Eizo avtäcker gamingskärmen Foris FS2434 med slimmad ram och fjärrkontroll

Permalänk
Medlem

"bara 2mm kant!!!" - 6mm bezel....

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

Spelar du verkligen sämre av den anledningen eller gör du det för att du är ovan eller kanske för
att du tänker för mycket på det? Jag säger inte att man ska gå tillbaka till något sämre,
och om man kan varför inte köra 120Hz? Men det är inte hela världen och av min erfarenhet så
spelar jag varken sämre eller bättre med bättre grejer.

Proffsen kör med det för att det finns en skillnad, även om den skillnaden inte nödvändigtvis
betyder att du kommer spela mycket bättre. Det är även ett känt proffs i Dota 2 som förr
spelade med en gammal tjockskärm och obekväm setup hemma hos sig (antagligen för att
han då inte hade pengar för en uppgradering) och att han sa att han inte spelade sämre
hemma än när han spelade i turneringar med modernare och bättre grejer.
Läs även vad jag skrev till Tvelander, det kan bero på saker som att man tänker för mycket
på det och inte bara försöker fokusera på spelet istället. Bara en tanke.

Förresten när det gäller radbrytningar så ser det inte alls ut så på min skärm, för mig så
ser det helt normalt ut så jag vet inte riktigt vad det är, du sitter inte på en mobil/platta nu eller?

Edit: Så här ser det ut för mig:

Ja, helt korrekt jag blir sämre på 60Hz träffar ingenting i CS eller quake eller UT och i dota 2 blir det långsammare och kan inte lira, jag har testat tro mig spelat med CRT 100+Hz sedan dom kom.

Jag får totalt flipp att behöva lira FPS på under 100Hz speciellt CS:GO och Quake / UT då måste man ha 100 % flytt annars blir MAN PISKAD av dom andra som har 100Hz och jag inte har det.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

"Slimmad ram" ?! Det blir 1,2 centimeter mellan bildskärmsytorna om man ställer ihop skärmarna. NOT impressed.

Mjo, man kunde önska mer, men kom gärna med några exempel på skärmar med tunnare ram

Skrivet av Orici:

Ser inte bra ut. För låg ljusstyrka och 16:9....

För låg ljusstyrka med 250 cd/m2? Ärligt talat: kör du nånsin en monitor nära full ljusstyrka i praktiken? Det blir obehagligt riktigt fort.
Jag har inte sett nån någorlunda ny monitor som inte klarar av att lysa upp tillräckligt ljus bild.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Mjo, man kunde önska mer, men kom gärna med några exempel på skärmar med tunnare ram

LG har ju ett par Ultra Wide som inte har några skarvar i bilden alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jag känner att du alltid överdriver när det gäller detta. T.ex när det gäller SSD/HDD har jag inga
problem med att använda en vanlig 7200RPM HDD efter att vara van vid SSD på båda sin bärbara
och huvudspeldatorn. Självklart använder jag hellre SSD varje dag i veckan men det betyder inte att jag
dör av att använda en HDD. Samma med skärmar. Även om jag hellre hade valt 120Hz betyder det inte
att det är ett krav för att spela snabba spel (speciellt FPS då) och samtidigt njuta av det.
Spelade även för många år sedan på en laptop, hade i snitt ca 40fps i det FPS-spelet jag körde
och jag hade inga problem med att nå toppen på scorelistan i princip varje gång, när jag bytte upp
mig till en riktig speldator och fick högre fps, även bättre mus, tangentbord (det jag hade på den bärbara
var ju datorns tangentbord och en mus man köper för 50kr) glöm inte den större, bättre skärmen osv.
Spelade jag bättre? Nej, spelade inte bättre överhuvudtaget, och det skulle jag inte göra med 120Hz heller.

F.ö tycker jag att denna skärm förutom dom där onödiga högtalarna verkar riktigt nice,
smart att ha ramen så om man ska ha flera skärmar!

Du måste lära dig att redigera texten korrekt, när du väl postat den.

Jag vet om att det inte såg ut så när du skrev det, men det blir fel när man väl postar många täta ord med enkelradbrytning.

