Ps4 ska tjej och barnfamilj anpassas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thunde:

Nu funkar det. Och det är Sonys spel chef som menar att tjejer inte tycker om fps utan mer "gulliga" spel.

Men sonys chef och alla jävla zoo apor som jobbar där har ingen aning om vad folk vill, vad som faktiskt är bra, eller något annat för den delen

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Dom har en hel sida med joysticks för deras eget bruk och nöje
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/kitc...

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

men playstation har ju alltid varit för fruntimmer

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pimpim666:

ahh yes en konsol med strykjärnsimulator, vilket bra skämt, unikt och inte alls stereotypiskt och alldeles alldeles in i helvete jävla korkat.

Antar att du också gillar buskis och "sammich in kitchen"? En kvinna hör hemma i köket yada yada.
Lika kul som att säga 1800 talet ringde o ville ha tillbaks sin kvinnosyn, men det kanske är kul det med?

Tragiskt hur många som tummar upp den här skiten...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

ahh yes en konsol med strykjärnsimulator, vilket bra skämt, unikt och inte alls stereotypiskt och alldeles alldeles in i helvete jävla korkat.

Antar att du också gillar buskis och "sammich in kitchen"? En kvinna hör hemma i köket yada yada.
Lika kul som att säga 1800 talet ringde o ville ha tillbaks sin kvinnosyn, men det kanske är kul det med?

Tragiskt hur många som tummar upp den här skiten...

My feminism-detector is spiking!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dwightschrute:

My feminism-detector is spiking!

Feminism? Vad är det enligt dig? Min tanke här var att gnälla på idiotiska kommentarer.

Är väl ganska tragiskt med stereotypiska åsikter, eller hur? Som att tjejer bara gillar rosa och bara ska stå i köket o laga mat? Eller ge en avsugning då och då?
Förstår man inte felet med detta så har man en hel del problem att ta hand om. Nu säger jag inte att du har det, men av din kommentar att döma så undrar jag såklart vad du menar?

Permalänk
Medlem

Hoppas bara inte Aftonbladet eller liknande får nys om detta uttalande där det råder genusvansinne, där skulle man säkert uppmana till bojkott av Sonys produkter och så skulle det förmodligen dyka upp diverse "Anti sony" grupper på facebook.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Mer Facebook funktioner och angry birds spel.
Men inte en rosa konsol.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130405/sony-vill-locka-kvinnor-med-playstation-4

jahopp.. ingen tvingar dig att connecta till facebook det lovar jag dig..

ingen tvingar dig hellre att spela angry birds..

sen när var konsoller inriktade för hardcore gamers? de har de aldrig varit och kommer aldrig att vara, riktiga gamers lirar PC och så är det bara!

sitt du och lira ditt CoD med alla 12 åringar och samla på dig dina kill streaks

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

jahopp.. ingen tvingar dig att connecta till facebook det lovar jag dig..

ingen tvingar dig hellre att spela angry birds..

sen när var konsoller inriktade för hardcore gamers? de har de aldrig varit och kommer aldrig att vara, riktiga gamers lirar PC och så är det bara!

sitt du och lira ditt CoD med alla 12 åringar och samla på dig dina kill streaks

Är Sonys chef för spel avdelningen som säger det.
Massor av tjejer som lirar Tribes ascend

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aresz:

Min tanke här var att gnälla på idiotiska kommentarer.

Då kan du börja med din egen.

Skrivet av Aresz:

ahh yes en konsol med strykjärnsimulator, vilket bra skämt, unikt och inte alls stereotypiskt

Antar att du också gillar buskis och "sammich in kitchen"? En kvinna hör hemma i köket yada yada.
Lika kul som att säga 1800 talet ringde o ville ha tillbaks sin kvinnosyn, men det kanske är kul det med

Gillar inte buskis men inom komedi gillar jag ståuppkomiker som Eddie Izzard, Jimmy Carr och George Carlin. Gillar många andra också men listan skulle bli för lång. Det är komiker som drar dom bästa skämten och säkert mer än hälften hamnar inom din ram av vad du kallar "stereotypiskt".
Att man sedan skämtar om kvinnor så betyder det inte att man har en negativ kvinnosyn. Jag är rätt säker på att dom flesta här i Sverige har en ganska förnuftig syn på kvinnor och visar respekt.

