Panik! Finns det någon "Redial" till Android?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Panik! Finns det någon "Redial" till Android?

Tjena! En ny pizzeria har öppnat här i byn men det är konstant upptaget. Och varken iPhone eller Android (Nexus 5 och Moto E) har funktionen de äldre Sony Ericsson telefonerna hade, att man kunde trycka in "Försök igen" så ringde det direkt det inte var upptaget längre.

Så jag och vänner behöver panik hjälp med något bra sätt att kunna ringa dit innan vi hungrar ihjäl!

Kollade in någon Auto Redial app på market men verkade just vara en timer som knappt funka..

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Maj 2008

när jag var yngre så kunde man trycka #5 eller något liknande (använde sällan det) och sedan lägga på luren. Sen när det blev en ledig plats på andra sidan så ringde den upp automatiskt.

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Mar 2007

En variant är ju att åka till pizzerian och beställa på plats...? Nån måste ju ändå ta sig dit för att hämta pizzorna? Eller är det hemkörning?

Better to have and not need, than to need and not have.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

EDIT: tog bort, sorry, missförstod frågan Som det sagts innan, iaf med Telia kan man slå 5 om det är upptaget så ringer det i telefonen så fort det inte är upptaget hos mottagaren längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av bandite:

En variant är ju att åka till pizzerian och beställa på plats...? Nån måste ju ändå ta sig dit för att hämta pizzorna? Eller är det hemkörning?

Hemkörning

Skrivet av stingray454:

EDIT: tog bort, sorry, missförstod frågan Som det sagts innan, iaf med Telia kan man slå 5 om det är upptaget så ringer det i telefonen så fort det inte är upptaget hos mottagaren längre.

Funkar det med Halebop med?

Edit: Förstår inte riktigt, ska man slå in numret efter numret när man ringer? T.ex 0701234#5 ?

Skickades från m.sweclockers.com

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2006

Oj det låter allvarligt.
Hur många är ni? Vi kanske ska börja fixa fram gravstenar?

Jag menar, man kan ju tro att det är en nära döden upplevelse om man inte ens provar googla och klicka på översta länken.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.utility.rec...

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det finns redial appar också om du saknar funktionen, bara sök i appbutiken.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Agonotheta:

Oj det låter allvarligt.
Hur många är ni? Vi kanske ska börja fixa fram gravstenar?

Jag menar, man kan ju tro att det är en nära döden upplevelse om man inte ens provar googla och klicka på översta länken.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.utility.rec...

Självklart var det de första jag gjorde, men det verkar bara vara någon timer som jag verkligen inte jag är ute efter Som jag skrev i första inlägget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av juniorjesper:

Edit: Förstår inte riktigt, ska man slå in numret efter numret när man ringer? T.ex 0701234#5 ?

Du ringer upp pizzerian som vanligt. Du får en upptaget-ton. Då trycker du "5" (inget # före eller nåt). Då slutar upptagettonen, tror du får nåt meddelande typ "beställning mottagen, lätt på luren" eller whatever. Sen ringer det när dom slutat prata. Funkar inte hur länge som helst, tror den låter bli att ringa om det gått längre än 30 minuter eller så. Ingen aning om halebop däremot, men så gör man på telia.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Telia har en tjänstemanual där det står hur man aktiverar respektive använder olika tjänster i deras nät, andra operatörer borde ha nått liknande om det inte är standardkoder så det fungerar hos alla som aktiverat respektive tjänst.
Läs "samtalstjänster"

https://www.telia.se/dms/mgnl-ext-dms/www-telia-se-ui/manuals...

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av stingray454:

Du ringer upp pizzerian som vanligt. Du får en upptaget-ton. Då trycker du "5" (inget # före eller nåt). Då slutar upptagettonen, tror du får nåt meddelande typ "beställning mottagen, lätt på luren" eller whatever. Sen ringer det när dom slutat prata. Funkar inte hur länge som helst, tror den låter bli att ringa om det gått längre än 30 minuter eller så. Ingen aning om halebop däremot, men så gör man på telia.

Och hur ska man hinna det då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Det kanske finns nån budfirma som kan åka och köpa?
Då fixar dom hemkörning åxå!
I värsta fall blir du tvungen att starta en budfirma själv-
du skrev "här i byn"...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Vi blev tvungna att köpa från en annan pizzeria, då en pizza skulle ta 40 min plus 20 min kö :/
Men tack för snabbt svar men fortfarande inte fått tag i någon app eller liknande som fungerar som äldre Sony Ericsson telefoner. Läste på en Redial app som verkade vara det jag letade efter men då funkade den inte på Motorola telefoner då "Avsluta knappen" inte går att trycka på när samtalet är upptaget eller vad det stod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

verkar funka på telenor också iaf Kanske måste man slå på den tjänsten hos operatören?
http://www.telenor.se/privat/kundservice/tjanster-och-tillagg...

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av juniorjesper:

Vi blev tvungna att köpa från en annan pizzeria, då en pizza skulle ta 40 min plus 20 min kö :/
Men tack för snabbt svar men fortfarande inte fått tag i någon app eller liknande som fungerar som äldre Sony Ericsson telefoner. Läste på en Redial app som verkade vara det jag letade efter men då funkade den inte på Motorola telefoner då "Avsluta knappen" inte går att trycka på när samtalet är upptaget eller vad det stod.

SonyEricssons finess var en timer. Den försökte med jämna mellanrum tills den kom fram. Telefonen kan inte veta när det är ledigt i andra änden.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skene sinCity
Registrerad
Jun 2004

Detta finns i min s4, har inte testat om det funkar dock.

http://androidwidgetcenter.com/android-tips/how-to-enable-aut...

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Tack för alla svar

MVH Jesper

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av giplet:

SonyEricssons finess var en timer. Den försökte med jämna mellanrum tills den kom fram. Telefonen kan inte veta när det är ledigt i andra änden.

Nej det kan den inte men teleoperatören kan det. Som flera redan skrivit har den funktionen funnits länge, långt innan mobiler fanns. Det som händer är att när den linjen blir ledig så ringer det i din telefon och när man svarar ringer det upp till den man sökte.

Laptop: ASUS UL30VT CPU: Intel SU7300@1,9 GHz (stock 1,3 fabriksklockad till 1,7) GPU 1: Nvidia GeForce G210m @ 750/850 (stock 606/790) GPU 2:Intel GMA X4500MHD (växlingsbar grafik) RAM: 4 GB SSD: Crucial M4 128 GB OS: Windows 8.1 PRO N med fungerande växlingsbar grafik
Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbaka