Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Guild Wars 2, testa eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Så vissa kvällar kan gå förlorade, det är ju tråkigt. Men, i denna mmo torka som nu råder kanske det går ann ändå.
Lagg har jag extremt svårt för så uppstår det får jag skippa de kvällarna, om jag väljer att köra.
En del tycker att gcd på ~1,3 sekund och 2s casting av spells tex är lugnt, själv tycker jag 1-2 sekunders väntan på något är lång tid, hinner nästan fylla på kaffet e mellan, så om det uppstår lagg är det inte svårt att om man förstår mig, inse att det är något jag har mycket svårt för.

Bra att det inte laggar allt för ofta, tråkigt att det gör det över huvud taget dock... hmm.

Jo, samma för mig, avskyr lagg i alla dess former och förstår exakt va du menar!
Och ja, GW2 är ett fräscht MMO och skiljer sig en del mot andra, så jag tycker att du ska prova det.

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med lagg, borsett från 2 gånger då det har varit routing problem vilket orsakade ständiga disconnects... men det händer med alla spel mer eller mindre.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

285 pix hittade jag det för, blir intressant att testa! Laddar ned just nu.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Hur är balansen, vilka klasser/ inriktningar är mer komplexa/ roliga?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag har spelat sedan beta weekends och har inte haft särskilt mycket problem med lagg. Det har varit väldigt få tillfällen när det varit så mycket lagg att jag inte kunnat spela överhuvudtaget. Överlag har jag haft betydligt mer problem med lagg och disconnects i andra MMORPGs än Guild Wars 2.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Crafting, är det värt det?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Crafting, är det värt det?

Bara om du i längden är intresserad av Ascended Equipment, level 80 gear med marginellt bättre stats än exotic. Däremot rekommenderar jag verkligen att ta gather på allt du hittar. Allt crafting/gathering material du hittar kan du skicka direkt till material delen av din bank om du trycker på kugghjulet i inventory och väljer deposit all materials.
Ny gear är ju så lätt att få ändå medan du levlar så att crafta för att få ny gear känns inte nödvändigt, betydligt snabbare att bara köpa nya blå/gröna prylar på trading post var femte eller tionde level om man har prylar kvar man inte kunnat byta ut med det man hittar.

Crafting kan du alltid ta upp senare om du känner för det.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Bara om du i längden är intresserad av Ascended Equipment, level 80 gear med marginellt bättre stats än exotic. Däremot rekommenderar jag verkligen att ta gather på allt du hittar. Allt crafting/gathering material du hittar kan du skicka direkt till material delen av din bank om du trycker på kugghjulet i inventory och väljer deposit all materials.
Ny gear är ju så lätt att få ändå medan du levlar så att crafta för att få ny gear känns inte nödvändigt, betydligt snabbare att bara köpa nya blå/gröna prylar på trading post var femte eller tionde level om man har prylar kvar man inte kunnat byta ut med det man hittar.

Crafting kan du alltid ta upp senare om du känner för det.

Ok tack,

Min första char fitt ett mail som hade lite ball utrusting och en bag i. Har för mig jag fick det rätt tidigt. Det har jag inte fått på mina andra chars, de är dock bara lvl 2-3 de andra, skapade några för att undersöka lite.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ok tack,

Min första char fitt ett mail som hade lite ball utrusting och en bag i. Har för mig jag fick det rätt tidigt. Det har jag inte fått på mina andra chars, de är dock bara lvl 2-3 de andra, skapade några för att undersöka lite.

Det var nog prylar som ingår i Heroic Edition av GW2. Du kan slänga in dem i banken och hämta ut på annan karaktär, eller för att spara till senare. Har för mig att man får välja ett av tre armor set.

Just nu pågår Wintersday fram tills 13 januari så om du har lust kan du kika in i Crown pavilion som ligger i västra delen av staden Divinity's Reach. Där pågår diverse julevents, finns en towerdefense instans, snowball mayhem(snöbollspvp), bell choir, winter wonderland(hoppussel) m.m. Det finns inga levelkrav på aktiviteterna.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.