Att du inte kan skilja mellan skämt och verklighet så tycker jag du borde gå ut lite mer och se världen du lever i.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av anon4992:

ahh yes en konsol med strykjärnsimulator, vilket bra skämt, unikt och inte alls stereotypiskt och alldeles alldeles in i helvete jävla korkat.

Antar att du också gillar buskis och "sammich in kitchen"? En kvinna hör hemma i köket yada yada.
Lika kul som att säga 1800 talet ringde o ville ha tillbaks sin kvinnosyn, men det kanske är kul det med?

Tragiskt hur många som tummar upp den här skiten...

Buskis e kul Videon e rolig. Du har blitt starkt påverkad av medias genusskitsnack helt enkelt. Kanske politiskt korrekt också.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Bara släppa Sims 4 till PS4 så kommer det vara otroligt många tjejer som spelar.

Detta. Om jag skulle säga att nästa playstation kommer säljas med Sims 4 skulle hon till och med betala hälften för konsollen!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pimpim666:

Då kan du börja med din egen.

Gillar inte buskis men inom komedi gillar jag ståuppkomiker som Eddie Izzard, Jimmy Carr och George Carlin. Gillar många andra också men listan skulle bli för lång. Det är komiker som drar dom bästa skämten och säkert mer än hälften hamnar inom din ram av vad du kallar "stereotypiskt".
Att man sedan skämtar om kvinnor så betyder det inte att man har en negativ kvinnosyn. Jag är rätt säker på att dom flesta här i Sverige har en ganska förnuftig syn på kvinnor och visar respekt.

Att du inte kan skilja mellan skämt och verklighet så tycker jag du borde gå ut lite mer och se världen du lever i.

Förstår vad du menar, men det är ju just skämten, där man gör narr av någon pga sitt kön eller hudfärg/ras (om man så vill) som inte är ok. Och det är iallafall den verkligheten jag lever i. Tänk steget längre, eller du anser det är ok att någon säger att din mamma eller eventuell flickvän/fru endast duger sexuellt eller att fixa mat i köket?

Skrivet av Campaigner:

Buskis e kul Videon e rolig. Du har blitt starkt påverkad av medias genusskitsnack helt enkelt. Kanske politiskt korrekt också.

Ja dumma mig som tycker att alla har ett lika värde och att stereotyper är skadligt, vad är jag för människa egentligen?
Tänk att tycka att kvinnor har mer värde än sex och städning...

Och vilket av "medias genusskitsnack" har jag blivit påverkad av? Du menar att kvinnor inte blir diskriminerade? Och lägg ner det här vad som är politiskt korrekt eller inte, vi diskuterar inte SD på Aftonbladet eller Flashback nu, det är ju inte ok att göra narr av någon pga, återigen, kön eller hudfärg. Det kan vi väl iallfall komma överens om?

Min erfarenhet är att folk som direkt skriker PK och "mediapåverkad" när man kritiserar stereotypiska åsikter inte ens ha orkat med att lyfta ögonen för att se om sina egna åsikter faktiskt skapar problem eller inte.

Finns för övrigt en pågående debatt om detta just på FZ, och både krönikan och kommentarerna bör vara av intresse.

http://www.fz.se/artiklar/kronika/20130407/en-redan-avgjord-s...

"mannen bakom Gears of War, håller nämligen inte bara med Sarkeesian och berömmer hennes program - han mer eller mindre idiotförklarar de män som känner sig provocerade av att hon står upp för något så självklart som rätten för kvinnor att behandlas på samma villkor som män även i spelvärlden.
Han kallar dem inte ens män utan pojkar, för, med Cliffy B:s egna ord: En vuxen man som blir så upprörd för att en kvinna vill analysera kvinnors roll i spel att man måste skriva hatkommentarer är inte en man utan just en pojke. Cliffy B hittar till och med på ett eget namn för dem: Anonyma internet pojktalibaner"

Av kommentarerna och "gilla" att döma så har man mycket kvar att arbeta med, tragiskt nog. Men förändringen verkar ju redan vara här, vilket är förbannat skönt. Men jag håller lugnet, stenålderstankarna är sakta på väg bort, synd bara att det går så jävla långsamt.

