Hej jag vet inte om tråden ligger rätt, men jag hoppas på det.
Jag köpte en ny SanDisk USB 3.0 16GB igår, la över massa bilder på den nyss och allt fungerade som det skulle. tog ut minnet ur datorn (högerklickade och tryckte på mata ut innan) och stoppade in ett annat USB för att hämta andra bilder.
Stoppade in det nya minnet igen och inget händer. Testade den i annan dator och inget händer där heller.
Andra USB fungerar men inte det nya, vad är fel? Kan någon hjälpa mig?
Jag har använt olika versioner av SanDisk USB 2.0 och 3.0 minnen i många år i både Windows 7 och Windows 10 men ingen har slutat fungera som den gjorde för dig så jag tror att du har fått ett måndags exemplar.
Men om du ser USB minnet i Diskhantering så kan du testa att ta bort partitionen som finns på USB minnet genom att högerklicka på partitionen och välja Ta bort volym, skapa sedan en Ny enkel volym på USB minnet.
Mina SanDisk USB 3.0 minnen heter SanDisk USB 3.0 Extreme vad heter ditt USB minne?
@janee: Den heter SanDisk Ultra.
Jag är rätt kass med datorer och vet inte om jag ska ge min in i kommandotolken och kladda med kommandon som kan radera saker XD
var jag kan se om datorn ens vet att minnet sitter i? är det enhetshanteraren? (isåfall var där)
@Swedo: Du kan hitta Diskhantering (Disk Management) genom att skriva in diskmgmt.msc i sökrutan nere till vänster på skrivbordet och sedan klicka på sökresultatet.