Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

överklocka en i7 4770

Hej.

Ska köpa en ny kylare så att jag kan börja överklocka procesorn. Men då jag köpte den var så inte tanken. Därför köpte jag i7 4770 utan k. Har hört att skillnaden är typ Att kärnorna är öppna eller nått sånt. Men jag undrar Vad är skillnaden i praktiken??? Går min processor att överklocka???

Tacksam för svar:-)

Permalänk
Medlem

Du kan justera upp turbon lite grann. Med K-modellen kan multipeln vridas upp betydligt högre.

Permalänk
Medlem

K-modellen kostar bara en hundralapp eller så mer men har ett betydligt högre andrahandsvärde. Så dom är alltid en bättre investering.
Hur som helst, du kan kanske överklocka "oldschool" med högre basklock även kallad BCLK. Men det ger inte mycket....

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Hej.

Ska köpa en ny kylare så att jag kan börja överklocka procesorn. Men då jag köpte den var så inte tanken. Därför köpte jag i7 4770 utan k. Har hört att skillnaden är typ Att kärnorna är öppna eller nått sånt. Men jag undrar Vad är skillnaden i praktiken??? Går min processor att överklocka???

Tacksam för svar:-)

Om du har ett ASUS moderkort så kan du använda ''CPU Level up'', då clockar den CPU:n automatiskt. På mitt moderkort kan jag få 4,2Ghz med ''upplevelingen.'' Räkna dock med att volten kan bli lite hög

Funktionen funkar med modeller utan ''-k''.

Kanske funkar med andra tillverkares moderkort också, vet ej.

Permalänk
Medlem

Men om man kör båda oklockade så är dom väll lika Bra???