Värt att börja spela CS:GO?

Permalänk
Medlem

Värt att börja spela CS:GO?

Hejsan

Lite bakgrund, jag har aldrig spelat något CS spel. Spelar i princip bara fps spel annars (bf-serien, payday2 mm) Bojkottade bf4 för att det var så hopplöst dåligt vid lansering.
Hur som så har jag börjat se på CS matcher/turneringar av någon underlig anledning Gillar att laget måste spela strategiskt för att vinna, visst det hjälper om man träffar motståndarna också men det hjälper inte om man är på fel site
Det är ju då matchmaking matcherna jag är intresserad av men vad jag har förstått måste man plåga sig genom matcher med idioter (läs: mindre begåvade spelare) innan man kommer upp i rank för att få spela med folk som vet vad dom gör.
Tankar kring det?

Så min fråga är om det är värt att vada genom dåliga spelare och fuskare för att få ut det bästa ur spelet.

Notering: Jag är 24år och om jag börjar spela skulle det vara kul att spela med några som är villiga att hjälpa nybörjare

Permalänk
Medlem

Enligt många kompisar fuskas det mest i Global Elite.
Och CS enligt mig är sjukt roligt, men helst ska man vara 5 st som kör för att få ut det mesta ur spelet!
Mvh

Permalänk
Medlem

Ett tips är att du hittar 4pers till att spela med så slipper man att sitta med Randoms i sitt lag, vist det kan funka men många gånger får man med sig idioter oxå!

Jag lirar aldrig sålänge vi inte är 3-4pers som spelar.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av #hallå#:

Hejsan

Lite bakgrund, jag har aldrig spelat något CS spel. Spelar i princip bara fps spel annars (bf-serien, payday2 mm) Bojkottade bf4 för att det var så hopplöst dåligt vid lansering.
Hur som så har jag börjat se på CS matcher/turneringar av någon underlig anledning Gillar att laget måste spela strategiskt för att vinna, visst det hjälper om man träffar motståndarna också men det hjälper inte om man är på fel site
Det är ju då matchmaking matcherna jag är intresserad av men vad jag har förstått måste man plåga sig genom matcher med idioter (läs: mindre begåvade spelare) innan man kommer upp i rank för att få spela med folk som vet vad dom gör.
Tankar kring det?

Så min fråga är om det är värt att vada genom dåliga spelare och fuskare för att få ut det bästa ur spelet.

Notering: Jag är 24år och om jag börjar spela skulle det vara kul att spela med några som är villiga att hjälpa nybörjare

Jag rekommenderar att du hittar passande medspelare. Jag är en nybörjare har slutat spela eftersom mina medspelare tog det alldeles för hårt att jag inte lyckades prestera ordentligt. Off topic: Också 24 år gammal.

Permalänk
Medlem

Ja det är ju inte särskilt roligt varken för dig eller dina medspelare om du spelar med folk som är väldigt mycket bättre eller väldigt mycket sämre än dig själv.
Men personligen skulle jag säga att det är värt att börja spela. Jag älskar det CS GO har ju aldrig varit mer populärt än nu dessutom, trots allt prat om fusk de senaste dagarna.
Kommer bli en grym major nästa vecka på DH oavsett!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz DDR4 - Gigabyte Geforce RTX 4070 Super - 1 st Samsung 870 QVO 1TB - 1 st Samsung 850 EVO 500GB - 2 st Samsung 850 EVO 256GB - Arctic Liquid Freezer II 360 - Corsair RM850 Watt - Phanteks Enthoo PRO M Window - Skärm 1 : Asus MG278Q - Skärm 2 : Benq Zowie XL2546K

Permalänk
Medlem

Antagligen kommer de flesta se dig som en dålig spelare då du precis börjat med cs, så hade inte oroat mig för att andra kommer dra ner dig i början direkt.

Du spelar 10 matchmaking matcher innan du får en rank, i dina första matcher möter du dom lägsta rankerna och andra o-rankade, efter varje match så möter du högre ranker så länge du vinner i stort sett. Efter dina placerings matcher så hamnar du antagligen med folk runt din egen "skill" och det är bara att börja klättra. Helt klart är det mycket sämmre teamplay och kommunikation i dom lägre rankerna men det är ärligt talat inte mycket bättre i de högre.

Enklast och roligast att spela med folk i ts/mumble/skype.

Permalänk

Såklart man kan börja spela nu! Om du har FPS erfarenhet så är du halvvägs där. (nästan) Kommer du ihåg kartorna så lär du kunna njuta av spelet haha

Spelar i princip bara casual då få vänner spelar CSGO. Men competitive är mycket roligare med "normalt" folk. Så jag letar också efter folk över 18 att spela med.

Superdupernemo1 på steam (20 år)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem

Absolut värt att börja spela CSGO!!

Du kan nu efter senaste updaten (igår) vinna 2 st competetive matcher per dag så efter 5 dagar får du då din rank. Så börja småspela lite testa någon comp, spela annars massa kapprustning (arms race) för att lära dig alla vapen, deathmatches för att bara springa runt och skjuta lära dig recojl, sprey etc.

Spela också casual så lär du dig banorna väldigt bra. Spelar mycket comp själv, fått en rätt rejäl kompislista med cs spelare nu som jag hittat ingame som spelar typ som jag, kör strats och ligger runt samma ranker så finns typ alltid någon man kan söka competetive med.

Annars är det kul att bara sitta och lire lite casual

Sedan är det Dreamhack Winter nu nästa helg som kommer spelas med topplagen som du kan kolla på via gotv i csgo eller via Twitch. Just nu spelas en match BO1 på twitch.tv/RoomOnFire.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Ojoj, här ramlade det in svar snabbt
Jag får kanske ta och handla det då och testa lite, kostar ju inte så mycket.

Extremaz:
har följt anders och semmler på RoomOnFire ganska länge Synd att 3dmax åkte ut dock