Koppla en stationär dator till en laptopskärm?

Permalänk

Koppla en stationär dator till en laptopskärm?

Hej, jag har tänkt att plocka ihop en stationär spel dator men får inte riktigt råd med allt på en gång, jag funderar om det skulle gå att koppla in den stationära datorn till min bärbara dators skräm?

Är detta möjligt på något sätt? Det finns både DVI och HDMI på min bärbara.

tack för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Gargamel:

Hej, jag har tänkt att plocka ihop en stationär spel dator men får inte riktigt råd med allt på en gång, jag funderar om det skulle gå att koppla in den stationära datorn till min bärbara dators skräm?

tack för svar.

Inte på något enkelt eller praktiskt sätt i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Gargamel:

tack för svar.

radmin eller teamviewer

Permalänk
Lego Master
Skrivet av The_Gargamel:

tack för svar.

Kort sagt: nej.

Långt svar: HDMI och DVI på din laptop är utgångar och kan inte användas åt andra hållet. Skärmen i sig är kopplad med en spetziahl-kontakt inne i datorchassit som inte på något enkelt sätt går att konvertera till någon kontaktstandard vad jag vet.

Snoka runt på SweC-marknaden efter en begagnad skärm, där finns gott om det. Köpte min senaste där.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Okej, tack för alla svar, då kan jag i alla fall lägga ner den ideén

Permalänk
Lego Master
Skrivet av The_Gargamel:

Well, om du är riktigt engagerad kan du ju kolla om den proprietära skärmkontakten i laptopens innanmäte går att fippla om till VGA eller DVI med lite kreativ lödning, men det kräver ju att du får tag i specifikationerna för panelen först. Och sen måste du lösa power supply-frågan, en vanlig skärm drar ju 220v direkt från väggen, det kan inte en laptopskärm.

Men annars, ja. Lägg ner det. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Alltså det borde ju inte vara några problem att få tag på en beg. tft skärm för väldigt lite pengar.

Borde ju till exempel finnas massor av användare här på Sweclockers (och i övrigt) som har gamla 19" 1280x1024 skärmar liggandes som de bara skulle bli glada att bli av med. Ja de är väl kanske inte särskilt bra om man går efter moderna mått men de är ju i alla fall större än skärmen på en bärbar.

Själv har jag ett antal gamla skärmar som du kunde fått i princip gratis men det känns ju inte värt att skicka.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Gargamel:

Ser du bor i Skåne, jag har en 19" tft skärm jag kan skänka bort för en symbolisk summa om du är i närheten av Malmö.

Visa signatur

Spelar tyvärr inte lika mycket längre som för 15 år sedan, vart tog fritiden vägen?

Permalänk
Skrivet av ce2su:

Ser du bor i Skåne, jag har en 19" tft skärm jag kan skänka bort för en symbolisk summa om du är i närheten av Malmö.

Väldigt snällt av dig men bor tyvärr inte i Skåne längre bor i 08:a område nu. Tack ändå:)