Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Hur är ljudnivån?
Tänker mest på att det ser ut som du har den i vardagsrummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VonB:

Hur är ljudnivån?
Tänker mest på att det ser ut som du har den i vardagsrummet.

Jo den låter en hel del. Syns inte på bilderna men ställningen har två hjul så man kan köra den omkring. UPSen gör så man inte behöver stänga ner allt varje gång man ska flytta på den. Så när jag ska sova kan jag bara köra ut den i vardagsrummet och om man har gäster eller liknande kan jag gömma undan den i sovrummet.

Permalänk
Medlem

kan du bli min nya pappa

Permalänk
Avstängd

Imponerande!
Vad finns det för "gröna" sidor som säljer miningmaskiner/graffikkort? Har läst att många scammar.
Är ute efter någon vettig rig runt 20-30k, finns det? eller är jag försent ute?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D - Intel i7 920 + NH-D14 @ 4.0 GHz - Asus P6T deluxe V2 - OCZ XTC Platinum 6 GB 1600Mhz - Radeon HD5870 2GB - 2st 74GB Western Digital VelociRaptor (Raid0) - 3 stycken Samsung 2233rz (Eyefinity)

Permalänk
Medlem

Så om Bitcoin kursen håller sig stabil, så på ett år kommer du att dra in 912500kr (2500x365). Det är ju inte så jävla illa, särskilt med tanke på att det tar 24 dagar att tjäna in de 60k du investerat. Sick shit.

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Medlem

Blev sjukt sugen att investera i det där nu.. är ju lite riskigt dock. Hur är det med uppkoppling? måst man ha fiber för och mina och kunna använda en normal dator samtidigt? är det krävande bredbandsmässigt?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisp_86:

Så om Bitcoin kursen håller sig stabil, så på ett år kommer du att dra in 912500kr (2500x365). Det är ju inte så jävla illa, särskilt med tanke på att det tar 24 dagar att tjäna in de 60k du investerat. Sick shit.

Om det bara vore så väl. Svårighetsgraden går hela tiden upp då fler och fler börjar "mina" så om ett år kommer man bara få ett par 100 om dagen med denna rig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Blev sjukt sugen att investera i det där nu.. är ju lite riskigt dock. Hur är det med uppkoppling? måst man ha fiber för och mina och kunna använda en normal dator samtidigt? är det krävande bredbandsmässigt?

Tror inte det är för krävande, sitter dock på en 100/100 lina så har inte märkt att det blir slöare när den är igång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skjulet:

om man drar in 2500 kr om dagen på bitcoins blir det lite mer än 900 k per år.
Är det skattefritt än så länge eller hur fungerar det ?
Det kan man ju lätt sluta jobba för, dock är det väl kanske inte säkert att bitcoinen alltid kommer att ha värdet den har, så samtidigt är detju lite riskabelt ^^

Nej det är skatt på det tyvärr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iffe61:

Om det bara vore så väl. Svårighetsgraden går hela tiden upp då fler och fler börjar "mina" så om ett år kommer man bara få ett par 100 om dagen med denna rig.

Om ens det, KNC 3TH/s rig finns ju snart ute så svårighetsgraden lär dra iväg ännu mer än den gjort hittils.

Permalänk
Medlem

Dethär verkar för bra för att vara sant! helt sjukt najs. Har en del sparade pengar som jag skulle kunna spendera på detta. Är det svårt att få tag i en bra asic? Är det bara att köpa en sån där och sen koppla in i ett nätagg och tuta och köra? Så riskabelt kan det ju inte vara iom att man tjänar ihop alla pengar man investerat rätt snabbt. Jag menar ni pratar om att difficultyn höjs.
Kan du länka ngn bra asic försäljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Nej det är skatt på det tyvärr.

Hur kan det vara skatt på något som inte ens svenska banken accepterar som valuta?
Växlar TS in det i exempelvis i en valuta i en utländsk bank så vet ju inte ens skatteverket om det och varenda krona blir ren vinst..
Visst att man sen kan räkna med att skatteverket kliver in med dubbelmoral och ska ha skatt för nåt som staten inte ens accepterar är en annan femma

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Operatören:

Hur kan det vara skatt på något som inte ens svenska banken accepterar som valuta?
Växlar TS in det i exempelvis i en valuta i en utländsk bank så vet ju inte ens skatteverket om det och varenda krona blir ren vinst..
Visst att man sen kan räkna med att skatteverket kliver in med dubbelmoral och ska ha skatt för nåt som staten inte ens accepterar är en annan femma

Det är ju skatt oavsett vad det är du tjänat pengarna på. Men visst det finns sätt att dölja det på, som med allt annat, men då blir det ju skattebrott om dom skulle komma på honom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fasen vad pengar på att inte göra någonting
Riktigt nice ^^

Har en fråga, lever du på detta? Och är det lätt och snabbt att sälja Bitcoins för att få in pengarna på Paypal osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMrVezza:

Fasen vad pengar på att inte göra någonting
Riktigt nice ^^

Har en fråga, lever du på detta? Och är det lätt och snabbt att sälja Bitcoins för att få in pengarna på Paypal osv?

