Permalänk
Medlem

Konstigt, min Mini laggar inte nått alls.
Känner ingen prestanda skillnad emot förut, känns nästan snabbare..

Skrivet av Aure:

Min iPad mini laggar en hel del efter uppdateringen, både i browser och när man öppnar appar/mappar. Inte så det stör men skillnaden är ganska stor på Minin iaf. Ikonerna blir jag dessutom tokig på. Annars en hel del nyttigt, Control Center, Notifications osv.

Visa signatur

CPU: 6700K 4,5ghz @ 1,25v Moderkort: MSI Gaming M7 Ram: G.skill Ripjaws 16gb 3000Mhz GPU: Gigabyte Aorus WB 1080Ti @ 2100/ 16200 Kylning:360 + 420 Skärmar: ASUS 27" VG278HE 144Hz + Asus 27" 60hz Chassi: Dark base PRO Nätaggregat: EVGA 1300W OS disk: Samsung 950 pro 500gb

Permalänk
Medlem

Som vanligt var det diverse olika skumma problem vid installationen då ett antal miljoner människor vill uppdatera på samma gång och servrarna blivit överbelastade. Först problem med att ladda ner sen med att aktivera telefonen. Nu fungerar det dock bra och min iPhone4 har fått sig ett rejält lyft. Flyger på helt ok och känns betydligt mer modernt med en hel del smarta finesser. Om utseendet är snyggt eller ej kan jag inte riktigt bestämma mig för men gräsligt är det i vart fall inte. Mycket är nog en vanesak som tar lite tid att vänja sig vid. Gjorde en total återställning om det nu kan ha någon betydelse.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

jag var rätt skeptisk igår när jag installerat det . men nu efter någon timmes användande så börjar jag gilla det mer och mer faktiskt

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem

Vad HAR de gjort med kalendern i notiscentret?

Man ser ju bara förmiddag innan lunch och eftermiddag efter lunch. Om jag vill veta vad jag ska göra efter lunch måste jag gå in i kalendern. Än värre om jag vill veta vad som händer imorgon. Förut stod första aktiviteten för morgondagen, nu står det en löjlig text; "Imorgon har du sååå mycket att göra och du börjar sååå tidigt, kl 8 börjar det!!!11" Jaha, men om jag vill veta VAD jag ska göra och VAR jag ska göra det då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Ja, det går långsamt på en iPhone 4 för er som undrar. Men iOS6 var ingen dröm det heller.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Mina favoriter hittills: Kontrollcenter, Safari-uppdateringen, multitasking-uppdateringen och möjligheten att ha betydligt fler appar i en folder.

Men annars tycker jag att iOS 7 är ganska lam uppdatering, har börjat sakna mycket av Apples nyskapande.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

PANIK!!

Kan inte återställa säkerhetskopian från ios6!

Gjorde en kopia båda på icloud samt den här datorn. Laddade ner 7 och följde instruktionerna. Kan ej återställa program/spel nu!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Nedgraderade till 6 nu och det verkar ha löst problemet. Apparna ska väl ligga på samma plats när man lägger in 7 men dock med nytt utseende?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anti1oop:

Ja, det går långsamt på en iPhone 4 för er som undrar. Men iOS6 var ingen dröm det heller.

På min går det inte långsammare än under iOS6 tycker jag.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Ni som uppdaterat och återställt. Ligger samtliga appar där dom låg i 6 dock med nytt utseende?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar iOS 7 på min iPad 4 rätt mycket. Hackar dock till lite då och då när man skall till hemskärmen, byter tangentbordsdel osv. Ungefär som på samma vis Androids animationer hackar till. Förhoppningsvis löses detta i en uppdatering, har testat att restora den flera gånger och även testat att inte använda en backup, samma hacka de ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

På min går det inte långsammare än under iOS6 tycker jag.

Tycker till och med att det går snabbare!

Permalänk

Ipad 4 retina fick gå först ut och allt funka dirr. super
dock sitter jag och kliar mig i huvet över min iphone 4 då jag inte kan använda dynamiska bakgrunder ( finns inget altenativ för dom ens- vilket funka perfa på ipaden )
jobbkompisarna hade dynamiskt på sina 4or direkt så... nån annan som har samma "stora" problem? haha

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Inaktiv

Har kört iOS 7 1 dag nu och älskar det både på iPaden och iPhonen. Men lite segare är det, Inte samma flyt men hoppas att dom fixar det.

Permalänk
Medlem

Har en iPhone 4 och en 5:a, iPad mini, Ipad 4. Kan då säga att det är ett lyft för alla enheterna. särskilt på min iPhone 4 som har blivit en hel del snabbare än förut

Permalänk
Medlem

Vad jag läst om på Internet ska inte dynamiska bakgrunder och parallax effekter fungera på iPhone 4/s. Finns inget sådant på min.

