Trött på Skype och vill ha tillbaks MSN?

Permalänk

Trött på Skype och vill ha tillbaks MSN?

Detta är kanske gamla nyheter men jag hittade inget om det. OM nu mitt inlägg inte följer vissa givna regler så får väl någon mod stänga tråden.

Försökte iaf migrera till Skype nu när jag inte kunda logga in på MSN. Sämre migration har jag aldrig varit med om och det finns inte en chans jag installerar Skype förrens dom ordnat allt så det funkar till 100%.

Blev tipsad om detta:
http://messengergeek.wordpress.com/2013/04/23/use-messenger-r...

Det får ditt MSN att fungera igen iaf.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte_swe:

Det är kanske gamla nyheter men jag hittade inget om det. OM detat nu inte följer regler så får väl nån mod stänga tråden.

Försökte iaf migrera till Skype nu när jag inte kunda logga in på MSN. Sämre migration har jag aldrig varit med om och det finns inte en chans jag installerar Skype förrens dom ordnat allt så det funkar till 100%.

Blev tipsad om detta:
http://messengergeek.wordpress.com/2013/04/23/use-messenger-r...

Det får ditt MSN att fungera igen iaf.

Kommer dock sluta funka nästa år när de stänger ner för gott.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

ja skype e ej msn. tom tankat ner icq igen för se om någon av mina gamla kontakter var kvar o till min förvåning så var de två:P
men ja msn e nått man vart van vid länge svårt att få skype att ersätta den

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Skrivet av Jilted:

Kommer dock sluta funka nästa år när de stänger ner för gott.

Japp! Men det är iaf ett helt år
Fram tills dess kanske dom sett till att flytten från MSN till Skype funkar smärtfritt. Det var långt ifrån smärtfritt nu iaf, jag tror jag höll på att bli galen.

Jag kör detta själv och MSN funkar klockrent nu.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Sitter i liknande sits som du med skype + stora reklampelare på skärmen.
Själv väntar jag tills google får i ordning sin gtalk, google+ messenger och google voice till den enade "babble". Tror jag ska sluta med msn och skype snart.

För min del tills dess att google fixar babble så.... meh

Permalänk
Skrivet av SolidReactor:

Sitter i liknande sits som du med skype + stora reklampelare på skärmen.
Själv väntar jag tills google får i ordning sin gtalk, google+ messenger och google voice till den enade "babble". Tror jag ska sluta med msn och skype snart.

För min del tills dess att google fixar babble så.... meh

Mm får se vad man kommer använda. Hann testa Pidgin någon timme innan detta och det kändes... helt ok! Skype tänker jag inte använda av principskäl nu men jag har mina anledningar

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk

Jag la av med MSN någon gång innan 7.0 då jag tyckte den blev för rörig och bloatad, verkar bara blivit sämre med tiden?

Själv använder jag skype sedan många år tillbaka och ser inte problemet varför det inte skulle funka? (nu har jag inte testat migrera från MSN så kan inte uttala mig om den punkten)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd

Det var nån gång mellan 2007-2008 som msn messenger var som bäst. Efter det blev det allt sämre och sämre.

Permalänk
Medlem

jag testade skype men blev en avinstalalation , så synd de tog bort msn för att ersätta med rent skräp, men man ser ju vart det barkar åt , win8 nu detta

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SwedenVirre:

Jag la av med MSN någon gång innan 7.0 då jag tyckte den blev för rörig och bloatad, verkar bara blivit sämre med tiden?

Själv använder jag skype sedan många år tillbaka och ser inte problemet varför det inte skulle funka? (nu har jag inte testat migrera från MSN så kan inte uttala mig om den punkten)

Skype är ju mer rörigt å bloatat än vad MSN någonsin varit, så jag förstår inte varför du skulle tycka det är någon förbättring. MSN genom en tredjeparts IM likt Pidgin är ju att föredra. Så vitt jag vet så går det inte att få igång skype chats genom tredjeparts IM?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Skype är ju mer rörigt å bloatat än vad MSN någonsin varit, så jag förstår inte varför du skulle tycka det är någon förbättring. MSN genom en tredjeparts IM likt Pidgin är ju att föredra. Så vitt jag vet så går det inte att få igång skype chats genom tredjeparts IM?

Skype rörigt och bloatat? what?

Det är ett avlångt fönster med en sökruta, ditt namn, dina vänner, lägga till kontakt och inställningar?

har sätt likadant ut sen... alltid!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Oj, var ett par år sedan man rörde MSN...

Själv har jag de senaste 5 åren enbart använt skype, nog fan fungerar det prima som allt annat Kan dock förstå att importera kontakter etc kan bli rörigt.

