Permalänk

Skype i win 8

Hej SweC

Har nu letat överallt, google, här på forumet men hittar det inte.

VAR finns Skype .exe filen i windows 8 och hur hittar man den? Eftersom den ligger som en app och inte som ett program finn den inte (vad jag kan se) att hitta på HDDn. Det går att markera skypeikonen, men man fårinte upp något alternativ som "hitta sökväg"eller "öppna i utforskaren". Är Noob på windows 8 så det vore en stor hjälp.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om du vill kunna installera Skype till Windows 8, så finns det enbart på Windows Store. Jag testade dock ej att ladda hem Skype från deras webbsida och installera det, när jag hade Windows 8, men alla nedladdade filer ska finnas i "Downloads"-katalogen i "Mina dokument" eller liknande. Windows 8s egna version av Skype suger dock ap-pung (du kan inte logga ut, då applikationen är knuten till ditt Windows 8-konto), så jag använde mig av den portabla versionen från PortableApps.com - funkade klockrent!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Finns en desktop version på hemsidan som funkar precis som man är van vid...

Permalänk
Medlem

Avinstallera Skype appen som är till Metro. Den är helt värdelös.

Den användbara versionen (desktop) finns att hämta hem på http://www.skype.com/en/download-skype/skype-for-windows/down...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Hej SweC

Har nu letat överallt, google, här på forumet men hittar det inte.

VAR finns Skype .exe filen i windows 8 och hur hittar man den? Eftersom den ligger som en app och inte som ett program finn den inte (vad jag kan se) att hitta på HDDn. Det går att markera skypeikonen, men man fårinte upp något alternativ som "hitta sökväg"eller "öppna i utforskaren". Är Noob på windows 8 så det vore en stor hjälp.

Tack på förhand!

Ladda ner från skype.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Om du vill kunna installera Skype till Windows 8, så finns det enbart på Windows Store. Jag testade dock ej att ladda hem Skype från deras webbsida och installera det, när jag hade Windows 8, men alla nedladdade filer ska finnas i "Downloads"-katalogen i "Mina dokument" eller liknande. Windows 8s egna version av Skype suger dock ap-pung (du kan inte logga ut, då applikationen är knuten till ditt Windows 8-konto), så jag använde mig av den portabla versionen från PortableApps.com - funkade klockrent!

Som flera poängterat så finns en vanlig .exe att ladda ned på skype.com också. Inget tvingar Win8-användare att använda den konstiga appen.

http://www.skype.com/en/download-skype/skype-for-windows/

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av betan:

Ladda ner från skype.com

Skrivet av Marwelln:

Avinstallera Skype appen som är till Metro. Den är helt värdelös.

Den användbara versionen (desktop) finns att hämta hem på http://www.skype.com/en/download-skype/skype-for-windows/down...

Skrivet av suhrim:

Finns en desktop version på hemsidan som funkar precis som man är van vid...

Skrivet av Airikr:

Skrivet av evil penguin:

Som flera poängterat så finns en vanlig .exe att ladda ned på skype.com också. Inget tvingar Win8-användare att använda den konstiga appen.

http://www.skype.com/en/download-skype/skype-for-windows/

Tack för hjälpen! Jag försökte ladda ner skype från deras hemsida förut men det gick inte för de sa att den redan var installerad. För övrigt så är metro åt fanders enligt mig.