En fråga till dock, av personligt intresse: Vad är det som är så provocerande med att man vill att alla ska ha ett lika värde, och att man inte tycker det är ok att nedvärdera någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

ahh yes en konsol med strykjärnsimulator, vilket bra skämt, unikt och inte alls stereotypiskt och alldeles alldeles in i helvete jävla korkat.

Antar att du också gillar buskis och "sammich in kitchen"? En kvinna hör hemma i köket yada yada.
Lika kul som att säga 1800 talet ringde o ville ha tillbaks sin kvinnosyn, men det kanske är kul det med?

Tragiskt hur många som tummar upp den här skiten...

Eller är folk inte så SJUKT torra och kan skratta åt saker utan att ta dom 100% seriöst?

Tragiskt hur seriöst du verkar ta saker, eller du kanske är extremfeminist? Vilket gör det ännu mer tragiskt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Eller är folk inte så SJUKT torra och kan skratta åt saker utan att ta dom 100% seriöst?

Tragiskt hur seriöst du verkar ta saker, eller du kanske är extremfeminist? Vilket gör det ännu mer tragiskt.

Dagisnivåhumor. Känns som att dom letat upp någon gammal sketch från "Helt Appropå".
Vad jag störde mig på var att folk gillade och tyckte att det var kul att se "spel för tjejer - avsugning och städning", och sen kalla det för humor...

Varför detta tjat om feminism bara för att jag inte diggar att kränka andra? Är det allt som krävs för att man ska bli kallad extremist?

Permalänk
Medlem

Jag finner det fantastiskt underhållande att människor faktiskt blir provocerade av att Sony vill bredda sin kundkrets. Alltså inte ersätta en grupp med en annan, de vill apellera till fler grupper. Det är ingen som kommer att ta ifrån er CoD och ersätta Kratos med en My Little Pony, jag lovar. Däremot kommer närvaron av fler kvinnliga gamers troligen omintetgöra den ganska unkna pojkrumssexism som man kan stöta på i en del online-spel, men det känns knappast som någon förlust (framför allt inte efter att ha sett reportage som det här).

Utvecklingen mot mer lättillgängliga casual-spel i mobiltelefoner, webbläsare och surfplattor har gjort att kvinnor numera faktiskt spelar i ungefär samma utsträckning som män -- att inte inkludera dem när man investerar absurda mängder pengar i en ny spelkonsol vore bara dumt. Sedan blir det förvisso ganska märkligt om man förutsätter att alla kvinnliga spelare sitter med Angry Birds och Farmville. I min bekantskapskrets finns det nog fler brudar än killar som gillar Tekken, Mass Effect och WoW -- hushållets PS3:a ockuperas för tillfället av min sambo och en av hennes polare som sitter och lirar Mass Effect 2, jag vet inte hur typiskt brudigt det är...

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Visst är det bra med variation, men det finns massor av tjejer som spelar fps och action spel. Gears of wars och halo är väldigt populära.

Håller med, min sambo tex är ett extremt stort Gears of War fan och spelar nästan varje dag

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Håller med, min sambo tex är ett extremt stort Gears of War fan och spelar nästan varje dag

Min flickvän är likadan. Hon älskar assassin's creed serien och andra spel som skulle Klassas som Hard core games.
Tyvärr är ju våra tjejer en stor minoritet. Inte för att det finns några empiriska data för mitt påstående men jag själv har observerat att flera tjejer spelar casual games än de spel som jag och min tjej spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker uttalandet är olyckligt. Vad de menar är att de vill attrahera mer casual-spelare då det är en enormt stor marknad. Mycket större än det futtiga antal hardcore-spelare.
Det är inte bara kvinnor som är casual-spelare

Permalänk
Medlem

Artikeln är hämtad från The Sun. En tidning som jobbat hårt för att ta sensations journalistiken till nya höjder.

