Bra Anti-Virus program som inte är så krävande

Permalänk
Medlem

Bra Anti-Virus program som inte är så krävande

Ja kör F-Secure nu men ja tycker den tar så lång tid att ladda när ja startar datorn...
Nån som kan tipsa om nå snabbare? Men de ska va BRA!

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk

Av alla virusprogram jag har provat så har jag kommit fram till följande: kaspersky antivirus med minimum installation drar minst minne.

Permalänk

PC-Cillin eller vad det heter. Jag använder det och är jävligt nöjd.

Permalänk

Det som drar minst minne och Cpu är NOD32

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem

ojoj, de va tre olika tips på tre inlägg.
Vilket av dom ska ja välja då?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

pc-illin : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr^FreezE
Av alla virusprogram jag har provat så har jag kommit fram till följande: kaspersky antivirus med minimum installation drar minst minne.

Men så klarar den inte alla tester?
Inte att rekommendera. F-Secure eller Norton, trots dom suger mer minne =/

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Jag röstar för PC-Cillin, det är mycket resurssnålt.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Själv använder jag McAffe VirusShield...Jag har den alltid körandes, även vid spel/programmering mm och jag märker ingen skillnad om jag stänger av den.

AMD 1GHz med 768 pc-133 sdram

Edit: Skall väl tillägga att det är version 4.5.1 (Scan Engine 4.2.40) som jag kör.

Visa signatur

¤Hakuna Matata¤
# Ibland försvinner 'j', 'å', 'ä' och 'ö'...
Signatur redigerad av GAPa. I textstorlek tre får man bara ha en rad.

Permalänk
Hedersmedlem

Använd NOD32. Mycket bra program.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

AVG kör jag efter att jag tröttnat på bloat-norton. Det är resurssnålt och gratis. Laddas ner här - www.grisoft.com

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Har alltid kört med Norton Antivirus och har hittills aldrig sett någon anledning att pröva något annat.

Visa signatur
Permalänk

Rekommenderar AVG antivirus.

Visa signatur

MSI H55M-ED55, i5 quad core 760, 12 gb Corsair xms3 1600 mhz ram, Nvidia GTX 560 TI 1gb, Corsair TX V2 650W, Win 7 home premium x64.

Permalänk
Medlem

NOD32. Mycket bra antivirusprogram.

Permalänk
Medlem

NOD32 är ett bra program dock tycker jag att de borde satsa mer på användarvänlighet

Visa signatur

Permalänk

PC Chillin är stabilt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StolleBockeFjong
avast är åxå ok

www.avast.com

Det enda bra med är att det finns en gratis version, körde med NOD32 innan, det var mumma det innan tiden gick ut. Tar t.ex. mycket mer minne och CPU kraft än NOD32.

Permalänk
Medlem

Det absolut bästa Virusskyddet, utan tvekan är ditt sunda förnuft det BÄSTA som finns, har surfat sedan 95, haft dator sen jag va 7 och har _ALDRIG_ haft virus på min dator

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av technognu
Det absolut bästa Virusskyddet, utan tvekan är ditt sunda förnuft det BÄSTA som finns, har surfat sedan 95, haft dator sen jag va 7 och har _ALDRIG_ haft virus på min dator

Vilket är det då?
Avast? Eller NOD32?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix

Men så klarar den inte alla tester?
Inte att rekommendera. F-Secure eller Norton, trots dom suger mer minne =/

Eller så gör den det?

"Det absolut bästa antivirusprogrammet i det här testet är Kaspersky Antivirus Personal. Det upptäckte alla typer av virus."

http://www.radron.se/templates/test____3569.asp

Sen kan man iofs fråga sig huruvida Råd & Rön är de mest kunniga när det gäller sånt här.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdm

Eller så gör den det?

"Det absolut bästa antivirusprogrammet i det här testet är Kaspersky Antivirus Personal. Det upptäckte alla typer av virus."

http://www.radron.se/templates/test____3569.asp

Sen kan man iofs fråga sig huruvida Råd & Rön är de mest kunniga när det gäller sånt här.

Jag har inte länk men det ska finnas ett årligt test på virusskydd av något stort institut som kan sina saker. F-Secure har vunnit fleratet gånger när det gäller att hitta flest virus etc. Dock har de inte vunnit på användarvänligheten, men det duger för mig.

Permalänk
Avstängd

NOD32?? det är det sämsta skit jag testat..

fick den gratis via chello, hade den inne i 12 timmar max
den svullade i sig allt minne, och tog min 80% av systemresurserna, HELA TIDEN.

Permalänk

Då måste du fått nån betaversion eller liknande för jag märker knappt att NOD32 arbetar med mitt system men med Norton så var datorn seg som f*n.

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk

njaa... jag tycker att norton är inga probleb och använda.... funkar bra tycker jag... men därempt norton 2003 är skit... drar minne som faan men 2002 funkar faan bra......

Visa signatur

Ryzen 5 5500 - TUF Gaming B550 - Fury Beast - Asus RTX 4060 Dual OC Evo - i3 Neo White

Permalänk
Medlem

Men vilket är bäst då?
Det ska klara att hitta alla virus och kräva mindre än f-secure..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Men vilket är bäst då?
Det ska klara att hitta alla virus och kräva mindre än f-secure..

Då finns bara F-secure kvar som alternativ ändå eftersom inget hittade fler virus än F-secure .

Permalänk
Medlem

Jaja, du behöver inte tolka det så, men alltså något som iaf hittar virus åt en..
Jag tycker inte F-secure kräver så mycket på min 800 iaf..

Visa signatur

Permalänk

PC-Chillin är otroligt bra. Jag har det och det är otroligt bra. Tar inte mycket plats eller minne.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superstar
PC-Chillin är otroligt bra. Jag har det och det är otroligt bra. Tar inte mycket plats eller minne.

Chillin :D.

Cillin ska det väl ändå vara?