Permalänk
Medlem

Programmering - Utbildning

Då slutar man gymnasiet om ett par månader och nästa vecka så ska ansökningen till högskolor vara inlämnad. Men jag har inte hittat ngn utbildning som har fått mig att tänka *wow*. Jag är intresserad av programmering och även olika *nix system. Vilken utbildning skulle ni rekomendera? Ni som jobbar som programmerare vad har ni gått för utbildningar?

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre? - Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
If we not supposed to eat animals, then why are they made out of MEAT?

Permalänk
Medlem

Jag jobbar inte som programmerare men det är ett stort intresse.
Jag är mest självlärd men jag har 5p på högskola i C (grundkursen i programmering som teknisk fysikstudenter, tror det var dom, läser). 5p på distans. Läste via internet och skrev en tenta på högskolan.

Bra kurs men... man skulle kanske läsa fortsättningskursen... men jag programmerar mest i Pascall men det blir mer och mer C...

/Magseg

Visa signatur

// Magseg

Permalänk
Medlem

KTH? går i högstadiet men den högskolan e den första jag kommer att tänka på.

Permalänk
Medlem

Det finns en massa universitet och högskolor, brevkurser etc som har programmering. Jag läste på Mitthögskolan. Har läst under Luleå tidigare. Har en massa p på annat men bara 5 på programmering Totalt (172p) högskola... Det finns en massa bra böcker etc och hemsidor med tutorials. Ladda hem & skriv ut... läs sedan då du har tid (ireklamen på tv-filmen, i bilen, på pendeln/T-banan på dass....). Men då får du det inte på papper...
//Magseg

Visa signatur

// Magseg

Permalänk
Medlem

Och det är det man nästan måste ha om man ska jobba inom yrket, jag säger inte att jag e uber inom design men någon som är sämre än mig får jobbet om han har papper på att han är utbildad och jag inte har det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasqer