Permalänk
Medlem

Samlar på PVC figurer, mest ifrån Japan. Blivit en del med åren, äger just nu 92 st.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Miniquads/FPV Racing är vad jag har fastnat för, Fy satan så kul det är!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag är ensamt trädgårdsintresserad här på Swec. Älskar att gräva rabatter, pyssla om gräsmattan, tugga sly i trädgårdskvarnen, plantera växter osv. Fantastiskt med saker som växer liksom, skapar liv.

Utöver det blandar jag eciggsvätska, gör egen hudvård och teblandningar med läkeörter. Kör också liggcykel och spelar gärna piano om jag råkar på ett då jag inte har förutsättningar för att ha ett eget just nu. Sedan även lite kattdressyr och terrariebygge till ödlor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Håller på med datorer, nätverksteknik, ljudteknik och sjunger i kör. Jag samlar på mig otroligt mycket skit, tror jag äger 5-6 skärmar personligen utav olika kvalité. Utöver det har jag diverse nätverksprylar från min farsas jobb som inte används.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

-Spelar bas och trummor. Men lite problematiskt när man jobbar heltid. Just nu är det blues som gäller. Tidigare hammrade jag på rejält på trummorna och spelade metal, dödsmetal o.sv.

-Retro konsolspel (Nintendo) och gillar och kolla på gammla skräckfilmer (har inspererats mycket av angry video game nerd på youtube)
-Samlar lite på LP skivor

-Motionstränar, joggar gärna i skogen på stigar jag inte spruning förut.
-Försöker lära mig mer om Cicso för att jobba som nätverkstekniker.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nightcrawl:

Verkar som att jag är ensamt trädgårdsintresserad här på Swec. Älskar att gräva rabatter, pyssla om gräsmattan, tugga sly i trädgårdskvarnen, plantera växter osv. Fantastiskt med saker som växer liksom, skapar liv.

Utöver det blandar jag eciggsvätska, gör egen hudvård och teblandningar med läkeörter. Kör också liggcykel och spelar gärna piano om jag råkar på ett då jag inte har förutsättningar för att ha ett eget just nu. Sedan även lite kattdressyr och terrariebygge till ödlor.

Skickades från m.sweclockers.com

Har faktiskt också så smått börjat inse hur roligt och rogivande det är nu när man har egen fruktträdgård.
Har alltid haft en praktisk syn på det förut, men på senare år har man börjat inse hur mycket roligt det finns bland prydnadsväxter, egna fröer, mm. och hur fint det blir jämfört med när där bara är gräs och stenar i rabatten... (stenarna är kvar, men nu blev de plötsligt fina ihop med blommorna...)
Mycket att lära har man dock insåg jag...

Annars, tja, det mesta antar jag...
Smide, sömnad, snickeriarbeten, läderslöjd, ibland tennsoldater och rollspel (dock inga likasinnade kvar i närområdet längre tyvärr...), vandra i skog och mark, paddla kanot, köra båt på havet (både motor och segel, realisten använder motorbåt, drömmaren seglar... Förmodligen därför jag nu har byns största segelbåt men skitrisig bil... ) Hade akvarium förut med en massa underliga system av diverse baljor och hinkar där det inte fick plats... Samt någon form av motsvarighet till kennel för små bruna burfåglar jag inte kommer på nu vad de hette, men de förökade sig explosivt när man väl kom på hur man skulle göra... Resten visste de uppenbarligen... Saknar det rätt ofta, blir nog ett nytt om jobbet medger det...
Borta för mycket nuförtiden dock för att kunna sköta om det som man skall, annars hade jag behållit det.
Men man skall inte ha djur om man inte kan garantera att de blir väl omskötta och fåglarna var typ det käraste jag hade när jag var liten, så ville inte att riskera att de fick det sämre. (gav bort dem sedan när tiden inte räckte, eftersom jag inte ville sälja dem till vem som helst.) Vill minnas även diverse insekter farmades flitigt, tex några former av svarta skalbaggar, frigående vandrande grenar so klättrade på väggarna, mm. Imponerad man fick ha skalbaggarna inomhus för mina föräldrar...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Miniquads/FPV Racing är vad jag har fastnat för, Fy satan så kul det är!
https://youtu.be/H6l1zn-Z96k

Vi pratade för några veckor sedan om detta på jobbet och frågan som dök upp var, vad använder man för maskiner?

Om man vill börja, vad behöver man egentligen?

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem

MTB! asskoj att vara ute i skogen och trixa sig fram med varierad framgång 😁

Permalänk
Medlem

Motorcycklar (bygga, racea, köra på gata etc) och samla vodka flaskor (precis börjat, med vodkaflaskorna då)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Just nu mesr datorer och bilar, men när jag får ekonomi för bil kommer det nog bara bli bilar och allt med det att göra. Vill dock lära mig sy pch svetsa så man kan fixa saker till bilar själv. Men men dyrt med Volvo 960 som 18 åring.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Speldatorer, min CD-samling/stereo samt min motorcykel. Ja sen blir det en del spinnfiske och öldrickande (främst IPA och APA) med.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ny hobby jag har tagit upp, är att sy kiltar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Motorcycklar (bygga, racea, köra på gata etc) och samla vodka flaskor (precis börjat, med vodkaflaskorna då)

Tomma eller fulla flaskor?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcarusAronsson:

Vi pratade för några veckor sedan om detta på jobbet och frågan som dök upp var, vad använder man för maskiner?

Om man vill börja, vad behöver man egentligen?

I FPV racing så flyger man quads, men att köra FPV går att göra med pretty much vad som helst (Modellplan, helikoptrar, bilar, båtar).
Idag flyger vi 5" maskiner på race, vissa flyger 4" men det är ovanligt.

Det här var min main racekärra för årets säsong utan HD kamera på förstås, nu är det ju snart vinter och tävlingarna är slut för detta året så denna maskin byggs om lite och nya prototypramar ska testas

Här har du en nybörjarguide jag skrev för ett par månader sen, tyvärr har Wikin blivit trashad. http://fpvwiki.se/index.php?title=Nybörjarguide

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

I FPV racing så flyger man quads, men att köra FPV går att göra med pretty much vad som helst (Modellplan, helikoptrar, bilar, båtar).
Idag flyger vi 5" maskiner på race, vissa flyger 4" men det är ovanligt.

Det här var min main racekärra för årets säsong utan HD kamera på förstås, nu är det ju snart vinter och tävlingarna är slut för detta året så denna maskin byggs om lite och nya prototypramar ska testas
https://i.imgur.com/jiIDMYE.jpg

Här har du en nybörjarguide jag skrev för ett par månader sen, tyvärr har Wikin blivit trashad. http://fpvwiki.se/index.php?title=Nybörjarguide

Tack för förklaringen!

Jag ska gå in att läsa efter jobbet

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Tomma eller fulla flaskor?

Fulla flaskor ;D

Om jag inte skulle hitta en speciell tom flaska.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Tävlar RC Crawling på berg runtom i landet. Vinterhalvåret blir det mest bygga nytt inför nästa säsong.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO