Trött på Skype och vill ha tillbaks MSN?

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag inte. Reklam i Skype? Den enda reklam jag får är en liten fjuttig ruta längst ned till vänster,
inget som stör mig precis. Det är inte utseendet som stör mig i Skype, det är att det funkar så dåligt
när man pratar i grupp och att det inte finns mer inställningar för flera saker som det finns i t.ex TS3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte_swe:

Detta är kanske gamla nyheter men jag hittade inget om det. OM nu mitt inlägg inte följer vissa givna regler så får väl någon mod stänga tråden.

Försökte iaf migrera till Skype nu när jag inte kunda logga in på MSN. Sämre migration har jag aldrig varit med om och det finns inte en chans jag installerar Skype förrens dom ordnat allt så det funkar till 100%.

Blev tipsad om detta:
http://messengergeek.wordpress.com/2013/04/23/use-messenger-r...

Det får ditt MSN att fungera igen iaf.

Vad är felet på Skype tycker du? Jag har inte använt MSN på säkert fyra år nu, det är antingen Facebook chatten eller Skype.

Permalänk
Medlem

Mitt msn fungerar fortfarande, har kört samma klient i minst 5-6år nu.
Alla som har bytt till skype syns på min lista, dock har friends(steam) nästan helt tagit över.
Facebook och skype/msn tappar folk, friends & sms/mail som är framtiden?

Att prata i skype är ju helt värdelöst, så allt de ger är ett sämre UI för att chatta (och det ger väll fortfarande din IP till alla pga p2p?)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Sitter folk fortfarande med MSN? Jag trodde att MSN endast användes av hormonstinna 14-åringar som raggade brudar på lunarstorm

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Sitter folk fortfarande med MSN? Jag trodde att MSN endast användes av hormonstinna 14-åringar som raggade brudar på lunarstorm

Skype och facebook har ju tagit över det, de äldre användarna använder andra saker.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BergEr:

Mitt msn fungerar fortfarande, har kört samma klient i minst 5-6år nu.
Alla som har bytt till skype syns på min lista, dock har friends(steam) nästan helt tagit över.
Facebook och skype/msn tappar folk, friends & sms/mail som är framtiden?

Att prata i skype är ju helt värdelöst, så allt de ger är ett sämre UI för att chatta (och det ger väll fortfarande din IP till alla pga p2p?)

Gör det något då om någon får din IP som är på din friendlist?

Jag gillar Skype UI för att chatta speciellt i Windows 8.

Vad är det som gör Skype sämst att prata i?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Shit vilka dinosaurier som vägrar att sluta använda MSN
Kom till Skype som resten av herrefolket!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av AcolYte:

Vad är felet på Skype tycker du? Jag har inte använt MSN på säkert fyra år nu, det är antingen Facebook chatten eller Skype.

Hade som sagt migreringen funkat smärtfritt utan att man måste göra massa dubbelt extrajobb så hade jag säkert varit nöjd. Inte ens efter alla tips dom lämnar i sitt supportforum så fick jag det att funka. Då bestämde jag mig för att Skype är skräp och började leta efter andra lösningar. Frustration deluxe, jag ruttna helt enkelt..

* Installation funkade inte, den sa bara att en tidigare installation är avbruten och man måste starta om datorn för att det skulle funka. Har aldrig installerat det tidigare. Starta om. Funkade det? Nej. Samma meddelande. Var tvungen att köra någon MSI-fil istället för att installera.

* Kom det då upp någon ruta liknande "merge msn + skype" som det ska göra? Nej. Inget av tipsen dom lämnade funkade.

Finns ju en hel del av detta på deras supportforum, det är verkligen fullsmetat med samma sak att msn+skype inte fungerar och jag tror jag testade varenda "lösning" dom hade men inget av det dom skrev eller tipsade om fungerade.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Gör det något då om någon får din IP som är på din friendlist?

