Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Det var därför jag skrev att jag hade fel för det står klart och tydligt..

Då tolkade jag inte ditt inlägg som det var menat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Det är ju inga konstigheter i sig. Ny firmware och vips så kan OG PS5 ge 8K ut (8K60 i 4:2:0 för att vara exakt)..

Liknande hur tex PS4 fick HDR-support i samband med att PS4 Pro kom.

Skillnaden ligger ju i att de utannonserade från början. Och framförallt att 8K har nästan 0 användningsområden då...

Nåväl, skit 8K, obetydligt i sammanhanget. Lite kul att Sony tycks gör en Nvidia här, dvs rasterperf uppgradering får stå tillbaka för ML uppskalning och RT.

Du skriver att enda skillnaden är att dom utannonserade det från början, men det är ju det som är hela problemet?

Dom skryter om en funktion som fortfarande efter 3½ år inte fungerar.
Jag skulle köpa resonemanget om det handlade om ett par månader tills funktionen lades till för då var det tänkt att finnas men dom hann bara inte lägga till den, men 3½ år känns helt orimligt. Dom har ju uppenbarligen inte ens tänkt lägga till funktionen ännu eftersom det tagit så lång tid. Det är liksom halva generationen i tid som har gått nu.

Hur sent på produktens livstid tycker du att det är rimligt att dom får lägga till stödet? 3år innan den slutar tillverkas? 2år? 1år? 1vecka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Du skriver att enda skillnaden är att dom utannonserade det från början, men det är ju det som är hela problemet?

Dom skryter om en funktion som fortfarande efter 3½ år inte fungerar.
Jag skulle köpa resonemanget om det handlade om ett par månader tills funktionen lades till för då var det tänkt att finnas men dom hann bara inte lägga till den, men 3½ år känns helt orimligt. Dom har ju uppenbarligen inte ens tänkt lägga till funktionen ännu eftersom det tagit så lång tid. Det är liksom halva generationen i tid som har gått nu.

Hur sent på produktens livstid tycker du att det är rimligt att dom får lägga till stödet? 3år innan den slutar tillverkas? 2år? 1år? 1vecka?

Du missförstår mig (eller troligare, jag var otydlig).

Jag menade att det är inga konstigheter, rent tekniskt. Att skylta med en feature som inte enablas på >3 år däremot - det är förstås jättekonstigt.

Permalänk
Medlem

IGN påstår att de kan bekräfta de kassa specsen till PS5 Pro
https://www.ign.com/articles/ps5-pro-specs-leak-online

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Det brukar åka ner med typ 30 procent om du kör på helår, vilket kan vara rätt värt.

Skrivet av Squallie:

Senaste rean var att man fick Extra till samma pris som Essential, för 12mån då.

Problemet om du skaffar ett aktivt Ps+ nu är att du eventuellt blir utelåst från en eventuell rea som dyker upp.

Skulle ni säga att Premium är värt dom extra hundralapparna istf. Extra? Antar att Klassikerkatalogen kan vara kul och att strömningen är praktisk för att slippa tanka ner (antar att det endast är ett antal utvalda spel sm har stöd för streaming).

Tror jag läste någonstans i denna tråd att man kan haka på ett erbjudande som tar vid när ens befintliga abb upphör, men det kanske inte är så längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Skulle ni säga att Premium är värt dom extra hundralapparna istf. Extra? Antar att Klassikerkatalogen kan vara kul och att strömningen är praktisk för att slippa tanka ner (antar att det endast är ett antal utvalda spel sm har stöd för streaming).

Tror jag läste någonstans i denna tråd att man kan haka på ett erbjudande som tar vid när ens befintliga abb upphör, men det kanske inte är så längre?

Jag har extra och tycker ärligt talat att det inte är värt det.
Har även kört Premium tidigare men det är smått värdelöst i jämförelse med Game Pass. Inga av Sonys större spel släpps dit förutom trial-versioner som låter dig testa i bara några ynka timmar.

Den klassiska katalogen är också väldigt undermålig med emulering som inte är mer än okej.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Redaktionschef
Skrivet av Freddan101:

Skulle ni säga att Premium är värt dom extra hundralapparna istf. Extra? Antar att Klassikerkatalogen kan vara kul och att strömningen är praktisk för att slippa tanka ner (antar att det endast är ett antal utvalda spel sm har stöd för streaming).