När han talar om att inte göra konsolen rosa kan det lika gärna ha varit en reaktion på detta:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Dagisnivåhumor. Känns som att dom letat upp någon gammal sketch från "Helt Appropå".
Vad jag störde mig på var att folk gillade och tyckte att det var kul att se "spel för tjejer - avsugning och städning", och sen kalla det för humor...

Varför detta tjat om feminism bara för att jag inte diggar att kränka andra? Är det allt som krävs för att man ska bli kallad extremist?

Livet är inte lätt!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Eller är folk inte så SJUKT torra och kan skratta åt saker utan att ta dom 100% seriöst?

Tragiskt hur seriöst du verkar ta saker, eller du kanske är extremfeminist? Vilket gör det ännu mer tragiskt.

Vill bara tillägga att det kan vara svårt att veta om det är seriöst eller inte..
Eftersom den man citrerar inte påstår att det är ett skämt i inläggat är det borgat för vissa bråk om man pratar om viktiga ämnen.

Vissa säger ju att deras inlägg är seriösa om de inte får kritik eller blir bra bemött, om de får hård kritik försvara de sig med att det är ett skämt eller att jag inte fattar ironi.

Börja själv bli trött på sådant själv faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Förstår vad du menar, men det är ju just skämten, där man gör narr av någon pga sitt kön eller hudfärg/ras (om man så vill) som inte är ok. Och det är iallafall den verkligheten jag lever i. Tänk steget längre, eller du anser det är ok att någon säger att din mamma eller eventuell flickvän/fru endast duger sexuellt eller att fixa mat i köket?

Ja dumma mig som tycker att alla har ett lika värde och att stereotyper är skadligt, vad är jag för människa egentligen?
Tänk att tycka att kvinnor har mer värde än sex och städning...

Och vilket av "medias genusskitsnack" har jag blivit påverkad av? Du menar att kvinnor inte blir diskriminerade? Och lägg ner det här vad som är politiskt korrekt eller inte, vi diskuterar inte SD på Aftonbladet eller Flashback nu, det är ju inte ok att göra narr av någon pga, återigen, kön eller hudfärg. Det kan vi väl iallfall komma överens om?

Min erfarenhet är att folk som direkt skriker PK och "mediapåverkad" när man kritiserar stereotypiska åsikter inte ens ha orkat med att lyfta ögonen för att se om sina egna åsikter faktiskt skapar problem eller inte.

Finns för övrigt en pågående debatt om detta just på FZ, och både krönikan och kommentarerna bör vara av intresse.

http://www.fz.se/artiklar/kronika/20130407/en-redan-avgjord-s...

"mannen bakom Gears of War, håller nämligen inte bara med Sarkeesian och berömmer hennes program - han mer eller mindre idiotförklarar de män som känner sig provocerade av att hon står upp för något så självklart som rätten för kvinnor att behandlas på samma villkor som män även i spelvärlden.
Han kallar dem inte ens män utan pojkar, för, med Cliffy B:s egna ord: En vuxen man som blir så upprörd för att en kvinna vill analysera kvinnors roll i spel att man måste skriva hatkommentarer är inte en man utan just en pojke. Cliffy B hittar till och med på ett eget namn för dem: Anonyma internet pojktalibaner"

Av kommentarerna och "gilla" att döma så har man mycket kvar att arbeta med, tragiskt nog. Men förändringen verkar ju redan vara här, vilket är förbannat skönt. Men jag håller lugnet, stenålderstankarna är sakta på väg bort, synd bara att det går så jävla långsamt.

En fråga till dock, av personligt intresse: Vad är det som är så provocerande med att man vill att alla ska ha ett lika värde, och att man inte tycker det är ok att nedvärdera någon annan?

Formell diskriminering av kvinnor är redan borta. Om det nu är jämställdhet som eftersträvas. Det verkar dock som att du fallit offer för feminismens felaktiga uppfattning om att jämställdhet är samma sak som lika antal & utfall.