Första bokstaven i skrivfönstret är alltid rätt (när det väl postas)
Kör man sen på med en väldigt lång text så kommer texten till en vägg i "skrivfönstret" och gör en "egen" radbrytning.

Det är därför man måste (eller man måste inte , men det ser ju trevligare ut om man redigerar det man skrev) redigera.
Eller klicka Enter innan texten hunnit slå i väggen i skrivfönstret.

Eller är det bara jag som alltid läser mina egna inlägg, när dom väl är postade. Knappast

Uppdatering av text/info
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja, helt korrekt jag blir sämre på 60Hz träffar ingenting i CS eller quake eller UT och i dota 2 blir det långsammare och kan inte lira, jag har testat tro mig spelat med CRT 100+Hz sedan dom kom.

Jag får totalt flipp att behöva lira FPS på under 100Hz speciellt CS:GO och Quake / UT då måste man ha 100 % flytt annars blir MAN PISKAD av dom andra som har 100Hz och jag inte har det.

Förvånar mig att du tycker att till och med Dota 2 är ospelbart i 60Hz.
Men du har ju använt 100Hz sedan det kom sa du vilket betyder att du är van vid det,
och att köra med något som är sämre är ovant i början.
Jag är nästan 100% säker att om du skulle vänja dig vid 60Hz så skulle du inte haft problem med det.
Fast jag menar inte att du borde börja köra med 60Hz.
Har man tillgång till något bättre finns ingen anledning att nedgradera sig

Skrivet av skog1s:

Du måste lära dig att redigera texten korrekt, när du väl postat den.

Jag vet om att det inte såg ut så när du skrev det, men det blir fel när man väl postar många täta ord med enkelradbrytning.

Första bokstaven i skrivfönstret är alltid rätt (när det väl postas)
Kör man sen på med en väldigt lång text så kommer texten till en vägg i "skrivfönstret" och gör en "egen" radbrytning.

Det är därför man måste (eller man måste inte , men det ser ju trevligare ut om man redigerar det man skrev)

Eller är det bara jag som alltid läser mina egna inlägg, när dom väl är postade. Knappast

Jo jag läser mina egna för att leta fel ibland men för mig så när jag postat
ett inlägg så ser det likadant ut som när jag skrev det. Lite skumt men så är det iaf

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

Förvånar mig att du tycker att till och med Dota 2 är ospelbart i 60Hz.
Men du har ju använt 100Hz sedan det kom sa du vilket betyder att du är van vid det
och att köra med något som är sämre är ovant i början. Jag är nästan 100% säker att
om du skulle vänja dig vid 60Hz så skulle du inte haft problem med det.
Fast jag menar inte att du borde börja köra med 60Hz. Har man tillgång till något bättre
finns ingen anledning att nedgradera sig

Jo jag läser mina egna för att leta fel ibland men för mig så när jag postat
ett inlägg så ser det likadant ut som när jag skrev det. Lite skumt men så är det iaf

Nej jag skulle aldrig kunna köra 60Hz för jag blir sämre.

Det finns anledning till att man inte vill ha 16MS i Quake och CS och UT.

Så lite MS och input lagg som möjligt från skärmen och hög Hz

Jag satt med 60Hz i 3 månader när jag inte ha mina skärmar och jag kunde inte lira gick inte.
Min bror tycker exakt samma.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Foten bryr jag mig inte om, och undersidan kunde varit mycket mindre, men den bästa saken med skärmen är nog att den INTE är glossy vilket är helt underbart.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Friterad:

Spelar du verkligen sämre av den anledningen eller gör du det för att du är ovan eller kanske för
att du tänker för mycket på det? Jag säger inte att man ska gå tillbaka till något sämre,
och om man kan varför inte köra 120Hz? Men det är inte hela världen och av min erfarenhet så
spelar jag varken sämre eller bättre med bättre grejer.

