Radera innehåll på en ps4 inför försäljning.

Permalänk
Medlem

Radera innehåll på en ps4 inför försäljning.

Tjena.

Jag ska till och sälja mitt ps4:a och vill inte att någon information om mitt playstation network konto (mailadress, bankkort som är kopplat till kontot osv) ska följa med. Räcker det gott med en återställning av enheten eller måste jag göra något annat?

Visa signatur

Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Nu hade jag mitt PS4 jag sålde på engelska men har för mig att det jag gjorde var en "Initialization" som det så fint stod.
Tror det låg under settings -> Initialization -> full
eller något liknande.

Det tog hur som helst ca 5 timmar att köra klart och efter det var allt borta från den.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Nu hade jag mitt PS4 jag sålde på engelska men har för mig att det jag gjorde var en "Initialization" som det så fint stod.
Tror det låg under settings -> Initialization -> full
eller något liknande.

Det tog hur som helst ca 5 timmar att köra klart och efter det var allt borta från den.

Ok, då ska jag leta upp något liknande på min enhet Tack för infon.

Visa signatur

Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

http://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/settings/resto... Detta är det du ska göra, fullständig då såklart.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

avaktivera primary med, ifall du vill använda psn kontot på en annan ps4 igen utan några bekymmer

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 9800x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: PowerColor RX 9070 XT Red Devil LE, MBoard: ASUS Prime x870-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: 2x Samsung 990 pro 2TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Samsung G8 Oled 175Hz, Philips The Xtra 75PML9009 4K QD MINI-LED 144Hz, Mouse: ASUS ROG Keris II Ace, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG STRIX Scope II 96 Wireless, PSU: NZXT C1200, Headset: Steel Series Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Uppar denna tråd lite!

Har nyss gjort en: Initiera PS4-systemet

Ska man installera sin Ps4 eller är det köparen som gör det när personen köpt den?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Uppar denna tråd lite!

Har nyss gjort en: Initiera PS4-systemet

Ska man installera sin Ps4 eller är det köparen som gör det när personen köpt den?

Det bästa är att köparen installerar den hemma hos sig när han köpt den, så får han sina uppgifter och inställningar inlagda som han vill ha det. Dock kanske han gärna vill se att konsolen fungerar som den ska innan han köper den och då måste den ju vara installerad för att du ska kunna visa en del funktioner och han kan testa om du tillåter.

När jag köpte mitt så gjorde vi så att säljaren visade att konsolen fungerade som den ska och inte hade några miss ljud och sådant. Senare startade han återställningen (Initiera) medan jag var där. Efter som det tar lång tid så åkte jag och tog en bit mat under tiden och kom till baka när det vart klart, startade upp konsolen och såg att allt gått rätt till , stängde av och packade ner konsolen betalde å sa tack och hej.

Summa av kardemumman blir: Gör det som du och köparen kommer överens om så fixar det sig ska du se

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: Hej! jag ska sälja mitt ps4, förvinner spelen man köpt när man initierar (FULL)??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spanare:

@Elghinnarisa: Hej! jag ska sälja mitt ps4, förvinner spelen man köpt när man initierar (FULL)??

Spelen du köpt på PSN är kopplade till Playstation konto så om du återställer din ps4 så försvinner allt som är installerat på ps4:an men man kan ladda ner dom igen.