Flytta bilder från Mac till extern hårddisk?

Permalänk

Flytta bilder från Mac till extern hårddisk?

Tjena!

Ska sälja min Mac och vill blåsa den rent helt och hållet men ändå ha kvar lite bilder från den, tänkte flytta över dem till en 2TB hårddisk som jag har. frågan är alltså hur jag gör det? Trodde att man bara kunde dra bilderna från finder till HDD mappen men det gick ju inte. Föredrar Windows så jag är inte så kunnig om mac os, håll det så enkelt som möjligt :/

Använder OS X Yosmite v 10.10.5

tack

Visa signatur

Intel® Core™i5 4690k | EVGA GeForce GTX 760 2x | HyperX Fury 8GB DDR3 1600mhz RAM | ASUS Z97- E |

Permalänk
Medlem

Så länge din externa hårddisk använder ett kompatibelt filsystem ska det bara vara att dra och släppa med Finder. Om du använder NTFS, testa att byta till exFAT så får du stöd för både Windows och OSX. Har för mig att NTFS behöver extra programvara för att man ska kunna skriva till det. (för Linux är det ntfs-3g, det kanske är samma som gäller för OSX också?)

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

Så länge din externa hårddisk använder ett kompatibelt filsystem ska det bara vara att dra och släppa med Finder. Om du använder NTFS, testa att byta till exFAT så får du stöd för både Windows och OSX. Har för mig att NTFS behöver extra programvara för att man ska kunna skriva till det. (för Linux är det ntfs-3g, det kanske är samma som gäller för OSX också?)

Finns diverse trejdepartsprogram som stödjer NTFS. Men som du säger är det absolut enklast att formatera till exFAT för stora filer eller i detta fall med bilder, FAT32.

Permalänk

@Hugligan: ehh okej, hur formaterar jag till FAT32??

Det är en Samsung D3 station om det hjälper

Visa signatur

Intel® Core™i5 4690k | EVGA GeForce GTX 760 2x | HyperX Fury 8GB DDR3 1600mhz RAM | ASUS Z97- E |

Permalänk
Medlem

@AlbinHelde:

Precis där så kommer google in i bilden. Varsågod

https://support.apple.com/en-us/HT201909

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

@Hotfuzz08:

Skulle just skriva tillbaka att jag gjorde precis det! Tack ändå Nu funkar det!

Visa signatur