Problem med säkerhetskopia/backup och Iphone 4 (Itunes)

Permalänk
Inaktiv

Problem med säkerhetskopia/backup och Iphone 4 (Itunes)

Hej!

Har problem med att få tillbaks min personliga information till min telefon.

Vad jag gjort: Har pga problem med dålig täckning tänkt ominstallera hela telefonen, har först tagit en backup via itunes, och därefter valt att återställa telefonen, och samtidigt då installera senaste versionen av iOS.

När detta är gjort så får jag frågan om jag vill återställa från min säkerhetskopia, antar då att den menar alla mina meddelanden, kontakter osv.
Väljer då att återskapa från den kopia jag gjorde innan återställningen, får felmeddelande:

Apples användarvänlighet leder mig ingenstans då jag endast har en ok knapp att trycka på. Har försökt att göra om allt men hamnar vid samma läge.

I själva telefonen kan jag välja att återställa från antingen iTunes eller iCloud, och när jag då väljer iCloud säger den att det inte finns någon säkerhetskopia att återställa ifrån. Fast jag vet att jag har valt det i inställningarna, samt att om jag nu loggar in på iCloud så finns ju mina kontakter osv där..så kopian finns.

Min telefon är nästan två år gammal, och hade faktiskt samma problem när telefonen var ny, då strulade den vid första backupen som gjordes, och jag fick då återställa telefonen helt och hållet, men nu efter två år vill jag ju självklart ha kvar kontakter, anteckningar och ja allt helt enkelt.

Några förslag? Kan jag på något sätt synka in den information som faktiskt finns lagrad på min dator samt iCloud? Vågar inte pilla innan jag vet då iTunes är högst oberäkneligt, och jag vill inte synka över full data med tom data.