Finns väl på Ipad Mini antar jag? Har inte uppdaterat den ännu för jag vill inte göra den långsammare.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Itunes radio fungerar inte ännu vad jag kan se, den funktionen hittar jag inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Ni som uppdaterat och återställt. Ligger samtliga appar där dom låg i 6 dock med nytt utseende?

Ja fast ska man återställa vill det ju till att man tagit backup. För min del blev det lite problem då iTunes av någon anledning synkade mot min iPhone efter jag återställt varpå alla apparna försvann. Det var dock bara o ladda ner dem på nytt så skapades mapparna jag hade dem i innan och de lades på rätt plats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Itunes radio fungerar inte ännu vad jag kan se, den funktionen hittar jag inte...

Det finns bara i USA. Du kan skapa ett amerikanskt konto och logga in med det så dyker itunes radio upp i musik appen.
Jag kör itunes radio på jobbet i itunes. Rätt trevlig tjäsnt.

Permalänk

Till alla som säger att eran iPhone x/iPad y laggar, det ska inte lagga utan oftast ligger problemet i att man lägger in en gammal säkerhetskopia med massor av gammalt i. Vid en clean nyinstallation utan att dra in en gammal kopia flyter det på bra.

Permalänk

Funkar perfekt till min ipad3. Aldrig gillat ios mn detta va ganska naiz

Visa signatur

hej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Ja fast ska man återställa vill det ju till att man tagit backup. För min del blev det lite problem då iTunes av någon anledning synkade mot min iPhone efter jag återställt varpå alla apparna försvann. Det var dock bara o ladda ner dem på nytt så skapades mapparna jag hade dem i innan och de lades på rätt plats.

hm, konstigt. Jag hade inga appar kvar, inte ens chrome. Måste man verkligen ta ner alla appar igen. Undra hur det blir med highscore m.m i spelen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det görs inte backup på apparna. App-datan görs det backup på under förutsättning att utvecklarna av appen utvecklat den rätt.

Permalänk
Medlem

men när jag böt från ios 5 till 6 så blev hamnade allt på sin plats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vissa appar kan ha problem, för varje iOS app finns det olika ställen att lagra data. Det ena följer med vid en backup till iCloud eller dator och det andra tas det aldrig backup av. Därför kan man få mycket ledig plats genom att bara göra en backup och restore, eftersom det samlar sig en massa tempfiler hos appar som inte städar upp efter sig.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Det var väntat, men det suger hårt för jag hatar iTunes 11. Sitter kvar med 10.7

Varför tycker du 11 är så mycket sämre? Man kan få det att se ut nästan exakt som 10 och 11 är rejält mycket snabbare (iaf på mac).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Har det på min iPad mini, och är rätt buggigt ( när jag skrev detta inlägg skrev den t.ex ett "r" när jag tryckte på "m") och är ganska segt, men å andra sidan är jag inte speciellt beroende av att plattan ska fungera felfritt, hade det varit telefonen hade jag aldrig vågat uppdatera

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Funkar skit bra på min iPad 2. Lite laggigt ibland bara. Annars perfekt.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Varför tycker du 11 är så mycket sämre? Man kan få det att se ut nästan exakt som 10 och 11 är rejält mycket snabbare (iaf på mac).

Jag vill kunna ha en vy som cover flow är i 10.7 och tidigare. Själva "cover flow" är inte så viktigt, men jag vill kunna se alla fantastiska album arts som finns samtidigt som jag har en detalijerad list-vy av alla låtar. Har valt att se namn, tid, artist, album efter artist/år (detta sorterar jag låtarna efter), genre, storlek, betyg, kompositör, equalizer, år, typ, antal spelningar, i listan med låtarna.
Vad jag kan se så går det inte att få allt detta i 11, men du kanske vet hur man fixar det?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Jag vill kunna ha en vy som cover flow är i 10.7 och tidigare. Själva "cover flow" är inte så viktigt, men jag vill kunna se alla fantastiska album arts som finns samtidigt som jag har en detalijerad list-vy av alla låtar. Har valt att se namn, tid, artist, album efter artist/år (detta sorterar jag låtarna efter), genre, storlek, betyg, kompositör, equalizer, år, typ, antal spelningar, i listan med låtarna.
Vad jag kan se så går det inte att få allt detta i 11, men du kanske vet hur man fixar det?

Nej det har jag faktiskt inte koll på, använder inte iTunes till musik alls, kör 100% spotify (även för mina mp3s). Om det inte går att få till i 11 förstår jag att du föredrar tidigare versioner där det går.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