Proffsen kör med det för att det finns en skillnad, även om den skillnaden inte nödvändigtvis
betyder att du kommer spela mycket bättre. Det är även ett känt proffs i Dota 2 som förr
spelade med en gammal tjockskärm och obekväm setup hemma hos sig (antagligen för att
han då inte hade pengar för en uppgradering) och att han sa att han inte spelade sämre
hemma än när han spelade i turneringar med modernare och bättre grejer.
Läs även vad jag skrev till Tvelander, det kan bero på saker som att man tänker för mycket
på det och inte bara försöker fokusera på spelet istället. Bara en tanke.

Förresten när det gäller radbrytningar så ser det inte alls ut så på min skärm, för mig så
ser det helt normalt ut så jag vet inte riktigt vad det är, du sitter inte på en mobil/platta nu eller?

Edit: Så här ser det ut för mig:

Trycker du enter när rutan du skriver i tar slut eller låter du forumet fixa radbrytningarna av sig själv?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Trycker du enter när rutan du skriver i tar slut eller låter du forumet fixa radbrytningarna av sig själv?

Bra formulerat

Jag tror det sitter snart för Herr Friterad

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Trycker du enter när rutan du skriver i tar slut eller låter du forumet fixa radbrytningarna av sig själv?

Trycker enter som en boss när pappret tar slut

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Trycker du enter när rutan du skriver i tar slut eller låter du forumet fixa radbrytningarna av sig själv?

Jag trycker enter, men inte när det "tar slut", faktiskt en bra bit innan det tar slut (om vi syftar på samma "slut" då).

Skrivet av skog1s:

Bra formulerat

Jag tror det sitter snart för Herr Friterad

Om det verkligen ser ut som det gjorde i bilden Alling länkade så vet jag inte vad problemet ligger för
att för mig ser det inte ut så.
Försöker skriva så bra det går men svårt när det ser olika ur för mig och er.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Friterad:

Förresten när det gäller radbrytningar så ser det inte alls ut så på min skärm, för mig så
ser det helt normalt ut så jag vet inte riktigt vad det är, du sitter inte på en mobil/platta nu eller?

Edit: Så här ser det ut för mig:

Ja, jag sitter på iPad. Det blir bara som du har tänkt dig på en vanlig dator med tillräckligt hög upplösning, tillräckligt stort fönster etc. På mobilsajten blir det förmodligen ännu värre. Men om du istället bara skriver, utan att göra manuella radbrytningar, blir det bra på alla enheter.

En annan anledning att inte göra manuella radbrytningar är att det blir lika svårläsligt om SweClockers skulle ändra textstorlek, font, sidbredd eller något annat som påverkar textflödet.

Sedan datorer ersatte skrivmaskiner finns det ingen anledning att göra egna radbrytningar, men många anledningar att låta bli. Du kan iallafall prova.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Friterad:

Jag trycker enter, men inte när det "tar slut", faktiskt en bra bit innan det tar slut (om vi syftar på samma "slut" då).

Om det verkligen ser ut som det gjorde i bilden Alling länkade så vet jag inte vad problemet ligger för
att för mig ser det inte ut så.
Försöker skriva så bra det går men svårt när det ser olika ur för mig och er.

Det beror på att alla inte har samma layout, vilket framförallt beror på olika skärmstorlekar. Om du avstår från att göra radbrytningar (utom förstås när du vill göra en ny rad eller nytt stycke) blir det bra för alla, inklusive dig.

Hur kommer det förresten sig att du skriver så?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ja, jag sitter på iPad. Det blir bara som du har tänkt dig på en vanlig dator med tillräckligt hög upplösning, tillräckligt stort fönster etc. På mobilsajten blir det förmodligen ännu värre. Men om du istället bara skriver, utan att göra manuella radbrytningar, blir det bra på alla enheter.

En annan anledning att inte göra manuella radbrytningar är att det blir lika svårläsligt om SweClockers skulle ändra textstorlek, font, sidbredd eller något annat som påverkar textflödet.

Sedan datorer ersatte skrivmaskiner finns det ingen anledning att göra egna radbrytningar, men många anledningar att låta bli. Du kan iallafall prova.

Får tänka på detta.

