Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

RT-N56U + WD Mybook problem med media server och aicloud

Permalänk
Medlem

RT-N56U + WD Mybook problem med media server och aicloud

Hej!

Köpte ett par WD Mybook 3tb hos WD med väldigt förmånlig studentrabatt och tänkte använda en av dom inkopplad i min Asus RT-N56U. Den skulle fungera som filmserver, genom ps3an och som molntjänst. Jag trodde ju i min enfald att det bara var och plugga in. Vilket det givetvis aldrig är. Så nu har jag ett par frågor.

Hur får jag mkv att fungera? Avi verkar funka. Men mkv står det att filen inte stöds. Jag kör alltså Mybook --> Asus RT-N56U --> ps3.

Aicloud får jag inte alls att fungera. Jag har registrerat ddns. "användarnamn.asuscomm.com" Och den är aktiverad. Trycker jag på url:en så hittar den ingen sida.

Sen vill jag såklart få det att fungera över nätet. Tanken är att mina mobilkamerabilder osv ska laddas upp på den eller att jag kan välja det var jag än är. Jag använder dropbox till det idag.
Måste jag använda mig av Smart Access funktionen då? Och hur sätter man upp det?

AIcloud appen i mobilen kan inte heller ansluta till servern.
Jag kommer förresten åt routern lokalt via aicloud-appen. Men jag ser bara mapparna asusware, download2, found.000,, found.001 och en mapp jag själv lagt till. Men jag ser inga filer i mapparna!

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."