Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Optimal skärm till Predator G3-710

Tjena!

Nu åter ett inlägg om lite köpråd...

Jag har en Acer Predator G3-710 som jag lirar D3, HOTS, Snart Overwatch, lite CS med mera på. Nu letar jag efter en bra/optimal skärm till den.

Kollar egentligen på två olika, men är inte kunnigare än att "dyrare bör vara bättre" och har en satt budget i spannet mellan 5-8k.

Vilken av dessa bör jag välja och gärna varför? Eller, om ingen av dem är "bra", vad kan ni då rekommendera?

Predator XB281HK

ASUS ROG Swift PG278Q - 27"

Jättetacksam för svar och hjälp i sammanhanget

Permalänk

@iStriem: den andra är ju en 144hz o den första har 60hz.. men det är nog därför priset är så stor skillnad, men har du pengarna så köp den andra

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

Hade definitivt inte pungat ut med 7K för PG278Q, det är vad PG279Q borde kosta vilket bör vara ett steg upp från den.

Sen har du nog inte kraft att driva 4K något vidare i spel, även 1440p/144Hz kan bli lite tungt för dig i flera titlar. Jag hade nog ändå, i den prisklassen, satsat på XB271Hu (1440p/144Hz/G-sync) eller PG279Q. Bägge skärmar lider av kass kvalitetskontroll så se till att du får testa den ordentligt och lämna tillbaka om den har uppenbara defekter.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Hade definitivt inte pungat ut med 7K för PG278Q, det är vad PG279Q borde kosta vilket bör vara ett steg upp från den.

Sen har du nog inte kraft att driva 4K något vidare i spel, även 1440p/144Hz kan bli lite tungt för dig i flera titlar. Jag hade nog ändå, i den prisklassen, satsat på XB271Hu (1440p/144Hz/G-sync) eller PG279Q. Bägge skärmar lider av kass kvalitetskontroll så se till att du får testa den ordentligt och lämna tillbaka om den har uppenbara defekter.

Grymt!

Precis något sånt jag ville höra, då ska jag kika vidare och se hur jag gör. Lutar väl åt predator + predator i så fall.. 😊

Skickades från m.sweclockers.com