Permalänk
Medlem

Helt klart stilrent! Snyggt

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Fint bygge men jag har lite funderingar.

Komponenterna
1500 watts PSU för ett överklockat 5960X och 2st överklockade 980's? Jag skulle förstå om du hade det nätaggregatet med en quad-sli setup. Antar att din tanke är att behålla det nätaggregatet en längre period för framtida uppgraderingar.

Kylning
Rätt overkill här med, varför valde du en 360 + en 480 rad om du enbart kyler 2st 980's, 1st 5960x och 4 stickor RAM?

Valven har ingen bra placering om den används som flush. En flush-valve ska vara längst ner i loopen för att förenkla en flush så mycket som möjligt, du kommer få skölja igenom loopen några gånger extra på grund av placeringen.

Övrigt
Kabeldragningen är ok, du skulle kunna förbättra den lite med stealthcombs samt clamps istället för kardborrebandet.

Inget illa menat!

Builden är grymt bra! Men det finns alltid saker att förbättra

/purret

Permalänk
Medlem
Skrivet av purret:

Fint bygge men jag har lite funderingar.

Komponenterna
1500 watts PSU för ett överklockat 5960X och 2st överklockade 980's? Jag skulle förstå om du hade det nätaggregatet med en quad-sli setup. Antar att din tanke är att behålla det nätaggregatet en längre period för framtida uppgraderingar.

Kylning
Rätt overkill här med, varför valde du en 360 + en 480 rad om du enbart kyler 2st 980's, 1st 5960x och 4 stickor RAM?

Valven har ingen bra placering om den används som flush. En flush-valve ska vara längst ner i loopen för att förenkla en flush så mycket som möjligt, du kommer få skölja igenom loopen några gånger extra på grund av placeringen.

Övrigt
Kabeldragningen är ok, du skulle kunna förbättra den lite med stealthcombs samt clamps istället för kardborrebandet.

Inget illa menat!

Builden är grymt bra! Men det finns alltid saker att förbättra

/purret

Tackar , angående PSU så är det den överlägset tystaste highend agget. Fanns inget annat agg vid den tidpunkten som kunde leverera 800w och vara knäpptyst.

Radiatorer kan aldrig bli overkill skulle snarare säga att jag har för lite. Då jag har fläktarna på lägsta möjliga rpm samt använder Demcifilter som blocker 70-90% av löftflödet så har jag inga imponerande temps men en tyst , ren och kvick burk.

Vad gäller Ventilen så finns det inte så går det inte att få den i botten iom att radiatorernas anslutningar är uppåt så hur jag än gör måste jag vrida och vänta på burken. Men ett smidigt sätt att tömma utan att hålla på är med en kompressor. Så kommer vattnet snällt ut vid ventilen.

Kabelaget kan absolut vara renare problemet är att Gpu kablarnas längd anpassade till ett annat chassi. Till det nedre kortet är kabeln sträckt vilket gör att combsen ser ut som skit. Sedan så är det en split på kablen som synns.

I det pågående bygget som ska ersätta chassit / agget å lite annat div kommer detta inte vara ett problem.

Mvh Anton

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Palme_570:

Tackar , "Ergotech triple LCD Desk Stand from Ergotech 100-D16-B03-TWSelect Base: Clamp mount - 100-C16-B03"

Hela rummet är MVG inte nog med dator/skärm setupen. = MVG +. Bra jobbat.