Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Uppgradera grafikkort - Alienware X51

Permalänk

Uppgradera grafikkort - Alienware X51

Är helt ny här så ursäktar mig på förhand om jag postat på helt fel ställe.

Som den totala amatör jag är köpte jag för två år sedan en Alienware X51 för att jag inte vågade bygga en egen burk. Då hade jag inte en tanke på hur jag skulle kunna uppgradera den i framtiden. Nu är jag sugen på att skaffa nytt grafikkort och undrar lite över mina alternativ. Från googlande och konsulterande med lite mer kompetenta bekantskaper har jag fått lite olika synpunkter. Någon påstår att jag lätt klarar mig på att byta ut grafikkortet och att datorn ska klara av exempelvis ett sånt här utan andra uppgraderingar. Om jag förstått det rätt behöver jag ett i den mindre storleken för att det ska få plats i X51:an. Någon annan menar att jag måste flytta till ett större chassi och uppgradera nätagget för att det öht ska fungera. Jag hoppas att någon här kan hjälpa mig att bringa lite klarhet i det hela. Tack på förhand!

Lite info:

Minne
8192MB (2x4GB) 1600MHz DDR3 Dual Channel Memory

Grafikkort
1.5GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 660

Processor
Intel® Core™ i7-3770 (3.40GHz, 8MB L3 Cache, 4C)

Power Supply
330W AC Adaptor (extern psu)

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

om det är ett 330w nättagg som är extern så kan det vara bra att byta till ett riktigt nättagg och då blir det även ett nytt chassi. samt så räcker 330 nätt och jämt för ett 970.

du kan sälja chassit om du vill få ihop lite pengar för till nya delar. finns en del personer som gärna vill ha alienware chassi men dem är svåra att få tagg på

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär