Permalänk

Överklockning?

Hej. Jag funderar på att köpa en dator nu när ni har gratis montering. Men jag har en fråga. Kommer ni att överklocka? Om nej, händer något med garantin om jag överklockar?

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

Nej de överklockar inte datorn när de monterar, men du kan fortfarande överklocka själv. Osäker vad som händer med garantin dock.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Den bruka ryka då men sen kan du chansa att dom inte märker något
men ofta ser man sånt när det ha rykt till ordentligt

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Chansen att överclockning ska förstöra en dator är ytterst liten förutsatt att man läst på lite om vad man ska pilla på och väljer till bra kylning:)

Permalänk
Inet
Skrivet av RottenEgg:

Hej. Jag funderar på att köpa en dator nu när ni har gratis montering. Men jag har en fråga. Kommer ni att överklocka? Om nej, händer något med garantin om jag överklockar?

Nej, det är inget som vi kommer att göra. Överklockning sker alltid på egen risk och flesta tillverkare har inte en garanti som täcker skador som uppkommit av överklockning.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram