Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på dator?

Min mormor har en bärbar dator med Windows 8 installerat. En dag gick det plötsligt inte att logga in på datorn längre, utan när man skriver in lösenordet får man upp ett felmeddelande där det står "Du kan inte logga in på datorn just nu, gå till account.live.com, om du vill åtgärda problemet, eller prova det senaste lösenordet du använde på datorn". Detta händer dock enbart när datorn har kontakt med wi-fi, om man är på en plats utan wi-fi så står det "Du är offline. Logga in med senaste lösenordet." Det är ingen pop-up-ruta utan kommer under inloggningsrutan och sedan kan man bara trycka okej.

När vi går in på länken på en annan dator (går ju inte på mormors eftersom vi inte kommer in) kommer vi helt enkelt till hotmails inloggningssida. Ger ju inte så mycket...

Någon som vet vad felet kan vara? Hur åtgärda det?

Permalänk
Medlem

Jag är inte så haj på windows 8 men för mig låter det ju som om att du inte loggar in med ett lokalt konto utan med ett microsoftkonto.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/microsoft-accoun...

Använd ett lokalt konto.

Permalänk
Medlem

Hej Gurk
kan inte heller logga in pa mitt outlook konto efter att varit inne i adm. och andrat. Har gatt bra forut men tryckte val fel. Hur skapa ett lokalt konto nar man inte kommer in
H
Lennart

Permalänk

Har samma problem...

Skrivet av Ellie:

Min mormor har en bärbar dator med Windows 8 installerat. En dag gick det plötsligt inte att logga in på datorn längre, utan när man skriver in lösenordet får man upp ett felmeddelande där det står "Du kan inte logga in på datorn just nu, gå till account.live.com, om du vill åtgärda problemet, eller prova det senaste lösenordet du använde på datorn". Detta händer dock enbart när datorn har kontakt med wi-fi, om man är på en plats utan wi-fi så står det "Du är offline. Logga in med senaste lösenordet." Det är ingen pop-up-ruta utan kommer under inloggningsrutan och sedan kan man bara trycka okej.

När vi går in på länken på en annan dator (går ju inte på mormors eftersom vi inte kommer in) kommer vi helt enkelt till hotmails inloggningssida. Ger ju inte så mycket...

Någon som vet vad felet kan vara? Hur åtgärda det?

Hej, jag har samma problem på tjejens dator, hon skulle avaktivera lösenordet på datorn så kom detta fram. Vi har bytt lösenord på hennes live flera gånger men står alltid samma sak. Så nu undrar jag om du löste problemet och isåfall, hur?

Skickades från m.sweclockers.com