Windows 10 för gaming

Permalänk

Windows 10 för gaming

Snart "byggt" klart min speldator och fått hem nästan alla delar nu undrar jag om jag ska satsa på Windows 10 eller om det fortfarande är för mycket buggar med drivrutiner osv. Har kollat Youtube och verkar inte vara så stor skillnad i DirectX 11-spel mellan operativsystemet. Men när DirectX 12 släpps så är det ju på så sätt bäst att köpa Windows 10, när implementeras 12:an i spelen tror ni? Har även läst att Microsoft övervakar vad man gör på datorn i Windows 10 vilket jag inte vill. Det är en mycket kraftfull speldator, 2011-3. TitanX(inte SLI, än)
Har Windows 10 blivit stabilt nu, roligare att få hem ett helt nytt system tycker jag. Lite trist att starta datorn och se Windows 7 som man kört i +5 år. Vilken version är bäst/dyrast alltså som i W7 fanns Ultimate osv. är det Windows 7 pro 64 bit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mandapanda:

Snart "byggt" klart min speldator och fått hem nästan alla delar nu undrar jag om jag ska satsa på Windows 10 eller om det fortfarande är för mycket buggar med drivrutiner osv. Har kollat Youtube och verkar inte vara så stor skillnad i DirectX 11-spel mellan operativsystemet. Men när DirectX 12 släpps så är det ju på så sätt bäst att köpa Windows 10, när implementeras 12:an i spelen tror ni? Har även läst att Microsoft övervakar vad man gör på datorn i Windows 10 vilket jag inte vill. Det är en mycket kraftfull speldator, 2011-3. TitanX(inte SLI, än)
Har Windows 10 blivit stabilt nu, roligare att få hem ett helt nytt system tycker jag. Lite trist att starta datorn och se Windows 7 som man kört i +5 år. Vilken version är bäst/dyrast alltså som i W7 fanns Ultimate osv. är det Windows 7 pro 64 bit?

Jag har inte haft några som helst problem med min röda setup i min signatur. Spelar mycket witcher 3, en del moddat skyrim, bf3 och 4 samt en del annat. Trivs väldigt bra med windows 10.

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Entusiast

Gentemot Windows 7 har jag faktiskt fått bättre resultat i vanliga DX11-spel så som The Witcher 3 när det gäller SLI-skalningen och jag har faktiskt personligen inte haft ett enda problem med ett spel i Windows 10 hittills.

Den enda buggen jag och bekanta har varit med om i Windows 10 är att ingenting händer när man klickar på shutdown-knappen i menyn men nu har jag inte varit med om det på minst en vecka så det måste vara löst antar jag.
Så jag skulle säga, kör på!

Angående övervakning så finns det här en liten guide för att stänga av det mesta "obehagliga" i Windows 10:

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Har alltid uppgraderat direkt ändå sen vista vid varje Windows version och har aldrig haft ett enda problem.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

Har aldrig stött på buggar eller problem med Windows 10. Alla spelen flyter väldigt bra.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Inaktiv

Inte heller några problem direkt, förutom vid riktigt gamla spel igenom Steam, men det är knappast W10's fel då spelen officiellt inte har W10 stöd.

Permalänk
Medlem

det är ingen prestandaskillnad alls mellan w7 och w10 ännu i spel.
Ska du köpa ett nytt OS så köp en billig w7 nyckel på ebay och uppgradera när DX12 spel börjar rulla ut är mitt tips

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

det är ingen prestandaskillnad alls mellan w7 och w10 ännu i spel.
Ska du köpa ett nytt OS så köp en billig w7 nyckel på ebay och uppgradera när DX12 spel börjar rulla ut är mitt tips

Oftast har Windows 10 bättre spelprestanda än Windows 7.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...