Köpa nytt chassi och moderkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Köpa nytt chassi och moderkort

Tja jag ska köpa nytt chassi och moderkort till min dator och jag vet inte vilken så kan nån tipsa mig om nått bra billigt chassi och moderkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Bubbchubb:

Tja jag ska köpa nytt chassi och moderkort till min dator och jag vet inte vilken så kan nån tipsa mig om nått bra billigt chassi och moderkort?

Vad har du för processor idag?

Om du inte vet så tryck på Start, sök dxdiag, klicka enter, en ruta kommer upp klicka enter igen och sen står det vilken processor du har

www.MinecraftOnline.se - En svensk Minecraft-server sponsrad av www.certit.se.
= Survival - Resonant Rise = Kvalitet före kvantitet =

Chassi: Bitfenix Phenom Moderkort: MSI z87-I Cpu: Intel Core i5 4670K Ram: Corsair Vengeance 8GB SSD: 1x Samsung 850 evo 500gb 2x Samsung 830 128gb GPU: Evga 970 PSU: Fractal Design 650w

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Bubbchubb:

Måste ju veta processor så vi vet vilken socket och chipset?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Jag har en AMD Phenom(tm) 9550 Quad-Core Processor men jag ska kanske köpa en i5 3570k

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2012

Du kanske borde bestämma dig först om du ska köpa en i5 eller inte om vi ska tipsa dig om moderkort. Blir lite dyrt att först köpa för AMD och sedan efter 1 till månader byta till Intel, lättare att beställa moderkort + i5 då.