Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Behöver jag swish appen?

Permalänk
Medlem

Behöver jag swish appen?

Jag har knutit mitt mobilnummer för att endast kunna ta emot betalningar. Men behöver jag ladda ner appen från Google Play? Jag vill endast kunna ta emot betalningar.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Nu får ni rätta mig om jag har fel. Men måste man inte ha appen i mobilen för att kunna ta emot betalningar ? För den som sänder, eller skickar pengar måste ju veta vart pengarna ska gå. Och i och med att man skaffade swish appen i mobilen (mottagaren) så talade man ju om vart eller till vilket mobilnummer / konto var pengarna ska gå till.

Och det kan man väl bara göra via swish appen.

Eller ?!

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har kollat lite på deras hemsida. Här står det inget att man behöver den appen? Kanske någon som har bättre koll.
https://www.getswish.se/support/jag-vill-endast-kunna-ta-emot...

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Det ska inte behövas om man bara vill ta emot betalningar, det framgår av frågan "Kan man använda tjänsten om man inte har en smartphone?". Däremot kan det vara bra att ha appen installerad ändå, eftersom man får en notifiering när en person har skickat pengar till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse:

Det ska inte behövas om man bara vill ta emot betalningar, det framgår av frågan "Kan man använda tjänsten om man inte har en smartphone?". Däremot kan det vara bra att ha appen installerad ändå, eftersom man får en notifiering när en person har skickat pengar till dig.

Tack. Men nu fann jag svaret här på just din länk på
https://www.getswish.se/support/hur-skaffar-jag-swish Man behöver antagligen inte appen om man vill ta emot betalning.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Du behöver ingen app men appen är mycket smidig för historik och för att få info när det kommit in pengar så man slipper gå in på banken manuellt och kolla om ngt kommit in.