Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Skall självklart installera nya iOS 7 på min iPhone 5.

Jag har tänkt göra en restore på telefonen i samband med uppdateringen för att verkligen få ut max av den, nu undrar jag bara:

1. Är det okej att göra backup på telefonen innan man gör en "restore" eller kommer allt "skräp" tillbaka då i och med att man lägger in backupen igen?
2. Skulle ni återställa telefonen efter att ni installerat iOS 7 eller innan? Känns som att det är bättre att återställa med iOS 7 redan installerat så att telefonen kan ta bort allt från iOS 6?

Tack på förhand!

säger bara Icloud sen säkerhetskopiera. sen gör hur du vill med punkt 2, troligen som alltid när du väll installera ios7 så säger den till HUR du vill den ska installeras

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Har för mig det inte går att uppdatera utan att säkerhetskopiera först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille1116:

Undrar hur det kommer gå för nedladdningsservrarna när alla laddar ner iOS 7 samtidigt

Skrivet av ozo64:

Aldrig haft problem med det.

När iOS 6 släpptes så tog det mig typ 2 timmar att ladda ner. Och det är helt otroligt att iOS 6 är på ca 900 MB för iPad 2. Groteskt mycket

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Moaddi:

Hej alla

Ni som tänker uppgradera er iPad 3 till IOS 7 GÖR INTE DET!!!

Det fungerar så dåligt så man kräks, allt laggar. ska du byta från tangentbord till siffror i tex safari tar det 2-3 sekunder.

Har du mer än typ 1 program igång laggar det ordentligt.

Jag kör IOS7 Golden Master, vilket ska vara samma version som kommer idag/ikväll.

Har även hört att iPad 4 har samma problem, kan dock inte bekräfta det. IOS 7 är inte klart till iPad3.

Dock har jag kört IOS 7 på min 5a sen beta 1 och det fungerar klockrent med Golden Master. så ni som har 5an uppgradera helt klart. 4s och 4an laggar på ganska bra så ni vet. De verkar som de endast prioriterat 5an inför nya 5s och 5c releasen. skulle tro att IOS 7 blir bättre på iPad inom de närmsta månaderna då Apple förmodligen planerar ett extra event kring iPad och Macbook senare i år. precis som förra året.

Det laggar inte det minsta på vare sig min iPhone 4S, iPad mini eller iPad 4 Retina.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Icloud har också fått IOS7-look

Permalänk
Skrivet av Moaddi:

Ja du, de har ju släppt Golden Master, denna ska vara Final build såvitt jag vet, på sitt event den 10de gick de ju ut med att ALLA ska få IOS7 den 18de. jag tror det kommer bli ramaskri från alla med iPad 3 om de fungerar lika dåligt som de gör för mig. det är inte acceptabelt att släppa en så dålig version där man tappar allt av dunktionalitet.

Hoppas jag hinner nergradera innan de slutar signera IOS 6 pallar inte med skiten. annars åker paddan in i ett skåp tills de e fixat för den är så gott som obrukbar i mina ögon och jag brukar inte vara så kräsen.

Uppdaterade du eller återställde du? Att återställa brukar lösa de flesta sådana här problem. Helst utan att läsa in en backup.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Jag kör iOS 7 beta 5 just nu. När iOS 7 släpps officiellt, kan jag uppdatera direkt till den från betan eller måste jag gå tillbaka till iOS 6.1.3 och sedan uppdatera till iOS 7?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Skrivet av MacRyhage:

Skall självklart installera nya iOS 7 på min iPhone 5.

Jag har tänkt göra en restore på telefonen i samband med uppdateringen för att verkligen få ut max av den, nu undrar jag bara:

1. Är det okej att göra backup på telefonen innan man gör en "restore" eller kommer allt "skräp" tillbaka då i och med att man lägger in backupen igen?
2. Skulle ni återställa telefonen efter att ni installerat iOS 7 eller innan? Känns som att det är bättre att återställa med iOS 7 redan installerat så att telefonen kan ta bort allt från iOS 6?

Tack på förhand!

Säkerhetskopiera innan du uppgraderar skulle jag föreslå, för du kan välja att installera den som en ny telefon (fabriksinställningar) efter återställningen, man behöver inte återställa från senaste "backupen".
Du behöver inte säkerhetskopiera allt om du inte vill, du kan bara säkerhetskopiera dina kontakter, bilder m.m.