Jag gillar Skype UI för att chatta speciellt i Windows 8.

Vad är det som gör Skype sämst att prata i?

Risken för DDOS.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Gör det något då om någon får din IP som är på din friendlist?

Jag gillar Skype UI för att chatta speciellt i Windows 8.

Vad är det som gör Skype sämst att prata i?

IPn går väll till alla som får reda på ditt konto? Därför streamers etc heter 12koasd0iok1pq3woadpk0o12pldko i skype för att slippa (D)DoS.

UIt kanske är kanske ändrat, har inte provat på 3år~ (ingen jag känner använde programmet före de tvingade folk att byta). Men allt man har hört om det så sägs det ju bara ha blivit sämre. MSN gick ju neråt för varje år, värsta var ju när de gjorde så att fönster var flikar.

Lät t.om sämre än ventrilo 2.1.4, samtal som kraschar, delay, folk börja låta som robotar så man var tvungen att starta om skiten. Sen kan man ju prata om folk som vägrar köra med PTT, men det hör ju inte direkt till skype utan mer användarna.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Trodde inte folk använde MSN längre för att chatta. Tror inte jag har använt min på tio år eller nått. Skype har alltid varit bra enligt min mening.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt skype är bättre funktioner fungerar bättre loggar sparas längre bak osv mer funktionalitet.

Msn har jag inte använt sen typ 2009 eller ännu längre bak det började tappa folk då och efterhand så har de blivit mer impopulärt av nästan 2000 kontakter där har jag inte ens 10 kvar alla använder sig av skype eller facebook för att skriva.

Ett problem jag haft med skype dock är att jag blivit en så kallad supernode för jag har så bra internet och därmed fått väldigt mycket paket skickar genom mig av skype och tidigare när jag hade en sämre router(Dir-100) så blev internet typ oanvändbart när man hade skype på, det blev kick från spel osv så jag fick köra en register fil som blockerade det i skype nu kanske det e annorlunda och nu kör en virtuell maskin på min server i sign som router men ändå kör alltid register filen bara försäkra mig om inte bli en supernode.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Inaktiv

Oj, kör folk fortfarande "tjocka" IM-klienter? MSN och skype, nä tack

Permalänk
Medlem

Tips är att installera Instantbird. Kan hantera det mesta eftersom det använder Mozilla open license. Kommer kanske även få stöd av WebRTC som är en öppen teknik

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

bara att installera en IRC server och be dina vänner joina den

Permalänk

Jag har slutat använda skype. Börjat köra Jitsi istället. Kan inte bli bättre. Det funkar snacka med kanonljud i flera timmar utan att det brutits en enda gång. Så slipper man även att de lagrar allt man skriver som skype gör. Krypterat från användare till användare.
Det använder helt öppna protokoll som xmpp och opus. Jag kan dela skrivbord, skicka filer, ringa, chatta osv, och funkar på både windows, linux, mac. Vem som helst kan göra klienter till det då det är 100% öppna protokoll.
Jag går aldrig tillbaks till skype eller nåt annat nu.
P.s. Det går även köra icq, facebook, msn och lite andra protokoll i klienten, så det har jag kvar för tillfället för att få mina andra kontakter att se fördelen tills de bytt.
https://jitsi.org/index.php/Register/Register

Permalänk
Medlem

ursäkta att jag bumpar gammal tråd, upptäckte den precis nu!
Funkar ju alldeles utmärkt, synd bara att man inga vänner med msn har

Permalänk
Medlem

för er som vill bli av med den ganska nyligen introducerade reklamen i huvudrutan på skype:
öppna internet explorer (oavsett vilken browser ni använder som default).
gå till "tools" och sen "internet options" (min är på engelska)
sen "security" tabben. sen clicka i "restricted sites"
tryck på knappenm "sites" och lägg till för blockering: https://apps.skype.com
starta om skype

Visa signatur

Citera för svar!