Nej, jag jobbar som elektriker, detta är bara en bonus
Finns idag många sidor som växlar direkt till bankkonto eller paypal om man så vill.

Permalänk

Sitter och gråter, frågan är, är det försent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataDidde:

Sitter och gråter, frågan är, är det försent?

Vi är många som förbannar oss att vi inte köpte tidigare.. Har två kompisar med över 150 BTC varav den ena försökte få mig att köpa på $100 men jag var för lat för att skicka in papper och göra banköverföringen. Köpte på $800 istället Om du är tveksam kan du ju iaf göra en överföring till en exchange så du har pengar att köpa för om det kommer en dipp.

På tal om bitcoin miners däremot så har jag beställt en Black Arrow X-3 2000 gH/s. Var nog rätt dumt köp av diverse anledningar. Delvis är jag oteknisk och är uppriktigt rädd att inte få igång den. Jag bor även i en lägenhet som lär bli otroligt varm i sommar. Nåväl, är på batch 1 iaf så jag borde kunna sälja den med hyffsad förtjänst när det närmar sig leverans/när jag har den.

GL alla hodlers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddiie:

Vi är många som förbannar oss att vi inte köpte tidigare.. Har två kompisar med över 150 BTC varav den ena försökte få mig att köpa på $100 men jag var för lat för att skicka in papper och göra banköverföringen. Köpte på $800 istället Om du är tveksam kan du ju iaf göra en överföring till en exchange så du har pengar att köpa för om det kommer en dipp.

På tal om bitcoin miners däremot så har jag beställt en Black Arrow X-3 2000 gH/s. Var nog rätt dumt köp av diverse anledningar. Delvis är jag oteknisk och är uppriktigt rädd att inte få igång den. Jag bor även i en lägenhet som lär bli otroligt varm i sommar. Nåväl, är på batch 1 iaf så jag borde kunna sälja den med hyffsad förtjänst när det närmar sig leverans/när jag har den.

GL alla hodlers!

Håll oss uppdaterade Jag är jävligt intresserad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iffe61:

Hej

Tänkte dela med mig ett par bilder på hur min bitcoin mining rig ser ut.
Består av:
1st Butterflylabs bitcoin miner på 30GH/s
1st Butterflylabs bitcoin miner på 60Gh/s
1st Kncminer Jupiter på 675Gh/s
Drivs utan två nätaggregat, ett på 1200W och en på 875W.

Detta är kopplat till en lite äldre bärbar hp som är kopplad till skärmarna.
Allt skyddas av en UPS på 2400W.

Får i dagsläget ut ca 0,42 bitcoins om dagen vilket är ca 2500kr.

Är det något ni undrar är det bara att fråga.

Bitcoin mining rig

Nu är du miljonär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iffe61:

Finns idag många sidor som växlar direkt till bankkonto eller paypal om man så vill.

Hur går det? Får du fortfarande in lika mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iffe61:

Är det fortfarande MtGox som gäller när man ska köpa/sälja bitcoins? Vilken sida är smidigast?

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem

bitcoin

Mtgox är nere.
Vill man sälja så finns det btc-e.com eller btcx.se som är svenskt företag som säljer bitcoin samt litecoin.
Bitcoin produktionen har gått ner lite . Är man med som jag i bitminter pool så ligger snitt på 7h att hitta block med bitcoin.

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iffe61:

Hej

Tänkte dela med mig ett par bilder på hur min bitcoin mining rig ser ut.
Består av:
1st Butterflylabs bitcoin miner på 30GH/s
1st Butterflylabs bitcoin miner på 60Gh/s
1st Kncminer Jupiter på 675Gh/s
Drivs utan två nätaggregat, ett på 1200W och en på 875W.

Detta är kopplat till en lite äldre bärbar hp som är kopplad till skärmarna.
Allt skyddas av en UPS på 2400W.

Får i dagsläget ut ca 0,42 bitcoins om dagen vilket är ca 2500kr.

Är det något ni undrar är det bara att fråga.

Bitcoin mining rig

Hej, hur mycket får du ut per dag i nuläget, alltså vad ligger svårgheten på och hur mycket är bitcoinen värd?
2014-04-23
Mvh Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

Hej, hur mycket får du ut per dag i nuläget, alltså vad ligger svårgheten på och hur mycket är bitcoinen värd?
2014-04-23
Mvh Felix

Jag har ingen koll på bitcoin men räknade ut 124 kronor om dagen. Hoppas TS svarar

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Satt och funderade på om det är värt att köpa en Kncminer Neptune på 3000Gh/s för 39 tusen + moms.
Hade jag kört den 24H idag hade jag tjänat 493kr
Men det tar nog tid innan man bestämt sig, beställt, fått hem och fått igång så den dagen kan siffrorna se helt annorlunda ut och lär vara svårt att sälja minern i andra hand om den inte är lönsam.
Difficultyn har stigit den senaste tiden samtidigt som priset på bitcoin sjunkit, är så många faktorer inblandade att det är svårt förutspå om man ens kommer gå jämnt ut och isåfall hur lång tid det kommer ta

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

@iffe61, hur har det gått?

Visa signatur

Citera vänligen