Permalänk

Nya leksaker i gammal burk

Hej.

Har en gammal dator från år 2008 som nu ska få sig en uppfräschning. Nya spel med bättre grafik ska spelas.

Burken som delarna skall vara i är en:

https://www.inet.se/produkt/6900621/antec-three-hundred-svart#specs

Med det här nätaggregatet:

https://www.inet.se/produkt/6909439/corsair-tx-650w-80#specs

Har läst på lite för förstå mig på vad det är för delar jag köper. Har du något bättre tips? Behövs ett bättre nätagg? Shoot!

Permalänk
Medlem

@MiN!m3_Linne: Jag tycker det ser bra ut.

Du kan få det grafikkortet 500kr billigare på netonnet, CPUn 200kr biligare på Dustin.

Vill du så kan du få ett Asus Z170 Pro gaming på Dustin för samma pris som det du valde. Liknande kort men ATX format som ger ett par extra anslutningar eftersom du ändå har ATX chassi.

Nätagget borde räcka fint då det är helt ok kvalité.

Grafikkortet går in med 2mm marginal, borde väl inte vara några problem om än lite tight

Vet inte exakt hur hög CPU-kylare du kan ha i chassit men Pure rock är inte särskilt hög (155 mm) så den går nog in, du kanske skulle dubbelkolla det först bara.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Skrivet av Jäger:

@MiN!m3_Linne: Jag tycker det ser bra ut.

Du kan få det grafikkortet 500kr billigare på netonnet, CPUn 200kr biligare på Dustin.

Vill du så kan du få ett Asus Z170 Pro gaming på Dustin för samma pris som det du valde. Liknande kort men ATX format som ger ett par extra anslutningar eftersom du ändå har ATX chassi.

Nätagget borde räcka fint då det är helt ok kvalité.

Grafikkortet går in med 2mm marginal, borde väl inte vara några problem om än lite tight

Vet inte exakt hur hög CPU-kylare du kan ha i chassit men Pure rock är inte särskilt hög (155 mm) så den går nog in, du kanske skulle dubbelkolla det först bara.

Priserna vet jag att jag kan få ner, dels genom att handla i olika butiker men dessutom lyckades jag få tag i en 6700K från Dustin för 2999 kr
Ska kika på det modekortet om jag skall ta det istället. Vad tror du om minnena? Jag funderade på att kanske ta minnen med högre mhz men är lite osäker om jag vinner något av det. Måste nog ta fram tumstocken och mäta hur långt det är för att CPU-fläkten ska få plats. Tack för dina synpunkter!

Permalänk

Har bytt ut modekortet till ett Asus Z170 Pro Gaming istället i min budget. Tackvare att jag hade ett presentkort på netonnet fick jag ner priset lite mer. Allt som allt blir det 9395 kr.

Mätte med tumstocken och det ser ut att vara 160-170 mm, alltså har jag några millemeter tillgodo på processorkylaren