelse. Franska har bra kanon.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

T110E5 tycker jag har lite klen armor, (bra på papper), men weakspots är så lätt att träffa på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

T110E5 är överlägset bästa heavy-tanken. Bäst armor, bäst kanon, bäst motor (bäst allt).
Ryska och tyska är rena skämten i jämförelse. Franska har bra kanon.

Hur menar du bäst armor? Den har ju inte så mycket på tornet.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Hur menar du bäst armor? Den har ju inte så mycket på tornet.

Alla torn har väldigt mycket vinklar, svårt att penetrera överlag på alla tanks (förutom weakspots). 200 eller 250 spelar mindre roll - studsar det mesta.
Att ha 254 i chassifronten är dock en enorm skillnad mot ex 140 (IS-4).

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Alla torn har väldigt mycket vinklar, svårt att penetrera överlag på alla tanks (förutom weakspots). 200 eller 250 spelar mindre roll - studsar det mesta.
Att ha 254 i chassifronten är dock en enorm skillnad mot ex 140 (IS-4).

Jo det har du nog rätt i, jag tycker IS4an i stort sätt inte kan ta någonting i fronten. Eller ja, när man vinklar den ganska mycket så går det ok. Men jag låter helst bli den.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

T110E5 är överlägset bästa heavy-tanken. Bäst armor, bäst kanon, bäst motor (bäst allt).
Ryska och tyska är rena skämten i jämförelse. Franska har bra kanon.

Lite komiskt att läsa detta då det inte stämmer i min värld. Maus har definitivt bättre armor, kanonen kan diskuteras, tror mausens motor är bättre med mer hästkrafter och mindre chans att börja brinna men om motorns prestanda sätts i relation till tanken den sitter i tror jag att amx50b vinner aningen före E5. Dock är det en väldigt bra tank och en av de mest mångsidiga som snabbt kan ta sig dit den skall och är tillsammans med is7:an de två bästa tier 10orna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Hur menar du bäst armor? Den har ju inte så mycket på tornet.

Den har väldigt fin front armor och den studsar det mesta på långt håll är den nasty.

Skrivet av ZandZ:

Lite komiskt att läsa detta då det inte stämmer i min värld. Maus har definitivt bättre armor, kanonen kan diskuteras, tror mausens motor är bättre med mer hästkrafter och mindre chans att börja brinna men om motorns prestanda sätts i relation till tanken den sitter i tror jag att amx50b vinner aningen före E5. Dock är det en väldigt bra tank och en av de mest mångsidiga som snabbt kan ta sig dit den skall och är tillsammans med is7:an de två bästa tier 10orna.

T110E5 slår alla andra heavys i pack. Och den är den bästa heavyn dpmmässigt den har bra armor är snabbare än en is-7 på platt mark och uppför.
Den har även bra på att snipea den är bra på det mesta.

T110E5 > Is-7 > 50B > Is-4 > E-100 > maus. Imo

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.