Permalänk
Medlem

Fractal Design R4 Front LED.

Hallåj.

Satte ihop min nya dator i veckan och allting fungerar hur bra som helst. Dock så har jag märkt att lampan på fronten (power) glappar. Eller jag antar att den glappar eftersom att den inte lyser konstant utan blinkar. Vid uppstart så fungerar den hur bra som helst. Någon som haft samma problem och vet hur detta kan lösas?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Hallåj.

Satte ihop min nya dator i veckan och allting fungerar hur bra som helst. Dock så har jag märkt att lampan på fronten (power) glappar. Eller jag antar att den glappar eftersom att den inte lyser konstant utan blinkar. Vid uppstart så fungerar den hur bra som helst. Någon som haft samma problem och vet hur detta kan lösas?

Mvh

Hej, Du har kopplat fel vid ditt moderkort. Lampan som blinkar är till din HDD led.

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Hallåj.

Mvh

Har du kopplat in Power LED-knappen ordentligt?

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Har du kopplat in Power LED-knappen ordentligt?

Japp den sitter på rätt plats, dock känns sladden jäkligt skör. Men den sitter uppenbarligen rätt eftersom den blinkar. Inte jämt blinkande då utan lite som den vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Japp den sitter på rätt plats, dock känns sladden jäkligt skör. Men den sitter uppenbarligen rätt eftersom den blinkar. Inte jämt blinkande då utan lite som den vill.

då har du satt den på hdd led och inte pwr led

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk

Finns det ingen HDD-led lampa då? Om det finns så är det helt normalt att den lampan blinkar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

då har du satt den på hdd led och inte pwr led

Japp den sitter på HD_LED, antog att det var den eftersom det var det enda som stod på den lilla adaptern man fick med chassit. Vars ska Power LED sitta då..? Ny på detta.

Permalänk
Medlem

Du har kopplat in den fel tror jag. Har också en Define R4 och det ska inte blinka som du menar, för den lampan är avsedd för power LED, inte HDD LED, du ska koppla in den i power led "stickan" i moderkortet.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Du har kopplat in den fel tror jag. Har också en Define R4 och det ska inte blinka som du menar, för den lampan är avsedd för power LED, inte HDD LED, du ska koppla in den i power led "stickan" i moderkortet.

Okej. Men hittar inte var den ska in istället. Har ett MSI z77 G41 moderkort.

Permalänk
Medlem

Antar att du har moderkortet i din signatur, då är det såhär du ska koppla:

på "Power LED"

Står mer om detta på sidan 34 i manualen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Okej. Men hittar inte var den ska in istället. Har ett MSI z77 G41 moderkort.

Kolla moderkortsmanualen, där står det var du kopplar de olika sakerna.

Permalänk
Inaktiv

It's a trap!

http://www.youtube.com/watch?v=dddAi8FF3F4

nää men har tydligen samma problem!? tittade mot mitt chassi nu och kunde konstatera att jag har en blinkande lampa jag med.... Efter 5 veckor lägger jag märke till det.... tack för tråden haha

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, fungerar nu när jag anslutit den rätt. Dock ett annat problem. Mick och ljud ingångarna på framsidan fungerar inte. "No speakers or headphones are plugged in" säger windows. Har senaste drivrutinerna, tror att jag anslutit dem rätt. Vad kan det vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

/../ tror att jag anslutit dem rätt. /../

Kolla manualen, dubbel kolla kontakten > återkom.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Kolla manualen, dubbel kolla kontakten > återkom.

Tar in det rådet och gör det innan jag gör en tråd nästa gång! Tack.