Permalänk
Medlem

Låg ping CS:GO

Tjena Sweclockers!
Jag har i CS:GO en onaturligt hög ping på ca 900. Ligger på 30-40 i ping i 1 min sen börjar den stiga. Jag har även en nedladdningshastighet som är ungefär 1/8 av vad jag brukar ha (senast jag mätte låg den på 1,5 Mbit). Jag sitter på upp till 8 mbit/sek från Telia. Det har varit såhär i tre dagar nu. Har provat det mesta, men hittar ingen lösning.

Visa signatur

Intel i5 3570 │ 8GB DDR3 │ MSI GTX 760 2GB │ Noctua NH-D14 │

Permalänk
Inaktiv

Trådlöst eller via sladd?

Permalänk
Medlem

Vad är svarstiden? Eftersom ping inte är nedladdningshastighet utan betyder ms (millisekund).
Kolla på bredbandskollen, där får man reda på hur mycket ping du har, kör testet flera gånger med.
Förresten, är det bara du eller flera som använder internet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Trådlöst eller via sladd?

Trådlöst

Skrivet av Friterad:

Vad är svarstiden? Eftersom ping inte är nedladdningshastighet utan betyder ms (millisekund).
Kolla på bredbandskollen, där får man reda på hur mycket ping du har, kör testet flera gånger med.
Förresten, är det bara du eller flera som använder internet?

30ms
Bara jag

Edit1: nu har jag kommit upp i 3.5Mbit och en ping i cs på ca 250

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Kör trådat och meddela oss om problemet kvarstår. Det är inte ovanligt att ett sånt här problem uppstår när man kör trådlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik9313:

Trådlöst

30ms
Bara jag

Edit1: nu har jag kommit upp i 3.5Mbit och en ping i cs på ca 250

Jag får kanske 5ms, max 8 på bredbandskollen, i spel ligger jag ofta runt 20-60ms,
på bredbandskollen får man ju bättre också förmodligen för att servrarna är bra mycket närmare.
Men du kör ju trådlöst med vilket kan vara problemet, prövat att köra trådat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Kör trådat och meddela oss om problemet kvarstår. Det är inte ovanligt att ett sånt här problem uppstår när man kör trådlöst.

Problemet kvarstår, en ping på dryga 900 igen. Problemet uppstod i torsdags kväll, varade hela fredagen och idag (lördag). Installerade om CS igår utan resultat. I onsdags körde jag CS som vanligt, ca 30 i ping, trådlöst.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Skulle inte rekommendera trådlöst till onlinespel. Har med haft det och ibland funkar det och ibland inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Skulle inte rekommendera trådlöst till onlinespel. Har med haft det och ibland funkar det och ibland inte.

För mig har det alltid funkat, fram tills i torsdags kväll

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Byt lösenord på det trådlösa kanske. Kan vara någon som hackat det och snor bandbredd alternativt starta om routern

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Byt lösenord på det trådlösa kanske. Kan vara någon som hackat det och snor bandbredd alternativt starta om routern

Routern har nyligen vart avstängt i 24h provade efter start och problemet kvarstod

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Det kan vara någon mjukvara/virus eller dylikt som har kommit in på din burk och äter bort din bandbredd.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du har dålig signal på din wifi-anslutning?

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av erik9313:

Routern har nyligen vart avstängt i 24h provade efter start och problemet kvarstod

Bytt lösenord? Eller du kanske inte har något.
Ring din ISP annars och se om de kan felsöka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Det kan vara någon mjukvara/virus eller dylikt som har kommit in på din burk och äter bort din bandbredd.

Så var det inte, datorn var helt ren #AVG

Skrivet av elev10:

Kan det vara så att du har dålig signal på din wifi-anslutning?

Full styrka på den

Skrivet av Decimal:

Bytt lösenord? Eller du kanske inte har något.
Ring din ISP annars och se om de kan felsöka.

Jo jag har lösenord, det är bara för mig kända enheter som är anslutna till nätverket. Får ringa dem på måndag om problemet kvarstår då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hände mig igår också, hamnade på en ping över 140 flera matcher i rad.

Sitter på trådad 1gb/s lina rätt in i väggen och bara csgo som bråkar. JÄVLIGT irriterande.