Permalänk
Skrivet av kjsebbe:

Jag kör iOS 7 beta 5 just nu. När iOS 7 släpps officiellt, kan jag uppdatera direkt till den från betan eller måste jag gå tillbaka till iOS 6.1.3 och sedan uppdatera till iOS 7?

Kör samma, jag har dessutom bara installerat betan via iTunes skrev aldrig in något dev account eller liknande.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Jag kommer uppgradera min 4:a direkt och Ipad mini:n om det fungerar bra.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Nu går det att ladda ner iTunes 11.1

http://www.apple.com/itunes/download/

Permalänk
Medlem

10min kvar sen får man leka med iOS 7

Permalänk
Medlem

Får felmeddelande om att hämtningen inte gick på min iPhone.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Kan inte ladda ner det Antar att det är många som laddar ner samtidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Får felmeddelande om att hämtningen inte gick på min iPhone.

Fick jag med sen efter en omstart av telefonen gick det galant.

Permalänk
Skrivet av Lurta:

Fick jag med sen efter en omstart av telefonen gick det galant.

Samma för mig!

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurta:

Fick jag med sen efter en omstart av telefonen gick det galant.

Tack, det hjälpte!

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Tack, det hjälpte!

Varsågod. Kul på 99% så avbröts det och fick lov att börja om hehe.

Permalänk
Medlem

går det inte att uppdatera genom Itunes? 6.1.4 senaste.....

Visa signatur

CHASSI Fractal Design Arc Midi R2 - NÄTAGGREGAT EVGA SuperNOVA G2 750W
MODERKORT Gigabyte GA-Z77X-D3H - PROCESSOR 8700k
MINNE Corsair vengeance 3000mhz 16 GB - GRAFIKKORT EVGA1070 TI
SSD SSD 240GB OCZ Arc 100

Permalänk

Hur lång tid tar det för er här att ladda hem uppdateringen? På mig stod det från början 8 min men nu står det att cirka två timmar återstår. Jag kör OTA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriffe93:

går det inte att uppdatera genom Itunes? 6.1.4 senaste.....

Jag kan inte uppdatera via itunes. Bara via telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriffe93:

går det inte att uppdatera genom Itunes? 6.1.4 senaste.....

Skrivet av Lurta:

Jag kan inte uppdatera via itunes. Bara via telefonen.

Om ni ska uppdatera till iOS 7.0 via iTunes så måste ni ladda ner iTunes 11.1 först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananfiS:

Om ni ska uppdatera till iOS 7.0 via iTunes så måste ni ladda ner iTunes 11.1 först.

Har det och säger att det inte finns någon nu uppdatering för telefonen iaf via itunes. Men för mig går det lika bra att dra hem den via telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurta:

Fick jag med sen efter en omstart av telefonen gick det galant.

Testat flera gånger utan gott resultat. Var lika dant för mig när 6an släpptes. Frugans är snart färdig flashad så får väll snegla lite över axeln...

Permalänk
Inaktiv

Sådär, nu är surfplattan och telefonen på nerladdning. Och som andra av er sa, så fungerar det bra efter en omstart av enheten.

Permalänk
Medlem

Det funkar inte. Genom telefonen funkar inte och via itunes funkar det inte heller. Har 11.1

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Jubileumsmästare

Beräknad tid på iPhonen 3h..
Testade lägga mig bakom VPN på min iPad mini, endast ca 10min

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lurta:

Fick jag med sen efter en omstart av telefonen gick det galant.

Att försöka några gånger till (utan omstart) verkar också fungera.

Permalänk

När jag går in på General>Software Update får jag upp: "iOS 7.0 Your software is up to date".
Jag har haft iOS 7 betorna sedan innan sommaren men har inte uppdaterat på ett par veckor nu, har jag verkligen haft den färdiga uppdateringen i flera veckor?!

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

När jag går in på General>Software Update får jag upp: "iOS 7.0 Your software is up to date".
Jag har haft iOS 7 betorna sedan innan sommaren men har inte uppdaterat på ett par veckor nu, har jag verkligen haft den färdiga uppdateringen i flera veckor?!

hade samma problem men hittade uppdateringen i itunes, kunde dock inte uppdatera utan fick gå in i återställningsläge och återställa och sedan uppdatera ota.