Futuremark visar upp DirectX 12-testet Time Spy i 3DMark

Permalänk
Melding Plague

Futuremark visar upp DirectX 12-testet Time Spy i 3DMark

Futuremark visar upp en trailer av det senaste deltestet Time Spy ur sin syntetiska grafiksvit 3DMark, där detta har byggts från grunden upp att dra nytta av DirectX 12.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Den här infon kan ju vara lite svajig innan launch, men det enligt steaminformationen på deras säljplattform ser det ut som att man får time spy basic edition även om man köpt 3Dmark.
http://store.steampowered.com/app/223850/

Kommer kanske släppas separat som eget program framöver med högre prislapp...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Kul grej att de har tidigare 3dmarks som miniatyrer i glasmontrarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Sweet, blir att testa bara testet släpps lös.

Jag gillar att tidigare tester refereras också. Alltid älskat Canyon Flight från 3DMark05 och 06.

Skickades från m.sweclockers.com

Stavning.
Permalänk
Medlem

Jag saknar fortfarande ultrarealismen. Det var ju snyggt men ser fortfarande ut som datorgrafik. nVidias manshuvud för fem sex år sedan är fortfarande bland det bästa jag sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit. Från 2007 var det http://www.nvidia.com/coolstuff/demos#!/human-head

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

kul, ska bli se hur mina 970 står sig mot AMD i dx12

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag blev helt tagen av hur de format denna test, med alla andra tester i något sorts museum och glasburar, sjukt rolig detalj och helt underbar. kalla mig nörd, men jag fick goosebumps av denna trailer.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen någon som bryr sig om syntetiska 3D-tester längre? Jag har alltid kört 3DMark för demons skull och se vad de kan lyckas med grafiskt (vilket har varit en besvikelse senaste åren), men för att benchmarka så är det ju värdelöst då det är syntetiskt och reflekterar inte alla hur snabba korten är egentligen... Att stirra sig blint på en fiktiv siffra som tagits fram med hjälp av korta och intetsägande tester är ju rätt så meningslöst om man inte vet hur poängen sätts eller vad som egentligen testas... Har flera gånger kört 3DMark och jämfört med bekanta där det sedan visade sig ge helt andra resultat i riktiga spel... Exempelvis så gav min förra dator ett betydligt bättre resultat i 3DMark än en bekants dator, men hans dator kunde ändå köra spelen lika bra eller t.om bättre ibland än vad jag kunde, fast vi hade samma upplösning och inställningar. Så syntetiska tester och fantasisiffror tror jag inte på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Är det verkligen någon som bryr sig om syntetiska 3D-tester längre? Jag har alltid kört 3DMark för demons skull och se vad de kan lyckas med grafiskt (vilket har varit en besvikelse senaste åren), men för att benchmarka så är det ju värdelöst då det är syntetiskt och reflekterar inte alla hur snabba korten är egentligen.

Det finns massor av tester hos Sweclockers med både syntetiska tester och speltester. Om jag nu kollar på denna med MSI GTX 1080:
http://www.sweclockers.com/test/22288-msi-geforce-gtx-1080-ga...

Där är skillnaden i prestanda i första 3Dmark testet mellan referenskortet AMD 390 X 8GB och MSI GTX 1080 en faktor på 1,71. Tittar jag sen i prestandaindex så är skillnaden 1,75. Det innebär att det syntetiska testet inte var speciellt långt ifrån vad prestandaindexet indikerar.

Edit: Ska bara tillägga att det förstås är väldigt förenklad jämförelse. Syntetiska tester är en indikation att jämföra med även om det oftast är mer intressant att titta på tester av speltyper som man själv gillar.

Permalänk
Medlem

Inte imponerad alls, ser mest ut som en reklam film för en ny consol, vart har vi realtime global illumination och hög poly scener över 50 Miljoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Jag saknar fortfarande ultrarealismen. Det var ju snyggt men ser fortfarande ut som datorgrafik. nVidias manshuvud för fem sex år sedan är fortfarande bland det bästa jag sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit. Från 2007 var det http://www.nvidia.com/coolstuff/demos#!/human-head

Jag lägger man man på 128x tesselering vilket en handfull NVskort pallar med är det inte konstigt det ser bra ut.
Synd bara att det förr eller senare blir standard då alla releveanta Nv kort pallar med det och presterar bättre en gen bakom som inte har samma overkill Tesselation är det klart att klar det blir bra, synd bara nyrare nv kort i en nyare klass pallar det sämre än ett 780ti, som inte har dåligt med prestanda, bara avsaknaden av onödiga stöd inte en käft bryr sig om.

Permalänk
Inaktiv

För suddigt för att se realistiskt ut. Ser ut som att hela miljön är extremt rökbelagt. Men det kanske är nya trenden.

Permalänk
Medlem

Shiieeet gick in på 3DMarks hemsida och såg att det va rea på 3Dmark på steam och köpte direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

För suddigt för att se realistiskt ut. Ser ut som att hela miljön är extremt rökbelagt. Men det kanske är nya trenden.

Det är nog lite luftburen rök men tror en hel del är videokomprimeringsartefakter.

EDIT: Vad i helvete är inte luftburen rök? Hur tänkte jag här?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Grattis till alla som sitter med en Six core eftersom DX 12 använder fler kärnor kommer vi ha högre fps än dem med mindre kärnor .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Grattis till alla som sitter med en Six core eftersom DX 12 använder fler kärnor kommer vi ha högre fps än dem med mindre kärnor .

fire strike skalar redan med fler trådar.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jävla häftigt med tidsglaset han höll i.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]