Hackad på Steam - Csgo Lounge misstaget..

Permalänk
Medlem

@mini-z1994:
hej snälla hagge ring mig ********** vill prata om vad jag ska göra nu när mitt konto blivit kapat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Trots varningen jag får från Norton.. ignorerar jag de på grund av att jag var nyvaken och trött.. whatever..

Börjar förstå varför så många använder anti-virus program, folk klickar på all skit som kommer upp, till och med när dessa program varnar fortsätter de klicka

Permalänk
Medlem
Skrivet av nettanek:

@mini-z1994:
hej snälla hagge ring mig ********** vill prata om vad jag ska göra nu när mitt konto blivit kapat

https://support.steampowered.com/kb_cat.php?s=16567f2599001d9...
In på recovering a stolen or hijacked steam account och läs själv.

och hagge ? smeknamn på någon eller ? ingen aning vem det är iallafall.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom:

A riktigt konstigt han blev av med alla saker typ på direkten och även kontot då :/

Därför att "steamguard.exe" snor en fil som ligger sparad på datorn som gör din dator till "säker", därav behöver de inte logga in med en steamguard kod och heller inte vänta 7 dagar på att byta bort itemsen

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

och hagge ? smeknamn på någon eller ? ingen aning vem det är iallafall.

Han har gjort tråden.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Börjar förstå varför så många använder anti-virus program, folk klickar på all skit som kommer upp, till och med när dessa program varnar fortsätter de klicka

De här var ju ett tag sen.. inget hände med kontot what so ever.. Det är inte lätt o hålla koll på saker när man inte sovit bra..
För övrigt så varnar Norton för allt möjligt skit.. t.ex. Minecraft eller t.o.m. ett vanligt DRM för något spel. Oftast ignorerar jag det.
För övrigt har jag aldrig fått virus.. inte sen jag köpte min absolut första dator.
Det här var ju inte virus eller något annat utan en fakelänk som typ heter csgoIounge istället för lounge.. händer vem som helst.. speciellt när man är så trött som jag var.

För övrigt var det ett smurf konto, inget o gråta över

Permalänk
Medlem
Skrivet av nettanek:

@mini-z1994:

Bara o kontakts Steam.. Finns inte mkt mer o göra

Permalänk
Medlem

Därav har man två-stegs verifiering på allt och huvudmailen kopplad till både mobil och hemnummer med inställning att kräva kod varje gång man loggar in eller varje gång man ska göra en ändring

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem