Permalänk

Problem vid flytt, total knas

Idag har jag varit med om det sjukaste sak någonsin, jag sa upp min gamla lägenhet för att hela området ska renoveras helt, samtidigt fick jag en ny lägenhet efter massor av jobb fast hyresbolaget skulle hjälpa med det.
Det var en månad sedan, klart tänkte jag.
Tills idag när jag skrev på kontraktet på nya lägenheten, det är inom samma bolag alltså, köpings bostad.
Det ska ju bli bra tänkte jag i början..
Men nu till det sjukaste, gamla lägenheten måste vara tömd, städad och besiktigad imorgon klockan 11 SEN får jag nycklar till nya lägenheten klockan 12.. Och någon möjlighet att ha mina saker någonstans finns bara inte.
Jag har alltid fått nya nyckeln först för att ens kunna ha möjlighet att flytta på sakerna, rent logiskt.
Men nu är det helt åt skogen.

Det ska ju vara tvärtom.

Nej sista gången jag bor hos köpings bostäder, dom är f*n inte trevliga att ha å göra med för fem öre.

Nu låter tråden lite som missnöjes skriveri, visst är jag missnöjd, men hjälper det att ta kontakt med hyresgästföreningen?
Tycker dom varit lite lama när andra tagit hjälp av dom, några andra förslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Det suger att hyra bostäder, köp lägenhet istället!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Antar att du försökt diskutera detta först med ert bostadsbolaget? Det låter ju otroligt korkat att inte ge dig ett par dagar för flytt.

Annars:
1) Ring hyresgästföreningen och fråga om råd ( http://www.hyresgastforeningen.se )
2) Om du inte orkar bråka, hyr en lastbil och ställ dina saker i och fixa det själv.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeddiz:

Det suger att hyra bostäder, köp lägenhet istället!

Ska man köpa något så är det villa som gäller... är ju faktiskt bara det som man KAN KÖPA. Bostadsrätterna köper man ju inte... det är ju bara rätten till att bo där man betalar för.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ska man köpa något så är det villa som gäller... är ju faktiskt bara det som man KAN KÖPA. Bostadsrätterna köper man ju inte... det är ju bara rätten till att bo där man betalar för.

Fast äger ju faktiskt lägenheten och får ändra om där (sålänge man inte drar ner en bärande vägg, eller orsakar någon skada på själva fastigheten som andra runt omkring lider av) lite som man vill.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Fast äger ju faktiskt lägenheten och får ändra om där (sålänge man inte drar ner en bärande vägg, eller orsakar någon skada på själva fastigheten som andra runt omkring lider av) lite som man vill.

Du äger fortfarande inte lägenheten, det gör din bostadsrättsförening.
Den köpform av lägenheter där man faktiskt äger lägenheten som finns i resten av världen existerar inte i Sverige och det finns både för och nackdelar med denna boendeform.

Citat:

Vad är en bostadsrätt?
När du köper en bostadsrätt blir du medlem i en bostadsrättsförening och får en andel i den. Du äger rätten att bo i din lägenhet och har ansvar för att reparera och underhålla den. Bostadsrättsföreningen ska godkänna nya medlemmar och fattar beslut om större förändringar i fastigheten, som exempelvis att bygga balkonger.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Du äger fortfarande inte lägenheten, det gör din bostadsrättsförening.
Den köpform av lägenheter där man faktiskt äger lägenheten som finns i resten av världen existerar inte i Sverige och det finns både för och nackdelar med denna boendeform.

Ägarlägenheter finns visst i Sverige. Sen att det inte har slagit igenom - ja det är en helt annan femma. Du har alltså befunnit dig i villfarelse sedan 2009.

http://www.lantmateriet.se/Fastigheter/Andra-fastighet/Tredim...

Till OP:

Det där är ett jävla gissel som jag vet kan ske. Du får helt enkelt spela på deras gunst och hoppas på det bästa. Annars får du ta hjälp av en flyttfirma som packar in grejerna i en lastbil för att sedan låta dem vara kvar där i en timme extra.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Råkade ut för samma sak, fick helt sonika ha sakerna i en lastbil och vänta en timme tills jag fick min nyckel.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Ägarlägenheter finns visst i Sverige. Sen att det inte har slagit igenom - ja det är en helt annan femma. Du har alltså befunnit dig i villfarelse sedan 2009.

http://www.lantmateriet.se/Fastigheter/Andra-fastighet/Tredim...

Till OP:

Det där är ett jävla gissel som jag vet kan ske. Du får helt enkelt spela på deras gunst och hoppas på det bästa. Annars får du ta hjälp av en flyttfirma som packar in grejerna i en lastbil för att sedan låta dem vara kvar där i en timme extra.

Visste faktiskt inte att detta kommit till Sverige också, man lär sig alltid något nytt

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoeBlack:

Som sagts nu så är det boenderätten man äger...

Jo bostadsrätterna har väl sina fördelar... men mest nackdelar. Fast det beror ju också på vilka orter man kollar. Här i Norrköping är ju de flesta hutlöst dyra... sen får man inte glömma o kolla upp vad det är för föreningar. Där kan man ha rejäl otur ibland.

Priserna blir man ju inte klok på... eller prissättningen. Mina föräldrar köpte sig precis en villa i ypperligt skick utanför Linköping för långt under miljonen... men kollar man jämbördiga villor här omkring så får man ge ett par miljoner.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Det fixade sig, fick snacka med områdeschefen, var visst släkt med henne på något avlägset sätt.
Har nu fram till fredag kl 16 på mig att tömma lägenheten.

Men det var sjukt skit att man måste flytta ut innan man får nya lägenheten, absolut ingen ska flytta in i den gamla på minst 8 månader.

Men nu när jag konkat massor av bråte till fjärde våningen så tänker jag faktiskt anlita flyttfirma nästa gång, lastbil jag hyrde gick på sammanlagt 4000 och kollade med flyttfirma och dom skulle bara ta 3000kr.

Känner mig inte värst smart längre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB