EA Games stänger servrar för 50-tal speltitlar

Permalänk

Buhuuu....och jag som hade tänkt ta upp BF2142 igen...

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Vem driftar statestik servern för ex BF2?

Eller kommer alla vapen vara upplåsta i fortsättningen?

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Provetector:

Vem driftar statestik servern för ex BF2?

Eller kommer alla vapen vara upplåsta i fortsättningen?

jag tror inte att du kommer kunna köra bf 2 vanlia

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Varför inte göra multiplayer-programvarorna till open source så att moddare kan få friheten att patcha spelen?
-Pfffft I think not!
Detta är dock relativt vanligt i EA-kretsar med spel som rensas ut efter mindre än 10 år på marknaden, ett gammalt spel som dock levt vidare mot alla odds är ju gamla westwood RPG:n NoX som bär lite av en egen framgångssaga med unofficial patches etc.
Hoppet är det sista som dör...

Nox är fortfarande ett av de bästa onlinespelen jag har spelat. Tyvärr var det mest en liten hackercommunity som levde kvar efter att EA slaktade masterservern bara några år efter releasen. Tycker att det är lite konstigt hur snabba de brukar vara på att döda onlinefunktionen i sina spel med tanke på hur lite det kostar i jämförelse med omsättningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av chrisragnar:

R.I.P Project reality i guess

Project reality har sitt egna PRSpy sedan en bra tid tillbaka (> 1 år). PR och FH2 är inte påverkade.

Skrivet av Naque:

Och jag som köpte Battlefield 2, Battlefront 2 för endast en vecka sedan...

Som jag skrev ovan, moddarna Project Reality och Forgotten Hope 2 kommer fortfarande fungera då de kör på egna master-servrar. Jag rekommenderar dig varmt att testa båda, vi är ett gäng på SpelClockers mumble som spelar PR ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Project reality har sitt egna PRSpy sedan en bra tid tillbaka (> 1 år). PR och FH2 är inte påverkade.

Som jag skrev ovan, moddarna Project Reality och Forgotten Hope 2 kommer fortfarande fungera då de kör på egna master-servrar. Jag rekommenderar dig varmt att testa båda, vi är ett gäng på SpelClockers mumble som spelar PR ofta.

Hmm, man kanske skulle testa. Jag köper inte battlefield spelen längre, men jag har BF1942 och BF2

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Blir nog till att köra ett varv Tiberian Wars eller Red alert 3 innan det är försent... om det inte redan är det.

*snyft*

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

BF2 och framför allt det fantastiska 2142 kommer jag sakna. Lirade fortfarande dessa gamla godingar och många kartor från tvåan kommer saknas. Kubra dam, daqing oil fields, dragon pass... Sen har carrier assault i BF4 inte en chans att leva upp till Titan mode.

Citat:

Spelhuset lovar dock att delvis ordna upp situationen genom att släppa uppdateringar som gör det möjligt att fortsätta spela.

Visst, det är trots allt EA vi pratar om. Hakan går i golvet om det sker men chansen är liten känner jag.

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande BF2 ganska regelbundet och i nuläget ser jag 3 alternativ - EA, ReviveBF2 eller GameRanger. Det finns även sätt att kringgå GameSpy login lokalt och ansluta till server IP, men server browser skulle fortfarande behövas.

Får se om det levereras i tid.

Permalänk
Medlem

aww, jag som nyss hadde fått igång lite bf2 lir igen. De blev kortvarigt.

Permalänk

jaha det var ju trevligt. Jag köpte BF2 för någon vecka sen för jag hade blivit av med min CD key. Kan man få tillbaka sina pengar(köpt på origin)? Känner mig redigt blåst att dom kör rea för att sälja en hög med spel som sen inte går att spela.

Permalänk
Medlem

Enda jag bryr mig om är BF spelen.. Hoppas dessa är dem som får nytt liv med en update

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Skrivet av Gix:

Project reality har sitt egna PRSpy sedan en bra tid tillbaka (> 1 år). PR och FH2 är inte påverkade.

Som jag skrev ovan, moddarna Project Reality och Forgotten Hope 2 kommer fortfarande fungera då de kör på egna master-servrar. Jag rekommenderar dig varmt att testa båda, vi är ett gäng på SpelClockers mumble som spelar PR ofta.

Bra det, kommer nog vänta till standalone dock. Har kört mycket PR redan.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140512/populara-battlefie...

Låter konstigt att de går ut med att de "har en lösning" om det inte var ett problem från början c:

Permalänk
Medlem

Näää, många spelar ju BF2 fortfarande :/

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

BF1942? Hur blir det med versionen på Origin, kommer den fortsätta ligga uppe?