Tror jag läste någonstans i denna tråd att man kan haka på ett erbjudande som tar vid när ens befintliga abb upphör, men det kanske inte är så längre?

Det beror ju lite på. Hade Premium i ett år, men jag hölls upptagen med nyare titlar och det som fanns tillgängligt i spelbiblioteket som blir tillgängligt via Extra-nivån. Det räckte gott och väl för mig. Visst, spelstreaming och klassikerbibliotek är nice to have, men för mig låg dessa mest och samlade digitalt damm.

Gällande erbjudande brukar det vara lite olika. Vissa lock-erbjudanden är endast för nya kunder, men 30%-reor brukar gälla oavsett om du prenumererar sedan tidigare.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Jag har extra och tycker ärligt talat att det inte är värt det.
Har även kört Premium tidigare men det är smått värdelöst i jämförelse med Game Pass. Inga av Sonys större spel släpps dit förutom trial-versioner som låter dig testa i bara några ynka timmar.

Den klassiska katalogen är också väldigt undermålig med emulering som inte är mer än okej.

Skrivet av Enviro:

Det beror ju lite på. Hade Premium i ett år, men jag hölls upptagen med nyare titlar och det som fanns tillgängligt i spelbiblioteket som blir tillgängligt via Extra-nivån. Det räckte gott och väl för mig. Visst, spelstreaming och klassikerbibliotek är nice to have, men för mig låg dessa mest och samlade digitalt damm.

Gällande erbjudande brukar det vara lite olika. Vissa lock-erbjudanden är endast för nya kunder, men 30%-reor brukar gälla oavsett om du prenumererar sedan tidigare.

Stort tack för svaren! Jag hade det lite på känn att man kanske inte får så mycket ut av abonnemangen. Det är ju självklart högst personligt vad och hur mycket man spelar, men för min del köpte jag konsolen främst så att grabben kan spela Fortnite med kompisarna. Men visst är spelbiblioteket lite lockande. 😊

Får se om det dyker upp ett erbjudande framöver så kanske jag iaf. testar Extra. Jag har dock inte fått några lockerbjudanden hittills.

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

Brukade alltid köpa på skiva tidigare, men efter att jag skaffade PSVR2 så var jag tvungen att gå över till digitalt då majoriteten av dessa spel enbart släpps digitalt. Har efter det faktiskt börjat köpa fler vanliga spel digitalt, men enbart på reor och när det digitala utgåvorna är billigare än på skiva. Tror ändå inte jag kommer orka sälja spelen och det är jäkligt skönt att slippa byta skiva. Det vänjer man sig snabbt vid 😆

Förstår vad du menar. Det är rätt gott att bara kunna trycka igång ett spel utan skiva. Och en annan sak. Köpte FC24 på skiva nu och är ju ingen stor grej men när man låter skivan ligga i och startar upp konsolen eller ett spel snurrar läsaren igång rejält vilket kan vara lite irriterande.

Hur som så beställde jag "It takes two" på skiva igår. Gick inte att motivera ett digitalt köp till aktuellt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Stort tack för svaren! Jag hade det lite på känn att man kanske inte får så mycket ut av abonnemangen. Det är ju självklart högst personligt vad och hur mycket man spelar, men för min del köpte jag konsolen främst så att grabben kan spela Fortnite med kompisarna. Men visst är spelbiblioteket lite lockande. 😊

Får se om det dyker upp ett erbjudande framöver så kanske jag iaf. testar Extra. Jag har dock inte fått några lockerbjudanden hittills.

Om man precis köpt konsolen så finns det faktiskt endel bra spel att beta igenom i spelkatalogen. Kan vara värt att ha ett tag tills man spelat det mesta man är intresserad av iaf.
Själv hade jag det ett år från en rea men spelade bara ett spel därifrån på det året så det var ju inte så lyckat ändå, ägde flera spel redan som jag ändå ville klara i första hand.

Tycker ordinarie pris är för högt för att bara låta det löpa på. Men beror ju på hur mycket man spelar också, och ibland är det som sagt rea. Priserna höjdes ganska mycket för ett tag sen tyvärr.

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

Såg att EG har rea på det just nu och säljer det för 319:-. Blir klart köp då jag gillar Dirt Rally serien.
Vågar man hoppas på en VR patch längre fram tro?

Edit. Faktiskt ännu billigare om man klarar sig utan skiva
https://i.postimg.cc/tCFS0TSF/Capture.jpg

Kikade på några recensioner av EA WRC och verkar finnas en del buggar såsom stuttering och tearing. Någon som märkt av detta?