Permalänk
Medlem

Var svårt att vänja sig med att det inte längre var värt att logga in på MSN för något halvår sen även om det var längre sen än så som det dog ut, kändes så konstigt eftersom man använt programmet ända sedan 90-talet. Använder skype istället nu och har gjort ett tag men gillar inte skype, känns så sablans kasst.

Permalänk
Medlem

Detta kanske ska testas, var ett stor fan av messenger även om jag verkligen kan hålla med vad flera tidigare sagt, klienten var som bäst innan det byte namn till live messenger, dvs ganska så länge sen. Men jag fortsatte använda det då jag hade många kontakter endast på messenger.

När det vart obligatoriskt att byta över till skype la jag ner det hela, skype var likt messenger bra i början, nu är det extremt bloatat och byt över till andra program då skype's ljudkvalité och funktioner suger.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Ang. bloat av MSN så finns ju apatch.org Blir väldigt slimmat och fint.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SwedenVirre:

Det är ett avlångt fönster med en sökruta, ditt namn, dina vänner, lägga till kontakt och inställningar?

Som MSN då?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Som MSN då?

Ehm, om det vore så väl

Nej MSN Hade en massa reklam och mög senast jag loggade in...

Skype är som miranda för windows litet slimmat och inte massa jox

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Ja jag gillar heller inte det, hur fanken får jag fram delade fönster när jag skall chatta med en eller flera som msn då hade man ju ett föönster på sidan eller i listen o med flikar till alla o det gick ju toksnabbt o prata med flera. Det gör det ju INTE nu suck.

Ni som vill ha tillbaka msn så kanske det finns nån msn fil liggandes på nätet som man kan öadda hem som inte är länkad direkt till msn.com

Visa signatur

Fear

Permalänk
Avstängd

Jag gillar klienten Trillian http://www.trillian.im/
Har stöd för alla möjliga protokoll och går att ställa in så den blir rätt så minimal.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Ja jag gillar heller inte det, hur fanken får jag fram delade fönster när jag skall chatta med en eller flera som msn då hade man ju ett föönster på sidan eller i listen o med flikar till alla o det gick ju toksnabbt o prata med flera. Det gör det ju INTE nu suck.

Visa-menyn - Kompaktläge
Ger ett fönster med kontaktlistan och ett fönster per chatt, om det är det du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Jag gillar klienten Trillian http://www.trillian.im/
Har stöd för alla möjliga protokoll och går att ställa in så den blir rätt så minimal.

Samma sak med Pidgin som jag använder. Dock måste ju Skype vara igång i bakgrunden för att hantera själva skickandet och mottagandet, men man behöver ju inte se Skype-fönstret.

Permalänk

SKYPE <3

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Trodde först det var ett skämt Finns msn fortfarande kvar? Trodde det dog för flera år sedan XD

Har bara suttit på skype hela tiden nu och tycker det funkar super. Sedan har jag kopplat det till facebook, så alla mina vänner som är inne på facebook kan jag chatta med via skype, har inte använt msn på hur länge som helst...

Men alla ni, vad är det för fel på skype tycker ni? Jag saknar inget som fanns i msn iallafall

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Trodde först det var ett skämt Finns msn fortfarande kvar? Trodde det dog för flera år sedan XD

Har bara suttit på skype hela tiden nu och tycker det funkar super. Sedan har jag kopplat det till facebook, så alla mina vänner som är inne på facebook kan jag chatta med via skype, har inte använt msn på hur länge som helst...

Men alla ni, vad är det för fel på skype tycker ni? Jag saknar inget som fanns i msn iallafall

har ej fb för gillar mitt privatliv

skype o msn körde jag paradelt innan för som exempel min mor kunde bara msn o har ett helvete me lära sej nytt program. blir lätt så me de tekniska idioterna (min mors egna ord) så hackar ej på henne hehhe

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Hoppas verkligen inte att någon här SAKNAR MSN?!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Skype är minst lika "simpelt" som msn fast mycket bättre. Med lite ändringar i inställningar (simpel lock m.m.) så blir det ännu bättre. Minus är väl reklamen som poppar upp i kontakt fältet då och då. Men men det är ju "gratis".

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk

Har inte kört MSN på många år, däremot aMSN. Nu kör jag dock inget eftersom Skype är helt bedrövligt när man pratar med många personer, eller har jag missat något? Hur ska man kunna snacka med många utan tabbar?

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Finns ju http://www.miranda-im.org/ att köra också om man vill ha lite konfigureringsmöjligheter.

Permalänk

Skype funkar bra för mig.

Permalänk
Medlem

Problemet för mig är att migrerar man från MSN till Skype så kommer Skype inte ihåg user+passw om man är mer än en som använder det = man får skriva in mail och lösenord varenda jvla gång man ska logga in.
Sedan kan man inte på något sätt blockera användare om man är migrerad, vilket gör att spam-chatt kommer dagligen.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]