Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Webbserver till magic mirror (Raspberry pi 2 modell b)

Permalänk

Webbserver till magic mirror (Raspberry pi 2 modell b)

Hej

Jag behöver hjälp angående webbservern jag ska ha till min magic mirror. Jag kan inte så mycket om webbdesign så vill gärna ha hjälp att göra en.

Jag vill ha 5 saker på min webbserver och det är tid med datum, aktuell väderprognos för Helsingborg, Att göra lista, Att komma ihåg lista och personligt meddelande.

Klocka och datum - Jag vill ha denna klocka och datum som Christoffer använde på denna sidan " http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.601411/sa-bygger-du-en-magis... " och den vill jag ha uppe i vänstra hörnet.

Väderprognos Helsingborg - Vill ha denna väderprognos som Elof använder på denna sidan " http://blog.elof.com/category/magic-mirror/ " uppe i högra hörnet fast då för aktuella vädret i Helsingborg.

Att göra lista - Jag vill ha en lista där jag kan skriva in saker jag ska eller kommer göra som i punkt form..
Så här menar jag:

"Att göra
·
·
· "

Och den vill jag ha under klockan.

Att komma ihåg lista - Vill ha samma som " Att göra Listan" fast under Väderprognosen.

Personligt Meddelande - Vill bara ha en text som man själv kan fylla i vad man vill typ som Carpe Diem eller vad som helst, och det vill jag ha längst upp mellan klockan och prognosen centrerat på skärmen

Sedan kommer tv:n jag ska använda vara liggandes och inte ståendes som Christoffer och Elof har deras tv.

Det skulle vara jätte snällt om någon kunde hjälpa mig med detta
hitta ingen direkt kategori till detta så la den här

Permalänk
Medlem

Finns ett par projekttrådar du kan kolla på:

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

@MatteN:

Som sagt, jag förstår inget av detta med webb design och allt vad det nu är...
Jag måste ha hjälp att göra en webbserver.

Permalänk
Medlem

@Andersson92Fritz:

Har du försökt själv?
Testa dig fram och se om du fattar galoppen. Det är ingen som kan allt från start. Vi alla har på något sätt fått lära oss våra kunskaper.
Det finns mängder av guider på nätet. Sätt dig ner och läs lite

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow