Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Hjälp utav val av router

Jag har en netgear evg2000 som jag fick med interneten för några år sen
Men senaste tiden har jag haft problem med den på både bf4 och diablo 3 och blir disconnectad varje 2-5 minuter

Då jag inte håller koll eller kan över huvudtaget något om routers vill jag ha hjälp med en som ska vara bra och pallar trycket från 4 datorer hemma

Budgeten får väl ligga på 500-1000~.. kan gå upp i priset lite till om det hjälper på något sätt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

Ska du ha trådat eller?

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Hej, jag lånar denna tråd då jag är i liknande situation.
Jag kommer behöva 3-4 lan portar och ett stabilt trådlöst nätverk, routern kommer sitta mitt i huset men i en större garderob, det är bara trä i väggarna. Jag tittar på ASUS RT-AC66U men är öppen för andra förslag?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Kör själv den övre av dessa två, mycket bra grejer, tom med Asus egen mjukvara i ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Kör med RT-AC66U jag har hemma är helt grymma!

Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Medlem

Själv har jag en sånhär hemma som införskaffades lite på vinst och förlust. Men har aldrig haft en router som har varit så pålitlig som denna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=978367

Har haft otaliga d-link och asus som bara kopplar ner, slutar fungera, segar ner hastigheten av mystiska anledningar så man knappt kan surfa, hopplösa trådlösa nätverk osv. Denna Belkin bara står och går och flyter på hur bra som helst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som flera i denna tråd så rekommenderar jag Asus RT-AC66U eller storebror RT-AC68U.

Jag har själv en 66:a och är väldigt nöjd med den. Mina två barn och min fru har inte klagat på internetet hemma sedan jag fick den. (Förutom den gången då Power enheten gick sönder till den.) Den routern tar en hel del kallt stål.