Addon som visar HP värdet i WoW på skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLamp:

Aja, fick några bra svar på hur jag kan få olika WoW värden utskrivet på skärmen men många helt onödiga inlägg. Ska ta reda på lite mer själv nu när jag ser att många av er får damp för att jag vill programmera, min fråga var nt "hur gör jag en bot" elr "är bottar olagliga" utan hur man skriver ut hp värdet på skärmen.

lka tl md dn prgmrng grbn. hps d lks i dt updrg.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jace:

Alltså? Det räcker inte med vad blizzard redan gjort? Ger alla en gratis epicutrustad lvl 90 gubbe? Utan trådskaparen ska dessutom fuska sig igenom det lilla som finns kvar att göra själv i spelet, trycka på tangenterna...
Jag är verkligen chockad av latheten av dagens ungdom.
Hoppas de upptäcker dig så du blir bannad!

Epic? 483 gröna får man och det kostar nästan 400:-
Den gearen är borta första timmen man lirar. Och det är nästan 100 ilvls bakom raid gearat folk.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av boniz:

Men, att skriva om bottar och shizzle är INTE tillåtet här.

precis, samt att om han nu lyckas göra en bot som blir lika bra/bättre en de som finns ute på marknaden som man betalar för så skulle ju han kunna bli stämd och har det kommit fram att han sitter här och skriver så kan väll swec redaktionen få det jobbigt? men som sagt det är inte tillåtet att skriva om sånt här tror jag

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiroW:

Fast, TS fokuserar inte på själva fusket, utan på hur hen ska skapa en addon till WoW.
Addons är väl i allra högsta grad tillåtna?

Exakt. TS kunde ha utelämnat att h*n håller på att skriva en bott. Då hade ingen brytt sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLamp:

Om jag tycker det e skoj att programmera bottar och köra dem så får väl jag göra det, om ni nt har något vettigt att tillägga i tråden så håll käft då o skriv inget.

Det är i mina ögon stor skillnad på att fuska i ett spel eller automatisera saker för att man är lat/är intresserad av automatisering.

Hade tråden handlat om att göra ett WH för att kunna vinna i CS så hade den garanterat förtjänat att låsas, men nu handlar det om tips för att göra en automatisering smidigast.

Detta skulle inte hjälpa för 5 öre i PVP. Vad grinar folk om?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Epic? 483 gröna får man och det kostar nästan 400:-
Den gearen är borta första timmen man lirar. Och det är nästan 100 ilvls bakom raid gearat folk.

Ok, då hade jag missuppfattat infon, trodde det var 483 epic gear de gav folk, vilket som, så är det en helvetes boost de gett folk, och endå översköljs man av folk som grinar över småsaker, och nu då trådskaparens vilja att automatisera de få delar av spelet som är kvar. Raiding har blivit på tok för enkelt. Enda positiva är väl att man äntligen börjar se ett ljus i slutet av tunneln på blizzards monopol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jace:

Ok, då hade jag missuppfattat infon, trodde det var 483 epic gear de gav folk, vilket som, så är det en helvetes boost de gett folk, och endå översköljs man av folk som grinar över småsaker, och nu då trådskaparens vilja att automatisera de få delar av spelet som är kvar. Raiding har blivit på tok för enkelt. Enda positiva är väl att man äntligen börjar se ett ljus i slutet av tunneln på blizzards monopol.

Raiding är svårare än någonsin (normal/hc dvs), boost är dock för de som aldrig ens kommer ta sig till 90.
1-90 tar 20h~ annars, boosten har inte ändrat mycket än att svärma ToT LFR med folk som inte ens klarat lira till 90(helt fyllt med folk som håller 10-20k dps).

Har själv inget emot rotation bots, vet dock ingen som använder en.
Spelar dock med många som behöver det(så svårt att hålla uppe en dot!).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Du skulle enkelt kunna tanka hem WeakAuras 2 och göra en enkel kod som skriver ut ditt aktuella "HP" i en box som ändrar färg beroende på ditt nuvarande procentuella HP. Men att du går så hårt på folk som klagar på att du försöker konstruera en bot i det här spelet är strängt förbjudet att använda och inte nog med att du spelar på samma server som mig så är du potential till förstörelse.

Bortförklaringen att "Det blir lättare för mig och mina kompisar" är ingen LEGIT bortförklaring. Usch och fy för botting!

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Jag håller med dig, men inte att tråden borde låsas pga "brott" mot deras EULA, ToS eller whatnot. Att bryta mot en EULA eller ToS är inte ett brott mot svensk lag (e jag ganska säker på iaf). Däremot borde tråden låsas då TS siktar på att göra en bot, vilket antagligen klassas som fusk i multiplayerspel, vilket är förbjudet att diskutera i forumet.

Att bryta mot EULA är ett avtalsbrott. Avtalsbrott är ett brott enligt svensk lag.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Att bryta mot EULA är ett avtalsbrott. Avtalsbrott är ett brott enligt svensk lag.

Nope. EULA är inte juridiskt bindande i Sverige.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anilusion:

Nope. EULA är inte juridiskt bindande i Sverige.

Alla former av avtal, även muntliga är bindande i Sverige.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrLamp:

Aja, fick några bra svar på hur jag kan få olika WoW värden utskrivet på skärmen men många helt onödiga inlägg. Ska ta reda på lite mer själv nu när jag ser att många av er får damp för att jag vill programmera, min fråga var nt "hur gör jag en bot" elr "är bottar olagliga" utan hur man skriver ut hp värdet på skärmen.

"Inte", "Eller"

Permalänk
Benchmaskin 🍞