Sen insåg jag att det nog är Dirt 5-konceptet som jag egentligen är ute efter där man startar flera bilar samtidigt och tävlar side-by-side. Kanske inte ortodoxt rally men kul, särskilt om man vill köra split screen eller online mot polare. Dock är det ju svindyrt att köpa online och verkar vara svårt att få tag i på skiva både nytt och begagnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Kikade på några recensioner av EA WRC och verkar finnas en del buggar såsom stuttering och tearing. Någon som märkt av detta?

Sen insåg jag att det nog är Dirt 5-konceptet som jag egentligen är ute efter där man startar flera bilar samtidigt och tävlar side-by-side. Kanske inte ortodoxt rally men kul, särskilt om man vill köra split screen eller online mot polare. Dock är det ju svindyrt att köpa online och verkar vara svårt att få tag i på skiva både nytt och begagnat.

Dirt 5 var nog det spelet i Dirt serien som jag gillade minst. Men som du säger att är man ute efter ett mer arkad likt bilspel, så kan det nog funka.

Har nu hunnit testa lite av Dirt Rally 2.0, WRC 10 och WRC 2023.

Dirt Rally 2.0 är kanske det mest realistiska, men därför rätt krävande och ingenting där man slänger sig i första bästa bil och ger full gas.

WRC 10 känns lite mer som ett mellanting mellan arkad och realism och verkar lagom utmanande.

WRC 2023 testade jag bara snabbt, men verkar också ok och inte lika svårt som DR 2.0.

Annars har du ju också Dirt 4 som är riktigt bra.
https://nordic.ign.com/dirt-4/3096/review/dirt-4-review

https://www.reddit.com/r/EASPORTSWRC/comments/ma40dl/dirt_4_vs_dirt_5_which_one_should_i_go_for/

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

Dirt 5 var nog det spelet i Dirt serien som jag gillade minst. Men som du säger att är man ute efter ett mer arkad likt bilspel, så kan det nog funka.

Har nu hunnit testa lite av Dirt Rally 2.0, WRC 10 och WRC 2023.

Dirt Rally 2.0 är kanske det mest realistiska, men därför rätt krävande och ingenting där man slänger sig i första bästa bil och ger full gas.

WRC 10 känns lite mer som ett mellanting mellan arkad och realism och verkar lagom utmanande.

WRC 2023 testade jag bara snabbt, men verkar också ok och inte lika svårt som DR 2.0.

Annars har du ju också Dirt 4 som är riktigt bra.
https://nordic.ign.com/dirt-4/3096/review/dirt-4-review

https://www.reddit.com/r/EASPORTSWRC/comments/ma40dl/dirt_4_vs_dirt_5_which_one_should_i_go_for/

Tack för tipset gällande Dirt 4. Verkar klart intressant! Håller det måttet grafikmässigt trots att det har ett antal år på nacken samt endast i PS4-version? Antar att dessa äldre spel inte har stöd för DualSense?

WRC 10 verkar också bra. Ser att det även har split-screen (ser inte ut som Dirt 4 har detta) vilket kan vara roligt när man spelar med barnen. Och bra pris just nu som sagt. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Tack för tipset gällande Dirt 4. Verkar klart intressant! Håller det måttet grafikmässigt trots att det har ett antal år på nacken samt endast i PS4-version? Antar att dessa äldre spel inte har stöd för DualSense?

WRC 10 verkar också bra. Ser att det även har split-screen (ser inte ut som Dirt 4 har detta) vilket kan vara roligt när man spelar med barnen. Och bra pris just nu som sagt. 😊

Dirt 4 ser rätt bra ut men nä inga dualsense funktioner och jag tror spelet körs i 1080p 60 fps så inget ögongodis kanske. Dirt 5 tyckte jag var lite meh men inte testat WRC spelen.

Wreckfest som jag fick via PS+ för länge sedan tycker jag var väldigt kul dock, värt att kolla på. Dock vet jag inte vad folk tycker om det spelet och hur det jämför sig med t.ex. WRC. Wreckfest är väl inte bara racing om jag minns rätt utan finns lägen där man ska krockas och sånt så kanske inte något för alla.

Permalänk
Medlem

Synd, jag har haft / har jäkligt skoj med mitt. Men kan förstå att prislappen inte lockar de flesta.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem