CS GO Not responding/Crashar

Permalänk
Medlem

CS GO Not responding/Crashar

Hej.
Har ett problem med CS GO. Så fort jag spelar några rundor så krashar hela spelet, lyckas jag tabba ner spelet så står det Not Responding.
Ibland går det inte alls att tabba ner spelet heller. Då får man stänga av från strömbrytarn.
Alltså hela spelet hänger sig på en gång och ljudet fastnar i sin sista läge. Alltså jag får ingen blåskärm, tror inte att det har med grafikkortet att göra.
Har testat med massa grejer som cl_disablehtmlmotd 1 osv osv... funkar ej.

Testat ha på lägsta inställningar, funkar ej.
vad kan det bero på?
någon som har haft samma problem?

Datorn stog i 1 år utan spelande, nu börja problemet.
men den är inte dammig ser de ut som i lådan.

Har senaste drivrutiner för grafikkortet.
Har windows 7.

Permalänk
Medlem

CSGO.exe Not responding/crash

Hej!
Hade Inga problem med att spela CSGO med min dator förra året tills jag installera om spelet så började jag få CSGO not responding.
Alltså mitt under en match crashar spelet och hanger sig tills jag får csgo.exe not responding. Detta sker inte bara I spelet, om spelet är nertabbat så får jag det också. Vad är det som spökar?

Har testat massa grejer som cl_disablehtmlmotd osv osv, ominstallerat windows , laddat ner alla drivrutiner till grafikkortet, moderkortet osv. Detta hände just när jag började spela igen efter 1 år.

Känns som att någonting blockerar spelet, och detta kan hända mitt under en match eller direkt jag joinar en server.

googlat mycket och ser att många runt I världen har haft samma problem.

PLS hjälp.

Permalänk
Medlem

*** raderat ***

När du ominstallerade formaterade du först?

w7 w10?

§ 5
Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | ASUS RTX 3080 STRIX OC | Corsair Dominator Platinum DDR5 6400MHz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

*** raderat ***

Ja installerade windows från början. Alltså Inga document eller något kvar.
Fortfarande csgo.exe svarar inte. Händer när som helst, vissa ganger kan jag spela 2 matcher, vissa gånger direct när jag går in I en server.

§ 5
Permalänk
Medlem
Skrivet av sunal2:

*** raderat ***

Ja installerade windows från början. Alltså Inga document eller något kvar.
Fortfarande csgo.exe svarar inte. Händer när som helst, vissa ganger kan jag spela 2 matcher, vissa gånger direct när jag går in I en server.

*** raderat ***

Du kan testa om du har möjlighet med ett annat grafikkort, glöm inte att rensa gamla drivrutiner först.

§ 5
Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | ASUS RTX 3080 STRIX OC | Corsair Dominator Platinum DDR5 6400MHz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Hedersmedlem

*** 2 trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat trådarna eftersom s k korspostning inte är tillåten i forumet. Se forumregel § 3.3. Om inte regeln följs kan samtliga trådar komma att låsas och ämnet anses förbrukat.

Jag har också raderat kommentarer med syfte att påpeka regelbrott mot forumreglerna, då § 5 uttryckligen uppmanar till att anmäla regelbrott och undvika att kommentera det i forumet.

/KimTjik