Mitt nya Ps4 startar/stänger av sig själv?

Permalänk
Medlem

Mitt nya Ps4 startar/stänger av sig själv?

Hej!

Jag har nyss fått mitt PS4 och har kopplat in det samt startat upp och provat lira lite FIFA15, allt har gått bra i spelet och efter att ha lirat en stund så stänger jag av playstationet i menyn. Stänger altså av det helt och inte i något stand-by läge.

I ca 2h nu så har mitt PS4 startat av sig själv (på obestämda tider) och ibland varit på ca 2 minuter sen stängt av sig, ibland bara varit igång 5 sekunder sen stängt av sig. När jag går in och kollar vad den håller på med om de är nå uppdateringar eller nått så hittar jag ingenting, alla uppdateringar har jag redan gjort första gången jag startade det och det finns inga aviseringar i menyn.

Gjorde era nya ps4 också såhär när ni köpte dom eller har jag fått ett måndagsexemplar?
Eftersom jag fick det idag så finns garantin fortfarande kvar.

Edit. Under tiden jag skrev så startade den sig igen, då jag gick in och kollade så står det att "blablabbla stängdes av felaktigt vid senaste tillfället, gör inte så de kan leda till dataförlust osv"

Mvh Marzzone

Permalänk
Medlem

Någonting måste ju vara fel. Ingen konsol ska göra så. Du har inte problem med strömmen eller så? Kanske e strömspikar eller nåt. Annars lär det vara fel på PS4:t.

Permalänk
Medlem

Nepp eftersom PS4:at är kopplat i samma grenkontakt som tv:n och den funkar utan problem.
Samt att PS4:at startar oavsett om tv:n är på eller inte....

Permalänk
Medlem

Min höll inte på sådär. Låter som du har problem med din PS4:a tyvärr

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Du får väl anlita ett medium som driver bort dom onda andarna ur din konsol

Skämt åsido. Har kollat runt på nätet och av det lilla jag har hittat så verkar det som du har fått ett "måndagsexemplar" så ta det på garantin och få ett nytt.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Du får väl anlita ett medium som driver bort dom onda andarna ur din konsol

Skämt åsido. Har kollat runt på nätet och av det lilla jag har hittat så verkar det som du har fått ett "måndagsexemplar" så ta det på garantin och få ett nytt.

Jepp jag hittade ingenting heller om de på nätet så de blir garanti, tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Har du kollat så du inte har några inställningar för WakeOnLan? Maskinen har en del inställningar när den skall kolla efter uppdateringar och dyl.
Jag stängde av mina WoL inställningar helt, då den ibland startade sig för att uppdatera ett spel eller dyl.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Prova ta bort den "glansiga panelen" på toppen.
Knappen för påsättnig är extremt känslig och även den för skivan.
Panelen är jätte lätt att ta bort. Är bar trycka den utåt sidan lite lätt med fingrarna så flyttar den på sig.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Har du kollat så du inte har några inställningar för WakeOnLan? Maskinen har en del inställningar när den skall kolla efter uppdateringar och dyl.
Jag stängde av mina WoL inställningar helt, då den ibland startade sig för att uppdatera ett spel eller dyl.

Har kollat överallt i inställningarna men det är inte inställt att den ska kolla efter uppdateringar, sen startar den upp på obestämda tider när som helst dvs inte var 20 minut eller nått sånt som annars är vanligt förknippat med automatiska uppdateringar. Sen står det när jag själv startar den att "den stängdes av på ett felaktigt sätt förra gången" etc, känns bara bättre att skicka in den på garantin och få en ny istället för att felsöka den själv.

Permalänk
Medlem

som ZOlid säger så är det antagligen ett fel med touchknappen. det orsakas vanligen av att en liten list hamnat snett under skalet, vilket troligen bygger upp lite krypström, vilket då maskinen tolkar som en finger efter ett tag.

det kan räcka att bara ta bort HDD-skalat (kan göras lätt utan verktyg) och sätta tillbaka det. eller så får man kolla noggrannare så att inte listen ifråga går längst den där lysande raden nånstans.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Fick du en ny snabbt? Har samma problem, köpte den dec 2013. Funkade jätte bra fram tills i juli då den började med detta. efter några veckor, när jag installerade en ny uppdatering som kom, försvann problemet. Fungerade frams tills idag, då den börja stänga av sig själv helt plötsligt. Roliga var att jag installerade 2.0 idag också. Och när problemet började var 1 dag efter en uppdatering. Fastnar i felsäkert läge och kan inte gör nåt i menyn för vad jag ens startar så stänger den av sig efter några sek. Här är en tråd med en del med samma problem. http://community.eu.playstation.com/t5/PS4-Support/My-PS4-kee...