Skrivet av Alling:

Det beror på att alla inte har samma layout, vilket framförallt beror på olika skärmstorlekar. Om du avstår från att göra radbrytningar (utom förstås när du vill göra en ny rad eller nytt stycke) blir det bra för alla, inklusive dig.

Hur kommer det förresten sig att du skriver så?

Jag vet inte varför jag skriver så, av någon anledning har det blivit en vana sedan ett par år tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

LG har ju ett par Ultra Wide som inte har några skarvar i bilden alls.

Hmm, har dem? Vilka då? Nyfiken
Jag har sett en del LG-modeller med glas i princip hela vägen ut till kanten, men då har panelen ändå börjat ca en centimeter in på glaset iallafall.. (vissa reklambilder visar dock felaktigt att bilden går ut till kanten)
Eller menar du några svindyra specialare nu?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Friterad:

Jag trycker enter, men inte när det "tar slut", faktiskt en bra bit innan det tar slut (om vi syftar på samma "slut" då).

Om det verkligen ser ut som det gjorde i bilden Alling länkade så vet jag inte vad problemet ligger för
att för mig ser det inte ut så.
Försöker skriva så bra det går men svårt när det ser olika ur för mig och er.

Ja när rutan tar slut. Använd aldrig manuella radbrytningar om du inte vill markera ett nytt stycke. Man ska aldrig någonsin använda manuella radbrytningar mitt i en mening om man inte sitter i en så primitiv texteditor som inte sköter det själv. Så i alla lägen förutom Notepad ska du låta programmet du skriver i själv bryta när det passar. På så sätt blir formateringen som du tänkt dig på en pytteliten mobilskärm och en gigantisk högupplöst TV. Så i fortsättningen behöver du bara använda enter vid nytt stycke.

Här var ett utmärkt ställe att använda enter för nu markerar jag att jag påbörjat ett nytt stycke. på forum kan det vara lämpligt med en helt tom rad för att markera stycken medan jag i annan text i riktig ordbehandlare föredrar enkel radbrytning och indentering men forum brukar inte stödja tab utan den försvinner spårlöst varpå risken är att man inte får någon styckeindelning alls.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Hmm, har dem? Vilka då? Nyfiken
Jag har sett en del LG-modeller med glas i princip hela vägen ut till kanten, men då har panelen ändå börjat ca en centimeter in på glaset iallafall.. (vissa reklambilder visar dock felaktigt att bilden går ut till kanten)
Eller menar du några svindyra specialare nu?

Ultra wide, en enda panel, 0mm skarvar i bilden. Verkligen inte speciellt dyra.

http://www.lg.com/us/ultrawide-monitors

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Nej jag skulle aldrig kunna köra 60Hz för jag blir sämre.

Det finns anledning till att man inte vill ha 16MS i Quake och CS och UT.

Så lite MS och input lagg som möjligt från skärmen och hög Hz

Jag satt med 60Hz i 3 månader när jag inte ha mina skärmar och jag kunde inte lira gick inte.
Min bror tycker exakt samma.

Jag har en kompis som resonerar på samma sätt som du, han har också super high end prylar, skärmar med mega hög Hz. Jag fraggade ändå sönder honom med 50 mot 0 i Quake3 på min skitta 60Hz skärm och 69-kronors no-name mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Ultra wide, en enda panel, 0mm skarvar i bilden. Verkligen inte speciellt dyra.

http://www.lg.com/us/ultrawide-monitors

Ledsen att göra dig besviken: de har ca 1cm ram i praktiken allihop... Den sitter bara innanför glaset. Reklambilderna är helt enkelt missvisande för att det fuskas när de ska lägga in "skärmbilden" i reklamen. (att de kommer undan med det är rätt sjukt faktiskt)

Kolla hur den här 29 tummaren ser ut egentligen tex:
http://www.youtube.com/watch?v=nbCxcLkp9Ck&feature=player_det...

Eller exempelbild på 34tummaren:

En till: http://cdn.overclock.net/4/45/4528b26a_wideoff_zps0fc58001.jp...