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av aleex3:

Spelar fortfarande BF2 ganska regelbundet och i nuläget ser jag 3 alternativ - EA, ReviveBF2 eller GameRanger. Det finns även sätt att kringgå GameSpy login lokalt och ansluta till server IP, men server browser skulle fortfarande behövas.

Får se om det levereras i tid.

ReviveBF2 låter väldigt lovande. Får hoppas att dem håller det som lovas. Skulle vara trevligt om PR & FH2 inledde ett samarbete med dessa människor så man kan ta del av deras buggfixar (kan man hoppas på fix av squadbuggen & heli-ljudbuggen?).

Permalänk
Medlem

Är det nu på direkten de stänger ner eller finns det någon kommunicerat datum?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

Har inte spelat annat än mmorpg och singleplayer på åratal. Är spelen nuförtiden gjorda så att man inte längre i nödfall kan hosta sina egna matcher genom att ansluta direkt till en IP?

Permalänk
Medlem

Bfbc2 är inte stängt än, nice. Spelar det mycket ofta, men även om det skulle stängas så har de redan gjort en alternativ master server.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Project reality har sitt egna PRSpy sedan en bra tid tillbaka (> 1 år). PR och FH2 är inte påverkade.

Som jag skrev ovan, moddarna Project Reality och Forgotten Hope 2 kommer fortfarande fungera då de kör på egna master-servrar. Jag rekommenderar dig varmt att testa båda, vi är ett gäng på SpelClockers mumble som spelar PR ofta.

Är inte PRSpy bara en serverbrowser som PR-teamet har utvecklat? Man använder ju t.ex. fortfarande BF2-spelkonton vid inloggning (genom PR-launchern). Nya masterservrarna launchas väl innan Gamespy läggs ned.

Skrivet av Trazer:

Är det nu på direkten de stänger ner eller finns det någon kommunicerat datum?

31 maj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lizzard8:

aww, jag som nyss hadde fått igång lite bf2 lir igen. De blev kortvarigt.

Läste du inlägget ovanför dig innan du skrev?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av jhedlof:

Är inte PRSpy bara en serverbrowser som PR-teamet har utvecklat? Man använder ju t.ex. fortfarande BF2-spelkonton vid inloggning (genom PR-launchern). Nya masterservrarna launchas väl innan Gamespy läggs ned.

31 maj.

Dom har skapat sin egen master server Fh 2 kommer använda samma master server

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

Det här är det tråkiga när det inte finns möjlighet att hosta egna servrar, spel som kräver onlineinlogg kommer aldrig kunna spelas på samma sätt som gamla speltitlar spelas än idag.
Sånt är livet, så mycket falskhet bor det här...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av xobust:

Bfbc2 är inte stängt än, nice. Spelar det mycket ofta, men även om det skulle stängas så har de redan gjort en alternativ master server.

Den dagen BC2 stängs ner säger det bom i HQ hos EA.... Neh men aldrig. Spelar spelet dagligen. BF3/4 suger anus i jämförelse

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Vad händer när man beslutar att lägga ner spel som måste verifieras via Origin? Jag menar Digitala nerladdningar exempelvis?
Jag har aldrig gillat det här med digital nedladdning och har alltid köpt spel på skiva då det dessutom är billigare än dito konstigt nog.

Det går ju få tag på patchar som tar bort den verifieringen så att man i alla fall kan spela det singleplayer, det är ju bland annat så gog.com gör för att man ska kunna spela äldre spel som har skydd som inte längre fungerar.

(om det här bryter mot några regler så får mod ta bort det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naque:

Och jag som köpte Battlefield 2, Battlefront 2 för endast en vecka sedan...

Kontakta EA Sverige och kräv en refund, detta är oacceptabelt.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Inaktiv

Battlefield 4 blev det absolut sista spelköpet någonsin från EA GAMES och EA DICE.

Permalänk

Jag spelar Battlefield 1942 via Origin, är dom fristående så att det fortsätter funka eller stängs det ner överallt?

Permalänk
Inaktiv

Detta kommer bli ett allt större problem i framtiden när fler och fler tjänster försvinner. Förutom Gamespy så har vi ju också även Games for Windows Live som har gjort en hel del spel mer eller mindre spelbara i och med nerstängningen. Och mer kommer vi få i framtiden. Jag önskar att spelutvecklare och spelutgivare satsar mer på att försöka göra spelen och tillhörande tjänster så framåtkompatibla som möjligt.

Permalänk
Inaktiv

Det har funnits en lösning för Battlefield 2: Modern Combat (PS2) GameSpy sedan 2012:
http://www.ps2onlinegaming.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=105...