Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ska köpa Telenor mobilt bredband, hjälp

Permalänk
Avstängd

Ska köpa Telenor mobilt bredband, hjälp

Ska köpa Telenor mobilt bredband, hjälp mig, vilken bindningstid & uppsägningstid har det bästa mobila bredbandet? Pris/månad? Hur stor är sannolikheten att det mobila bredbandet stryps för att man använder det mobila bredbandet för mycket?

Tror man måste logga in på Telenor för att kunna se denna information, ifall någon vet om dessa frågor, tillåt mig veta.

Ska köpa abonnemanget snart, hoppas bara på att det inte är 24 månaders bindningstid/uppsägningstid eller liknande.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mourinho:

Tänk på att den typen av inlägg som bara är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

För övrigt går det väl alldeles utmärkt att se all info utan att logga in: http://www.telenor.se/surfplattor-routrar/

Du kan alltså själv välja att ta med eller utan bindningstid. Det ingår 40Gb data, hur snabbt det används upp är omöjligt att veta utan att du berättar mer om hur det ska användas

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Om man köper utan bindningstid i 0 månader istället för 24 månaders bindningstid ser det ingen större skillnad ut i kostnaden, varför ingen skillnad?... Uppsägningstiden ser ut att vara 3 månader.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Mourinho:

Om du läser innehållet i länken så ser du att det ingår en router om du binder det på 24 månader. Uppsägningstiden ser väl ut att vara 1 månad?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mourinho:

Om man köper utan bindningstid i 0 månader istället för 24 månaders bindningstid ser det ingen större skillnad ut i kostnaden, varför ingen skillnad?... Uppsägningstiden ser ut att vara 3 månader.

1500kr för routern får du pröjsa på en gång utan bindningstid, måste bara fråga varför du inte går på "TRE" istället, dom delar väl 4g nät och erbjuder flera olika routers och möjlighet till mer data.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mourinho:

Ska köpa Telenor mobilt bredband, hjälp mig, vilken bindningstid & uppsägningstid har det bästa mobila bredbandet? Pris/månad? Hur stor är sannolikheten att det mobila bredbandet stryps för att man använder det mobila bredbandet för mycket?

Tror man måste logga in på Telenor för att kunna se denna information, ifall någon vet om dessa frågor, tillåt mig veta.

Ska köpa abonnemanget snart, hoppas bara på att det inte är 24 månaders bindningstid/uppsägningstid eller liknande.

Eftersom du verkar ha bestämt dig för Telenor så läs deras villkor och priserna varierar så läs om det abb du är intresserad av.
De har 24 månaders bindningstid på de flesta abb som det verkar och uppsägningstiden är 1 månad.
Chansen att bredbandet stryps eller stoppas är nog 100% om du överskrider datamängden mycket
http://www.telenor.se/kundservice/faktura-villkor/priser-och-...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

@Mourinho:

Om du läser innehållet i länken så ser du att det ingår en router om du binder det på 24 månader. Uppsägningstiden ser väl ut att vara 1 månad?

Oj kollade på fel, klickade på företagare före du postade och inte privatpersoner... Tyckte jag inte såg något alternativ för privatpersoner, whatever.

Kollade i din länk, ser ut som att det är 249 kr/månad, sedan 1500 extra kostnad ifall man väljer 0 månaders bindningstid, det är alltså för att dom inte vill ha kunder som bara utnyttjar detta i en kort tid sedan säger dom upp abonnemanget antar jag? Eller är det något annat? Det står mobil wifi för det, jag vet exakt hur det låter (alltså mobil och wifi) jag har hört det förut men vad betyder det i praktiken? Wifi kan man väl fixa på andra sätt? Kommer 40 GB räcka för en hel månad så det inte stryps och blir ett dåligt nätverk?

Oj såg nu att det var en router som ingår om jag inte är helt ute och cyklar... Jag är ute efter mobila bredband helt utan router som man bara stoppar in nätverket i en USB liknande port sedan är det bara att surfa på sin laptop.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fax110:

1500kr för routern får du pröjsa på en gång utan bindningstid, måste bara fråga varför du inte går på "TRE" istället, dom delar väl 4g nät och erbjuder flera olika routers och möjlighet till mer data.

Har hört att Telenor ska vara bäst i nästan hela södra Sverige, i alla fall i alla större städer så som Gbg, Sthlm, Malmö... Många tyckte det även här på Sweclockers.

Känns som en spark i bollarna att få 24 månaders bindningstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mourinho:

Har hört att Telenor ska vara bäst i nästan hela södra Sverige, i alla fall i alla större städer så som Gbg, Sthlm, Malmö... Många tyckte det även här på Sweclockers.

Känns som en spark i bollarna att få 24 månaders bindningstid.

Telenor är personligen mitt sista val, telia priser utan telias nät. Men nät är ju olika på olika platser så jag skulle utgå från den som har bäst täckning där du ska vara. Ska du vara i de tre storstäderna så kan du ju lika gärna ha tre.