Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LKPG
Registrerad
Feb 2008

Ersättare till min Logitech G5

Min mus la av idag, mitt under användandet.

Så nu söker jag en ersättare till min Logitech G5, vill ha en enkel & ganska billig mus då ekonomin inte är så jättebra just nu.

Så vad ska man köpa, som är jämförbar med G5an?

Kram
Cicci

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av ciccipop:

Min mus la av idag, mitt under användandet.

Så nu söker jag en ersättare till min Logitech G5, vill ha en enkel & ganska billig mus då ekonomin inte är så jättebra just nu.

Så vad ska man köpa, som är jämförbar med G5an?

Kram
Cicci

Allt beror ju på vad du gillar.

Jag gick från en Logitech MX518 (snyft snyft) till en Steelseries Rival.

Vad är en enkel och billig mus, för dig?

Moderkort: Asus RIVBE | Processor: Intel i7 4930K 4.6 GHz | CPU-kylare: Loop Deluxe | Grafikkort:Asus GTX 1080 Ti Poseidon 2100Ghz | RAM-Minnen: HyperX Beast 2400Mhz | SSD: 240 SSD | Nätagg: Corsair AX1200i | Display: ASUS PG348Q 100 hz | Mus: SteelSeries RIVAL 310 Headphones/Speakers: Razer Tiamat 7.1/ ASUS Strix DSP/Logitech G560/Corsair SP2500| Keyboard:Asus ROG Strix Flare Cherry Brown | Mic: Blue Yeti + Boomarm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåne
Registrerad
Apr 2002

Återupplivar denna tråd då jag är i exakt samma situation.

Min G5:a har börjat strula, muspekaren hoppar upp och ner en halv centimeter när man drar horisontellt över skärmen.

Behöver en ersättare, runt 500kr.

Är laser ute? Hittar nästan bara möss med optisk läsare.

Define R5 Titanium | EVGA SuperNOVA 750 G2 | ASRock Z77 Extreme4 | Intel i5 3750k @ 4Ghz | Cooler Master 212 Evo | 16GB Corsair XMS3 PC12800 | Gigabyte GTX1070 | Intel SSD 530 120Gb | Asus VG248QE | Win 7 Ultimate x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av PointMan:

Återupplivar denna tråd då jag är i exakt samma situation.

Min G5:a har börjat strula, muspekaren hoppar upp och ner en halv centimeter när man drar horisontellt över skärmen.

Behöver en ersättare, runt 500kr.

Är laser ute? Hittar nästan bara möss med optisk läsare.

Laser har mer problem med tex random musacceleration än optiska. Optiska presterar helt enkelt generellt betydligt bättre.

Bra och populära möss just nu är Zowies möss (finns flertal modeller), Steelseries rival, Logitech G502, Logitech G303.
De två sistnämnda har den bästa sensorn på marknaden om man är kinkig med sådant, men deras former är lite speciella.

Namn : Jesper | Ålder : 40 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : PhD i matematik + lite annat