Permalänk
Medlem
Skrivet av Rudeez:

Gjorde yttligare en återställning, fortfarande samma fel med att telefonen inte kan aktiveras...
Sjukt trist... Andra med samma fel?

Kolla så du inte har massa skit i din hosts fil. Stäng av brandväggar och antivirus och prova sen igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Återkom gärna med resultat!

No success. Vet inte riktigt vad det finns för andra alternativ. Jag skulle kunna tänka mig att det kan vara så att det är problem att installera från en beta till GM. Så för att få det att fungera så skulle jag behöva vara på 6.1.4 men jag kan inte nedgradera för jag har inte kvar mina blob-filer.

Visa signatur

"Art is making something out of nothing and selling it."
- Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Är du en utvecklare?

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man rensar en sms-konversation?

Nej, jag menar inte att radera den, utan att rensa den.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Är inte det samma sak?

Permalänk
Medlem

Kul nu är min telefon fast i icke aktiverat tillstånd. Går inte att använda. Jävla skit.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Kul nu är min telefon fast i icke aktiverat tillstånd. Går inte att använda. Jävla skit.

Samma här, både iPad och iPhone... kan inte ens sätta larm till morgondagen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Helt plötsligt efter ett 50 tal tryck på försök igen så bara gick det direkt, antar att det är så enkelt som att servrarna är väldigt belastade.

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk

Jag har installerat Ios 7 och allt, men när man ska fixa inställningar i början stannar min Iphone 4s på "Uppdaterar iCoud-inställningar". Någon som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Tänk vad mycket buggar man slapp som körde betan!

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rudeez:

Helt plötsligt efter ett 50 tal tryck på försök igen så bara gick det direkt, antar att det är så enkelt som att servrarna är väldigt belastade.

Jepp nu fungerade det. Håller på att lägga in backupen nu. 25 min ska det ta. Underlättar inte direkt att jag har min backup på en mac mini från 2007

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Är du en utvecklare?

Försöker i alla fall.

Visa signatur

- Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Det är inte så att sista betan och GM är samma sak så det är därför den inte kan uppdatera?

Permalänk
Medlem

Löste mitt problem nu genom att använda min Macbook som hade den tidigare versionen utav iTunes så jag kunde sätta telefonen i DFU och därmed nedgradera till 6.1.4 så nu har jag fått mitt iOS 7 tillbaka.

Visa signatur

- Frank Zappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Håll fingret på en enskilt sms i en konversation tills du får upp en liten meny där du kan klicka på kopiera eller mer ... Klicka på Mer ... så får du sen upp boka-i-rutor där du sen akn välja att vidarebefodra eller radera. Sen är det bara och radera dom sms du inte vill att din partner ska få läsa

Skrivet av ozo64:

Är inte det samma sak?

Nej, man kan ju vilja ta bort enskilda sms och inte hela sms-tråden man har haft med en och samma person

Alltså, personen vill ta bort enskilda "pratbubblor". Iaf vare så jag tolkade det.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

du måste hålla inne på ett utav dina meddelanden så det kommer upp kopiera och blabla så trycker du på mer eller ändra eller vad det står så kan du markera de som du vill ha bort.

Visa signatur

- Frank Zappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är inte så att sista betan och GM är samma sak så det är därför den inte kan uppdatera?

Nej, sista betan och GM är ju olika versioner. GM är ju den kopian som är tänkt att tryckas för publik distribution. Det är ju en gammalt uttryck från när man faktiskt hade en fysiskt GM-version av ett spel/album eller liknande, som man sen hade som källa för masskopieringen. Dessa "kopior" distribuerades sen och såldes i butik.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

många som har problem med att inte kan aktivera sin telefon ? jag kan inte aktivera min :S

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

många som har problem med att inte kan aktivera sin telefon ? jag kan inte aktivera min :S

Du är inte ensam!1

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Lyckades att komma ifrån "Connect to iTunes" skärmen efter hela 3.5 timmar av konstant spammande av iTunes servern.
Nu sitter man däremot i aslång kö för att få ner apps, yay.

Till iOS7 topicen däremot, det är helt jävla underbart. Stannade på 5.1.2 tills nu pga att jag såg ingen anledning att uppgradera. Nu med deras Control Center så behöver jag längre inte jailbreak heller, då allt jag använde jailbreak till var för SBSettings
Multitasker och allt annat ser än så länge asgrymt ut och verkar fungera bra i övrigt. Inga nämnvärda lagg att klaga om på min iPhone 4 16GB.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Nu när jag väl registrerat den får jag inte till det med backupen, den avbryter efter ca 10 min och säger att "itunes kunde inte återställa iphone-enheten eftersom ett fel inträffade" den säger inget om vad för fel som inträffat...
Ska jag köra den som en ny telefon och därefter lägga till en återskapning från backup?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Imorgon kan man sitta i lugn och ro och ladda ner och uppdatera.. Dessutom vet man om det är mycket buggar, ifall man bör skippa uppdateringen.
Tar det lugnt ett tag till och sover på saken.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Klart på min telefon nu. Verkar rätt schysst med IOS 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Klart på min telefon nu. Verkar rätt schysst med IOS 7.

Nya problem, backupen fungerar inte som den ska och nu kan jag inte prova igen då den säger till om att slå av "hitta min iphone" i icloud och jag komme rinte åt icloud för serverfel.... jag blir galen snart...

Visa signatur

hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Ett sånt lyft. Nu känns OS X väldigt daterat.

Permalänk
Medlem

nu hoppa min också igång efter ett antal timmars försök

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem

Fick äntligen in det på min iPad 2 nu på morgonkvisten efter ha försökt hela kvällen.

Jag gillar det, många bra förbättringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Fick äntligen in det på min iPad 2 nu på morgonkvisten efter ha försökt hela kvällen.

Jag gillar det, många bra förbättringar.

Hur känns det prestandamässig? har hört om problem med lagg på iPad 3

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Avstängd

Min iPad mini laggar en hel del efter uppdateringen, både i browser och när man öppnar appar/mappar. Inte så det stör men skillnaden är ganska stor på Minin iaf. Ikonerna blir jag dessutom tokig på. Annars en hel del nyttigt, Control Center, Notifications osv.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180