Den där billigare UM65 verkar ha lite tjockare ram till och med om man jämför med UM95 på 34-tummaren : kolla denna sida: http://gigglehd.com/zbxe/10966023 (scrolla ner en bit)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Ledsen att göra dig besviken: de har ca 1cm ram i praktiken allihop... Den sitter bara innanför glaset. Reklambilderna är helt enkelt missvisande för att det fuskas när de ska lägga in "skärmbilden" i reklamen. (att de kommer undan med det är rätt sjukt faktiskt)

Kolla hur den här 29 tummaren ser ut egentligen tex:
http://www.youtube.com/watch?v=nbCxcLkp9Ck&feature=player_det...

Eller exempelbild på 34tummaren:
http://content.hwigroup.net/images/news/lg34um95.jpg

En till: http://cdn.overclock.net/4/45/4528b26a_wideoff_zps0fc58001.jp...

Den där billigare UM65 verkar ha lite tjockare ram till och med om man jämför med UM95 på 34-tummaren : kolla denna sida: http://gigglehd.com/zbxe/10966023 (scrolla ner en bit)

Men i bilden, mitt på skärmen är det inga skarvar nej! På Eizo-skärmen får du ju 2 stycken 1,2 centimeter breda skarvar mitt i bilden om du vill köra ultra wide.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon200213:

Jag har en kompis som resonerar på samma sätt som du, han har också super high end prylar, skärmar med mega hög Hz. Jag fraggade ändå sönder honom med 50 mot 0 i Quake3 på min skitta 60Hz skärm och 69-kronors no-name mus.

Och du tror inte skill är med där?.....

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Och du tror inte skill är med där?.....

Min poäng är att det är en myt att man spelar bättre på 144Hz än på 60Hz. Faktum är att de flesta människor inte ens kan se skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Men i bilden, mitt på skärmen är det inga skarvar nej! På Eizo-skärmen får du ju 2 stycken 1,2 centimeter breda skarvar mitt i bilden om du vill köra ultra wide.

Ah, du menade så
Å andra sidan så är tre 16:9 skärmar bra mycket bredare än en 21:9 skärm...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon200213:

Min poäng är att det är en myt att man spelar bättre på 144Hz än på 60Hz. Faktum är att de flesta människor inte ens kan se skillnad.

Att det är en myt är största bullshit jag hört sedan jag föddes

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Att det är en myt är största bullshit jag hört sedan jag föddes

Han vet inte vad han talar om. När jag gick över till 120Hz så ökade min kill death ratio markant.

Knivskarp skärpa I alla rörelse moment. 0 input lag osv osv.
Att skjuta bunnie hoppers i bf3 bf4 blev en barnlek.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Min poäng är att det är en myt att man spelar bättre på 144Hz än på 60Hz. Faktum är att de flesta människor inte ens kan se skillnad.

WOW det uttalandet!
Frågan är, har du ens provat något annat än 60hz?

Jag bytte ifrån en 60hz skärm till en 144hz och det är som dag och natt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xiqt:

WOW det uttalandet!
Frågan är, har du ens provat något annat än 60hz?

Jag bytte ifrån en 60hz skärm till en 144hz och det är som dag och natt.

Absolut, jag har både en sunkig 60Hz rigg och en semi high-end 144Hz rigg. Personligen ser jag ingen skillnad och spelar lika bra på båda riggarna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Att det är en myt är största bullshit jag hört sedan jag föddes

Ska vi mötas i en runda Q3 och avgöra om det är en myt eller ej?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tobbbe__:

Han vet inte vad han talar om. När jag gick över till 120Hz så ökade min kill death ratio markant.

Knivskarp skärpa I alla rörelse moment. 0 input lag osv osv.
Att skjuta bunnie hoppers i bf3 bf4 blev en barnlek.

DU vet uppenbarligen inte vad DU talar om. Jag sa att "de flesta" inte ser skillnad, jag sa inte "alla". Min poäng är att bra utrusting gör inte automatiskt dig till en bättre spelare. Jag spelar precis lika bra/dåligt på en 60Hz rigg som på en 144Hz rigg. För min del är det ingen skillnad.