Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

680 watt till ev 790?

hej planerar ett itx bygge med bitfenix prodigy och asus vi impact, funderar lite på vilket nätagg jag skall välja, hade detta i åtanke:
http://www.inet.se/produkt/6909713/be-quiet-straight-power-e9...
men funderar på om det är tillräckligt for ett framtida 790 som jag planerar köpa. problemet är att nätagget inte får vara längre än 160 mm i chassit.

tack på förhand

/jonathan

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy | CPU: Intel Core i5-4670K | Kylning: Noctua NH-U12S | GPU: Gigabyte Geforce GTX 780| RAM: G.skill ARES 16gb | Mobo: Asus maximus VI impact| PSU: be quiet! Straight Power E9 580W | SSD: Corsair Neutron 256 gb | HDD: 1tb Seagate

Permalänk
Skrivet av lippan:

hej planerar ett itx bygge med bitfenix prodigy och asus vi impact, funderar lite på vilket nätagg jag skall välja, hade detta i åtanke:
http://www.inet.se/produkt/6909713/be-quiet-straight-power-e9...
men funderar på om det är tillräckligt for ett framtida 790 som jag planerar köpa. problemet är att nätagget inte får vara längre än 160 mm i chassit.

tack på förhand

/jonathan

Borde nog räcka, om inte strömförbrukningen är åt pipan...

Hade du tänkt klocka något? Processorn eller Grafikkortet?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Hur ska vi veta det då grafikkortet inte ens har släppts än? haha

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte rekommendera den kombinationen, du ligger teoretiskt alldeles för nära gränsen och risken för att nätagget skall måsta gå för fullt vid spelade, är överhängande..
Värme i massor, högt oljud samt risk för att nätagget klappar ihop och drar med sig resten av burken..

Varför så liten ynklig burk till en så kapabel hårdvara funderar jag?

Skall du lana mycket så gymma lite där emellan så orkar du bära en större låda till och från eventen.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Skrivet av lippan:

hej planerar ett itx bygge med bitfenix prodigy och asus vi impact, funderar lite på vilket nätagg jag skall välja, hade detta i åtanke:
http://www.inet.se/produkt/6909713/be-quiet-straight-power-e9...
men funderar på om det är tillräckligt for ett framtida 790 som jag planerar köpa. problemet är att nätagget inte får vara längre än 160 mm i chassit.

tack på förhand

/jonathan

Skrivet av Gr8t:

Jag skulle inte rekommendera den kombinationen, du ligger teoretiskt alldeles för nära gränsen och risken för att nätagget skall måsta gå för fullt vid spelade, är överhängande..
Värme i massor, högt oljud samt risk för att nätagget klappar ihop och drar med sig resten av burken..

Varför så liten ynklig burk till en så kapabel hårdvara funderar jag?

Skall du lana mycket så gymma lite där emellan så orkar du bära en större låda till och från eventen.

Nja, beror på om han köper ett eventuellt standard gtx790 eller någon super special variant. Om svaret är ett standard kort så kommer det i originalutförande vara nerklockat så pass lågt att det drar under 375W då det är max gränsen man kan få ut med 2x 8pins kontakter + försörjningen via PCI-e.
Med detta sagt är 680W absolut tillräckligt så länge TS inte tänker överklocka en massa. Sen är det verkligen inte säkert att det kommer något GTX790 aka dubbla 780 utan kommer det lär det snarare vara ett rebrandat 690 vilket motsvarar 2x GTX770.

Permalänk
Medlem

Ja att han skall klocka processorn tar jag för givet, vad skall han annars göra med ett "790"?
Och dessutom förutsätter jag att nätagget skall orka med ökad clockning på gpu.

Så nej jag håller fast vid att det inte låter som ett lyckat bygge och skulle inte rekommendera det.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”