Ologiskt men väntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Varför detta tjat om feminism bara för att jag inte diggar att kränka andra? Är det allt som krävs för att man ska bli kallad extremist?

Själv blir jag kränkt av din lättkränkthet. Så sluta skriva kommentarer som kränker mig, tack.

Lite självdistans hade verkligen gjort dig gott.

Permalänk
Medlem

Påminner om en surfplatta jag hörde talas om i USA som skulle komma med för-nerladdade appar för att laga mat, städa, shoppa, etc. Den var också till för kvinnor... -.-

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tycker uttalandet är olyckligt. Vad de menar är att de vill attrahera mer casual-spelare då det är en enormt stor marknad. Mycket större än det futtiga antal hardcore-spelare.
Det är inte bara kvinnor som är casual-spelare

Sant, och jag skulle säga att de flesta casual-spelarna sitter på toan när de spelar, inte vid TV:n.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jabo97:

Formell diskriminering av kvinnor är redan borta. Om det nu är jämställdhet som eftersträvas. Det verkar dock som att du fallit offer för feminismens felaktiga uppfattning om att jämställdhet är samma sak som lika antal & utfall.

Ologiskt men väntat.

Antal & utfall? Pratar du om kvotering? Eller har du lust att förklara för mig, har jag fallit offer för någon felaktig uppfattning så är jag inte sämre än att jag kan ändra mig.

Den jämställdhet jag pratar om är att man inte ska bli kränkt för att man tillhör ett visst kön eller ras.
Men det har jag ju skrivit ovan ett par ggr redan. För övrigt så har jag inte ens nämnt feminism en enda gång men ni som försvarar, vad ni nu egentligen försvarar nämner det gång på gång, jag undrar varför, men får inget svar. Istället för att säga "du har fel, du har konstig verklighetsuppfattning, du är extrem feminist" osv, var vänlig att istället då förklara vad som är fel med det jag skrivit.

Är personligen inte insatt i feminismen, och är politiskt ganska så blandad mellan blocken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Borka:

Själv blir jag kränkt av din lättkränkthet. Så sluta skriva kommentarer som kränker mig, tack.

Lite självdistans hade verkligen gjort dig gott.

haha återigen, förklara för mig varför jag har fel istället för att säga "du har fel, ut i verkligheten" osv.
På vilket sätt saknar jag självdistans? Du känner inte mig, du läser bara mina kommentarer, blir provocerad men orkar inte tänka och argumentera emot, eller har jag fel?

För mig är det självklart kränkande med stereotypiska avbilder av andra människor, att man sätter någon i ett fack och säger "du duger bara till det o det". Och för detta så saknar jag självdistans och är bortkopplad från verkligheten? Eller menar du att det inte finns ett problem med diskriminering av kvinnor i Sverige?

För övrigt är det ju inte jag som är kränkt, bara att jag är irriterad på hur vissa kan tycka att dessa skämt är ok och faktiskt roliga.

Får citera en individ från FZ, som stämmer överens med mina åsikter:
http://www.fz.se/artiklar/kronika/20130407/en-redan-avgjord-s...
"Det är nåt speciellt otäckt när en majoritetsgrupp tar sig an ansvaret att tala om för en minioritetsgrupp att deras problem inte är på riktigt eller bara överdrivna. "

Permalänk
Medlem

De vill tjäna mer pengar och börjar rikta sig nu till människor/individer/personer som gillar andra typer av spel och det kvittar om det är en man eller en kvinna i detta sammahanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Sant, och jag skulle säga att de flesta casual-spelarna sitter på toan när de spelar, inte vid TV:n.

Jag anser mig själv vara en casualspelare. Äger alla konsoller som släppts senaste 10-12 åren men jag spelar kanske max en eller två gånger i veckan.
Spelar alla typer av spel men kan inte säga att jag är hardcore på ngt sätt. Skulle aldrig få för mig att nöta ett multiplayerspel i massa timmar bara för att förbättra lite statistik.